Trådløs telefon - Hvad skal man købe??
Fra : FLJ

Dato : 29-06-02 14:57

Hej

Jeg har købt en DORO DECT 8085 trådløs telefon. Lækker lille sag! Jeg er dog
ikke tilfreds med den indgående lydkvalitet. Jeg kan ikke skrue volumens så
højt op, at jeg ikke skal anstrenge mig for at høre hvad personen i den
anden ende siger. Dette er meget trættende under en længere samtale. Derfor
har jeg besluttet at benytte mig at tilbagekøbsgarantien!

Mit spørgsmål er så, hvad kan anbefales at købe i stedet?

Jeg er blevet anbefalet at købe en af Panasonics modeller. Personligt har
jeg det imod Panasonics trådløse, at de er tunge og klodsede. Er der nogen
som har erfaring med dem??

Eller hvad med Siemens Gigaset 4010 Micro??? Hvordan er lydkvaliteten i
denne??

Mvh

---

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-06-02 15:03

"FLJ" <flj@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Mit spørgsmål er så, hvad kan anbefales at købe i stedet?

Jeg er meget tilfreds med vores udstyr fra Siemens (Gigaset 2060ISDN og
et par comfort håndsæt)

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-06-02 22:37

Hej

"FLJ" <flj@ofir.dk> wrote:

>Eller hvad med Siemens Gigaset 4010 Micro??? Hvordan er lydkvaliteten i
>denne??

Virker, som alt fra Siemens, ganske glimrende ! - lydkvaliteten i 4000
Micro håndsættet er glimrende, blot skal man ikke indstille det til
højeste styrke, så har det tendens til at forvrænge. - Men, det "taler"
ihvertfald højt - Skal man klage over noget, så må det være tasterne, de
er efter min mening for små og bløde, føles som 'luftfyldte gummibobler'
men kan man ramme dem, så virker de godt nok.

(3070ISDN + 4 x 4000 Micro)

--
M.v.h. Ole®

Fra : Allan Thams

Dato : 29-06-02 22:56

> [...]

Derfor
> har jeg besluttet at benytte mig at tilbagekøbsgarantien!

Hvis det er generelt kan du evt. prøve at bede din telefonudbyder
(tdc eller hvem det måtte være), skrue op for styrken på centralen

mvh

Allan

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-07-02 21:02

FLJ <flj@ofir.dk> wrote:

> Mit spørgsmål er så, hvad kan anbefales at købe i stedet?

> Eller hvad med Siemens Gigaset 4010 Micro??? Hvordan er lydkvaliteten i
> denne??

Jeg har en Siemens Gigaset 4015 med en Gigaset Classic 4000 som ekstra
sæt. Jeg er godt tilfreds med lydkvaliteten. Som regel, for der er visse
forbindelser hvor det er som om det er énvejskommunikation. (Man kan fx.
ikke høre modtageren trække vejret eller rømme sig svagt mens man selv
snakker, og man får lyst til at spørge: Er du der?)
Problemet er værst når man bruger den "håndfri" samtalemåde, altså med
medhør.
Men det er kun nogle forbindelser, og jeg tror at det er noget alle
trådløse (om mobil-) telefoner "lider af".
v.h.
Martin P

Fra : Crane

Dato : 31-07-02 12:43

> Jeg er blevet anbefalet at købe en af Panasonics modeller. Personligt har
> jeg det imod Panasonics trådløse, at de er tunge og klodsede. Er der nogen
> som har erfaring med dem??

Ja jeg har en panasonic. Den har kørt som eneste telefon i over 1 år.
Størrelsen er faktisk en fordel da du kan holde den på skulderen. Jeg ville
faktisk fravælge en lille (sådan en har jeg på mit job)
Der er god lyd i panasonic og holder strømmen længe. vi har aldrig kørt den
tør selv om det nu er vores eneste telefon som bliver brugt flittig

jens