random billede
Fra : Hans

Dato : 29-06-02 12:37

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp til et random billede

Jeg har 3 forskellige billeder i en mappe

billede1.jpg
billede2.jpg
billede3.jpg

I min frame henter jeg billedet på følgende måde:

loadMovie("billede1.jpg", "MC");
loadMovie("billede1.jpg", "MC1");
loadMovie("billede1.jpg", "MC2");

Det virker også fint - men kan man ikke lave en random funktion
så den skifter tilfældigt mellem de 3 billeder. ??

(Det er det samme billede der skal vises alle 3 steder)

Hilsen
Hans

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-06-02 15:33

On 29/06/02 13:37, in article afk657$518$1@sunsite.dk, "Hans"
<hey_sa@hotmail.com> wrote:

> [...]
> så den skifter tilfældigt mellem de 3 billeder. ??
>
> (Det er det samme billede der skal vises alle 3 steder)

Et bud er at finde dit tal først. Random(2) finder et tal mellem 0 og 2. Læg
1 til og du har et tal mellem 1 og 3. Derefter klistrer du tallet i enden på
fil-navnet og henter det.

BilledeNummer = random(2) + 1;
Aktuelt = "billede" + BilledeNummer + ".jpg";
LoadMovie = (Aktuelt, "MC");

Skriv det ikke direkte af, for jeg har ikke testet det og min email-klient
auto-retter min kode.

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm