Vandtemperatur ved fjernvarme ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 29-06-02 11:12

Vi har lige fået installeret fjernvarme i vores rækkehus, og i en af de
medfølgende brochurer fra Københavns Belysningsvæsen står der, at de
anbefaler en temperatur i den varme have på 45 - 50 C.

Men den tekniker, der skulle instruere os i brugen af anlægget, da det netop
var installeret, hævdede, at hvis man vil være sikker på at undgå
tilkalkning og bakterier, så skal temperaturen på det varme vand være 55 C.

Da det jo koster penge at hæve temperaturen, så vil jeg gerne høre andre
viden og mening om dette spørgsmål. Hvad er klogest og mest økonomisk? Hvor
høj skal brugsvandets temperatur være?

v.h.
Jakob Munck

Fra : mcloud

Dato : 29-06-02 12:56

"Jakob Munck" skrev d. 29-06-02 11:12 dette indlæg :
> [...]
> var installeret, hævdede, at hvis man vil være sikker på at undgå
> tilkalkning og bakterier, så skal temperaturen på det varme vand være

hej Jacob
Din varmtvandstemperatur skal være 55-57 grader ,hvis den er under 55
grader kan du få bakterier i din varmtvandsbeholder og er temp. over 57
grader udskildes der kalk i vandet ,som sætter sig indvendigt i rørene
og beholder .
mvh mcloud blikkenslager

http://www.kandu.dk/