Mobil til ungerne - råd ønskes
Fra : Fl. Jacobsen

Dato : 29-06-02 07:15

Hvem har et godt råd til hvilken mobil man skal udstyre sin 12 årige datter
med. Indtil videre er det lykkedes hende at ødelægge 5-6 mobiltelefoner. Det
lader til at de nærmest bliver kastet rundt i skolen og andre steder hvor
hun befinder sig.
Senest har hun præsteret at aflive en 3310 på ca. 2 uger. Da vi ikke synes
det er specielt morsomt at investere i nye telefoner, så ville det jo være
rart om nogen havde erfaringer med mere stødsikre modeller. Der er nok ingen
tvivl om, at en kommende telefon udover at være stødsikker også må være
nogenlunde trendy mht. logo, ringetoner, spil osv.
Nogen gode råd ?

Mvh
Flemming

Fra : MaRk

Dato : 29-06-02 07:30

Det er sq da ikke nødvendigt at give en 12 årig mobil telefon. Og hvis hun
smadrer så mange må hun fandme selv betale!!!

Fra : ZipZap

Dato : 29-06-02 08:56

> Det er sq da ikke nødvendigt at give en 12 årig mobil telefon. Og hvis hun
> smadrer så mange må hun fandme selv betale!!!

Lige mine ord. :-|

Fra : Fischer

Dato : 01-07-02 17:37

> Det er sq da ikke nødvendigt at give en 12 årig mobil telefon. Og hvis
> hun smadrer så mange må hun fandme selv betale!!!

Andetsteds skriver du, at du selv er 14.
Og så er man sq da i stand til at vurdere hvad der er nødvendigt at give en
12-årig.
ROTFLMAO !!!!

*Fischer

Fra : SH

Dato : 29-06-02 07:31

Jeg går ud fra hun får lommepenge, så løsningen er at hun selv betaler -
mishandler hun den, er det op til hende om hun vil bruge yderligere
lommepenge på sagen.
Det er det man kalder sund opdragelse - ellers tror hun det er en selvfølge,
at far/mor betaler hver gang.

Hilsen SH

Fra : Fl. Jacobsen

Dato : 29-06-02 07:25

Nu var det sådan set ikke et spørgsmål om børneopdragelse jeg søgte, for så
var det vist en anden ng ikke ?- Vent evt. til I selv får hår på den og kan
producere børn selv, så kan det være der kommer andre boller på suppen.

Med undrende hilsen
Flemming

Fra : SH

Dato : 29-06-02 07:57

Unge mand, jeg har til din oplysning 2 sønner på henholdsvis 24 og 27 år, og
de har ikke fået i pose sæk - de har i dag et fornuftigt forhold til hvad
man gør og ikke gør.

Jeg fastholder stadig, at det har noget med børneopdragelse at gøre, men det
afhænger selvfølgelig af, om forældrene har noget at videregive til deres
børn, ellers kan jeg godt se der er et problem.

Dit udtryk: Vent evt. til I selv får hår på den, skal du rette mod dig selv.

Med venlig hilsen
SH

Fra : Morten

Dato : 29-06-02 08:13

Go' morgen SH

Hvorfor svarer du i øst, når der er spurgt i vest?

Check lige navnet på den NG, du er inde i: dk.teknik.telefoni.mobil. Der er
stillet et spørgsmål om en mobiltelefon, og så virker det altså rimelig
useriøst, når du - i stedet at svare på spørgsmålet eller blande dig uden
om - benytter lejligheden til at pudse din egen glorie mht. børneopdragelse.
Det her er altså ikke en kaffeklub!

Morten

Fra : John K

Dato : 29-06-02 16:46

> [...]
> useriøst, når du - i stedet at svare på spørgsmålet eller blande dig uden
> om - benytter lejligheden til at pudse din egen glorie mht.

Muligt, men jeg kan nu ganske udemærket forstå de svar Flemming får.
Jeg undrer mig selv.
Havde jeg selv været som dum at smide penge efter 5-6 telefoner der bliver
smadret med 14 dages mellemrum, ville jeg nok have været så flov over det at
jeg havde holdt min mund :)

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 29-06-02 08:12

Fl. Jacobsen <fjfj@get2net.dk> wrote:
> [...]
> for så var det vist en anden ng ikke ?- Vent evt. til I selv får hår
> på den og kan producere børn selv, så kan det være der kommer andre

Ok, selvfølgelig kan man ikke opdrage børn, når man heller ikke
selv er blevet opdraget i bl.a. at tale ordentligt til folk.

Begge mine børn har mobiltelefon og de kan godt passe på dem
(og de taler også pænt til folk .

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : John K

Dato : 29-06-02 16:44

> [...]

kan
> producere børn selv, så kan det være der kommer andre boller på suppen.

Det var måske på tide at du opdragede din(e) unge(r) til at få en anden
mentalitet end at de bare kan få hvad de peger på.
Lær dem selv at betale tingene hvis de ødelægger de ting de får, så lærer de
at passe bedre på tingene - det vil også gave dem senere i livet.

- og jo, det er klart at når du skriver at ungen har ødelagt 5-6 telefoner,
at du får nogle reaktioner som du gør.

Men du kan jo kigge på Nokia 6250 :)

Fra : Olé

Dato : 30-06-02 07:42

BR-Legetøj har helt sikker nogle mobil-telefoner der kan holde til hendes
temperement

Fra : Janner

Dato : 29-06-02 09:00

Nokia 5210 kunne være et godt bud, den er dejlig robust .... he he kan holde
som håndværker telefon men om det kan holde til havd du skriver ?

Her er et udklip fra Nokia.dk

Styled for adventure
Nokia 5210 er designet til et aktivt liv i bevægelse. Den øvre og nedre skal
beskytter mod stænk, stød og støv. Hvis din Nokia 5210 ryger ud af lommen,
gør det ikke noget. Det bløde, støddæmpende materiale beskytter telefonen.

Nokia 5210 ser ikke bare godt ud, den er også konstrueret til at yde sit
bedste, både ude og inde. Nokia 5210 indeholder et stopur, så du kan tage
tid, når du løber. Du kan også gemme og se tiderne i kalenderen, så du kan
holde øje med, hvilke fremskridt du gør. Der findes også en
nedtællingsfunktion, så du kan se, hvor længe der er tilbage af kampen eller
træningen. Telefonen indeholder endda et termometer - så du kan se, om det
virkelig er så varmt, eller om det bare er dig... Hvis du vil ringe til
nogen, mens du træner, kan du ringe op håndfrit - også via det valgfri
dobbelte headset.

Vægt: 92 g
Mål: 105,5 x 47,5 x 22,5 mm, 83 cm3
Taletid: 2 t 20 min - 3 t 50 min
Standbytid: 60 - 170 t
Hovedfunktioner: Øvre og nedre Xpress-onT-skaller, der beskytter mod stænk,
stød og støv, baggrundsoplysning i pastelorange, digitalur på fuldt display
som profillogo, rytmisk vibration og baggrundsoplysning, WAP, stopur,
nedtællingstimer, termometer, effektiv kalenderstyring, 5 spil
Funktionsfrekvens: EGSM 900/1800-netværk
Farver: fire Xpress-onT-skaller som tilbehør: Thirsty Blue, Wave Blue,
Flushed Yellow, Weathered Green.

Hygge

Jan

Fra : Ole Olsen

Dato : 29-06-02 09:19

Gi hende evt. en "sidste" telefon, som evt. er en 5210 og sig til hende at
hun ikke får flere hvis hun smadrer denne..... Hvis hun gør det, er hun ikke
beregnet til at have en telefon

Fra : NoTrabajo

Dato : 30-06-02 05:21

"Ole Olsen" <olesan@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Gi hende evt. en "sidste" telefon, som evt. er en 5210 og sig til hende at
> hun ikke får flere hvis hun smadrer denne..... Hvis hun gør det, er hun ikke
> beregnet til at have en telefon

Sådan kunne Flemming da ikke finde på at sige til sin lille møgforkælede datter, der
åbenbart bare skal have lov til at ødelægge hvadsomhelst hvorsomhelst, og mor og far
betaler da bare med glæde. Fars lille pige skal da have lov til at ødelægge alle de
telefoner hun vil.

NoTrabajo

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 29-06-02 10:16

Jeg vil også mene en 5210 må være tlf'en hun skal have, jeg har selv en
søster der har smadret omtrent det samme antal... en del ved vandskade, og
lige på det punkt har nokia godt nok ikke de bedste statestikker, men hvis
det er fordi den bliver smidt med burde den kunne holde.
Siemens havde engang en lille gul en, ret pæn tlf, men ok funktioner og
tilpas trendy, den var stødsikker, og jeg må sige at den holdt til
ualmindelig meget, så hvis de stadigvæk fås, så er det også et oplagt valg.

med hensyn til hvem der skal betale en pige på 12 - 16 års nye mobil, kan
jeg sige at mine forældre hellere vil betale og så have en chance for at
kunne komme i kontakt med henne altid end at undvære den mulighed.

Fra : Michael Jensen

Dato : 29-06-02 11:45

Det eneste der holder en Nokia 6250 http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/6250/
eller den orange håndværker telefon fra Ericsson

Fra : Deaster

Dato : 29-06-02 21:58

"Peter Sepstrup" <sepstrup@privat.dk> wrote in message
> [...]
> tilpas trendy, den var stødsikker, og jeg må sige at den holdt til
> ualmindelig meget, så hvis de stadigvæk fås, så er det også et oplagt

M35 og den kan vist stadigvæk fåes.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Michael Jensen

Dato : 29-06-02 11:40

> [...]
datter
> med. Indtil videre er det lykkedes hende at ødelægge 5-6 mobiltelefoner.

Hvis hun ikke formår at passe på hendes telefon, så må hun jo lade være med
at have en.

>Det lader til at de nærmest bliver kastet rundt i skolen og andre steder
> hun befinder hvorsig.

Hvad laver hun dog også med en telefon over i skolen ?

Fra : John K

Dato : 29-06-02 16:48

> Hvad laver hun dog også med en telefon over i skolen ?

Ja man undres :)

Fra : Suffo

Dato : 29-06-02 14:09

Hvis hun endelig skal have en betalt der er trendy med logo support og
ringetoner, så kan det ikke lade sig gøre. Det de jo vil have er helt klart
en eller anden form for Nokia telefon, de er ikke særligt holdbare. Den
eneste holdbare og trendy jeg kender er den nye SONY Ericsson T68 men prisen
ligger altså også i 3.500,- ellers køb en en nokia 3410 og så giv hende en
taske til. Tasken giver lidt ekstra beskyttelse hvis den skal kastes. Det er
nok det bedste tilbud, ellers kan det ikke lade sig gøre at få en der
opfylder alle krav.

Jeg har selv en Alcatel Onetouch 501 og den er der blevet trådt på, dyppet i
øl og cola og alt muligt andet tænkeligt. Men den kan ikke modtage
Ringetoner og logoer. Desuden har den også antenne.

Mvh
Suffo

Fra : Tom

Dato : 29-06-02 15:51

> [...]
> tvivl om, at en kommende telefon udover at være stødsikker også må være
> nogenlunde trendy mht. logo, ringetoner, spil osv.

Køb det billigst du kan finde, hun kan jo åbenbart ikke finde ud af at omgås
følsom elektronik. ALLE telefoner er selvfølgelig konstrueret til at kunne
klare et enkelt fald på gulvet (sådan da) men hvis hun har ødelagt så mange
så ville jeg ikke give et dyrt apparat til hende.
Det er altid lettere at opdrage andre folks børn, men hvis du ikke ser noget
galt i at hun ødelægger så mange telefoner så køb hvad du synes, der findes
ikke noget elektronik der kan tåle at blive mishandlet.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ole Olsen

Dato : 29-06-02 16:00

Stik hende en 6250... så gider hun ikke at tage den med i skole....

Fra : helloo.dk

Dato : 29-06-02 16:23

jeg ville nu sige en 5110 men det skulle forbydes at tage med i skolen...

--
helloo.dk åbner de fleste Nokia telefoner med garanti for kun 100,- kr.
Gratis Logo'er og ringtoner

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-06-02 22:58

Hej

> [...]

>lader til at de nærmest bliver kastet rundt i skolen og andre steder hvor

Efter alle 'moralprædikerne' er der nok en helt anden ting at tænke
over, nemlig at det i den alder er lige så vigtigt hvilken mobiltelefon
(Mærke/model) man har, som det er hvilket tøjmærke, skomærke/model osv.
man har - Og hvis ellers de unge mennesker i min familie har orienteret
mig korrekt, så slipper du nok ikke uden om netop en Nokia 3310/30,
(eller måske en af de nye 3410/3510) det er nærmes kult at ha' den
'rigtige' telefon.

Med hensyn til det du egentlig spør' om, nemlig en telefon der ikke går
istykker hele tiden, vil mit gæt nok være Ericsson eller Siemens, men
ingen af disse er vist desværre i kridhuset hos de unge. - Hvis du
kigger i "dk.marked.privat.telefon.mobil" vil du hurtigt se at der er
uanede mængder af defekte Nokia telefoner tilsalg ! - Ok, det er jo også
den mest solgte, så det er måske logisk, men alligevel er det
foruroligende mange der ikke dur'.

--
M.v.h. Ole®

Fra : MaRk

Dato : 30-06-02 11:55

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> istykker hele tiden, vil mit gæt nok være Ericsson eller Siemens, men
> ingen af disse er vist desværre i kridhuset hos de unge.

Jeg føler mig rimelig ung (jeg er 14) og jeg vil da gerne have både siemens
og ericsson.
Men mange af mine venner kunne ikke drømme om at være andet end nokia-ludere

Fra : Fischer

Dato : 01-07-02 08:05

Jeg er lige hjemvendt fra ferie og har læst denne tråd - også dem der ikke
hjalp Flemming ret meget.
Jeg har en helt klar holdning til hvad MINE børn får til mobiltelefoni
o.s.v. Men livet er altså for kort til at blande sig i hvad andre folk køber
af ting til deres børn.

Magen til moralsk pladder skal man sgu da lede længe efter!

*Fischer

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 01-07-02 08:27

Fischer <express@get2net.dk> wrote:

> Jeg har en helt klar holdning til hvad MINE børn får til mobiltelefoni
> o.s.v. Men livet er altså for kort til at blande sig i hvad andre
> folk køber af ting til deres børn.

Hvis man ikke kan tåle at få et svar, der ikke passer en, så skal
man lade være med at spørge.

> Magen til moralsk pladder skal man sgu da lede længe efter!

Næe.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Fischer

Dato : 01-07-02 09:09

> Hvis man ikke kan tåle at få et svar, der ikke passer en, så skal
> man lade være med at spørge.

Jamen, det gjorde han jo netop heller ikke!
Flemming spurgte omkring noget teknik (holdbarhed), hvilket netop er
formålet med denne gruppe.
Han spurgte ikke om råd omkring børneopdragelse o.s.v.
Han fik bare en gang moralsk opkast fra alle jer der fik ondt i røven.

*Fischer

Fra : Ole Olsen

Dato : 01-07-02 11:08

Sikke da en latterlig ting at diskutere.... hvad havde Flemming
forventet??....
Hans datter smadrer 4-5 telefoner i skolen.... FACT : Hun kan ikke have en
telefon... fordi telefoner tåler ikke at blive kastet med... ligemeget
hvilken telefon ----

Fra : Dr. Ralph

Dato : 01-07-02 13:30

> [...]
>Hans datter smadrer 4-5 telefoner i skolen.... FACT : Hun kan ikke have en
>telefon... fordi telefoner tåler ikke at blive kastet med... ligemeget

Hvorom alting er så er det off topic at diskutere, hvorvidt det er
sund opdragelse, at give børn mobiltlf, hvis de hele tiden smadre dem.

Når man ikke kender banets/familens baggrund skal man ikke starte en
moral-prædiken, som slet ikke hører hjemme hér.

Normalt er indlæggets forfater, der kan komme med OT - men i dette
tilfælde er der kommet indtil flere svar, der er direkte OT - og
ganske ubrugelige.

Hvad nu hvis den pågældende forældre SKAL/VIL have mulighed for at
ALTID at komme i kontakt med sit barn ?

Jeg vil komme med et anvendeligt svar:

Siemens har lavet 2 stødsikre modeller M35 (en gulfarvet model, der
kun haves i få butiker, da den er udgået) og en S45 (en sort model,
der kan det samme som S45)

Nokia laver 6250 (en blåfarvet model, der kun haves i få butiker, da
den er udgået) og 5210 (helt ny model, der fås i blå og rød udgave)

Ericsson lavede 2 modeller - men ingen produceres længere.
Den ene havde en hajfinne formet antenne - og var MEGET robust.
Måske er der enkelte butikker, hvor den kan fås.

Jeg ville vælge imellem Nokia 5210 (pris: ca 1500-1800 kr) og Siemens
S45 ( pris: ca. 2000 kr).
Nokia 5210 er mere trendy, og man kan skifte cover på den - og så
holder den også til mere end Siemens M45.
Nokia5210 er også mere trendy til en teenager.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Deaster

Dato : 01-07-02 15:05

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message > Siemens har lavet 2
stødsikre modeller >M35 (en gulfarvet model, der
> kun haves i få butiker, da den er udgået) og en S45 (en sort model,
> der kan det samme som S45)

Hedder hardcore verisonen af Siemens´ ikke M45 ?

Fra : Dr. Ralph

Dato : 01-07-02 15:46

On Mon, 1 Jul 2002 16:04:35 +0200, "Deaster" <nospam@linuxplanet.nu>
wrote:

>"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message > Siemens har lavet 2
>stødsikre modeller >M35 (en gulfarvet model, der
>
>Hedder hardcore verisonen af Siemens´ ikke M45 ?

jo, jeg skrev forkert - den hedder faktisk ME 45

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Fischer

Dato : 01-07-02 16:12

> Når man ikke kender banets/familens baggrund skal man ikke starte
> en moral-prædiken, som slet ikke hører hjemme hér.

Lige netop!
Folk danner sig et billede i deres små hoveder baseret på nogle få
oplysninger de har - og en masse oplysninger de ikke har.
Og så danner de sig deres egen moralske korrekte mening baseret på deres
eget snævre "verdens"billede. Det er sgu til at brække sig over.

*Fischer

Fra : John K

Dato : 01-07-02 16:44

> Det er sgu til at brække sig over.

Bare du finder en anden gruppe

Fra : JMo.

Dato : 01-07-02 16:48

On Mon, 01 Jul 2002 14:30:04 +0200, Dr. Ralph <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:
>Ericsson lavede 2 modeller - men ingen produceres længere.
>Den ene havde en hajfinne formet antenne - og var MEGET robust.
>Måske er der enkelte butikker, hvor den kan fås.

Den ældste af dem hed R250.

Den senere hed R310.

Syn's iøvrigt at ku' huske en test i Mobil af R310, Nokia 6250 og
Siemens M35i. De var mest begejstrede for R310 mht. holdbarhed svjh.

Men om der er nogle der ligger inde med den endnu tør jeg ikke sige.

Fra : ~~Wing~~

Dato : 03-07-02 19:25

Er det nu jeg kan få et godt råd angående valg af telefon til min snart ti
årige datter ?

Mvh Wing
En far som tvinger teknikken ned over hans barn.

Fra : Fischer

Dato : 04-07-02 07:56

> Er det nu jeg kan få et godt råd angående valg af telefon til min snart
> ti årige datter ?

Gerne.
Du vil snart opdage, at SMS vil blive hendes foretrukne kommunikationsform.
Derfor vil det være smart at vælge en med indbygget ordbog.
Og et par spil vil også give hende et ekstra stykke legetøj.
Nokia giver nok flest 'street-points' i den alder.

Mit bedste forslag er at finde en brugt Nokia 3210 - de er ikke voldsomt
dyre. Evt. en 3310 hvis du er lidt mere ligeglad med dine penge.

> En far som tvinger teknikken ned over hans barn.

Det kender jeg godt.
Og hendes mor står sikkert (mindst) hovedrystende på sidelinien.

*Fischer

Fra : Dr. Ralph

Dato : 04-07-02 09:08

>Mit bedste forslag er at finde en brugt Nokia 3210 - de er ikke voldsomt
>dyre. Evt. en 3310 hvis du er lidt mere ligeglad med dine penge.

3310 kan fås til 99kr på www.wanna-save.dk med Telia binding i et ½ år
- det er da billigt, hva' ?

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Fischer

Dato : 04-07-02 09:18

> 3310 kan fås til 99kr på www.wanna-save.dk med Telia binding i et ½ år
> - det er da billigt, hva' ?

Tjooo, men typisk ønsker man jo nok et taletidskort til en 9-årig pige.
Så hænger man jo på et Telia-abonnement i ½ år, samt at telefonen skal låses
op. Desuden kommer alt bøvlet med at få opsagt sit Telia abonnement efter ½
år - alle de forkerte regninger der måske dukker op det næste års tid.
Og så spørgsmålet om man overhovedet får sin levering fra Wannasave .... og
hvornår?

Jo - det er billigt, men måske gider man ikke alt det bøvl. Jeg gad ikke.

*Fischer

Fra : Dr. Ralph

Dato : 04-07-02 10:21

> [...]
>Og så spørgsmålet om man overhovedet får sin levering fra Wannasave .... og

OK - men nu kunne man jo så holde sig til Telia - og så har man en
hamrende prisbillig mobil.

Jeg bruger selv Sony ericsson T68i til dagligt (verdens bedste mobil
IMHO) - men som reserve mobil har jeg da købt en Ericsson T29 igennem
wannasave - og det kærte uden problemer overhovedet. Skulle blot lige
udfylde papirer med underskrift og eftersende dem til wannasa ve - og
mobilen kom efter ca. 10 dage.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Fischer

Dato : 04-07-02 11:28

> og det kærte uden problemer overhovedet.

Det er jo charmen ved det hele. Nogen gange går det jo ganske fint.

Jeg kender en del der har købt hos Wannasave - også helt fra starten. Ved
nogen er det forløbet uden problemer. Andre har kæmpet med manglende
telefoner, manglende abonnementer .... eller begge dele.

Samme oplevelse hos Telia.
Når de 6 mdr. er gået og man vil have koden til at låse mobilen op med.
Nogen gange kører det lynhurtigt og smertefrit med at få koden. Andre gange
er det en kamp med masser af henvendelser, timevis telefonventen o.s.v.

Det er som med en æske fyldte chokolader - man ved aldrig hvad man får.
(Forrest Gump).

*Fischer

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 05-07-02 16:16

> [...]
> år - alle de forkerte regninger der måske dukker op det næste års tid.
> Og så spørgsmålet om man overhovedet får sin levering fra Wannasave ....

Hejsa!

Jeg købte en 3310 for lidt over ½ år siden. I dag har jeg skiftet til
Telmore. Jeg bestilte ved Telmore. Sendte brev til Telia efter min kode
mandag og jeg modtog den i dag fredag. Nemt og ingen bøvl overhovede. Nu
virker min telefon fint fint med Telmore

En lille glædeshistorie *GG*

MVH

Conny

Fra : ~~Wing~~

Dato : 04-07-02 17:20

> [...]
>
> Mit bedste forslag er at finde en brugt Nokia 3210 - de er ikke voldsomt
> dyre. Evt. en 3310 hvis du er lidt mere ligeglad med dine penge.

Takker for hjælpen det bliver en brugt nokia 3310 valget falder på, der er
vist ikke rigtig andet der dur.

> Det kender jeg godt.
> Og hendes mor står sikkert (mindst) hovedrystende på sidelinien.

Det gør hun faktisk *SS*

Fra : Flemming Rømer

Dato : 03-07-02 20:50

Du må vælge skal den være stødsikker eller trendy
Som en anden skrev Nokia 6250 er ifølge nokia:

-----
Den mest hårdføre telefon
Nokia 6250 tilhører en meget speciel kategori af mobiltelefoner. Det er en sej og hårdfør telefon til udendørs brug under krævende
forhold. Nokia 6250 er bygget til at holde - både indeni og udenpå. Takket være vandafvisende membraner og tætninger, indvendig
polstring og andre avancerede mekaniske løsninger, er Nokia 6250 både vand- og støvafvisende og stødafvisende.
----
Men trendy se selv på http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/6250/
Det er mit bedste bud, vil ikke være moralprædikant, men hvis hun ødelægger den så giv hende et telefon kort og kort over
telefonbokse.
Det var sgu ikke gået da jeg var på den alder er nu 33, og søn af en dagplejemor, de unger lærte sg* at ha respekt for tingene røg
hjulene af bilen så lærte de af mig eller min far at sætte dem på igen, ikke noget med bare smide ud og få nyt.

Med venlig hilsen

Flemming Rømer

Fra : Fischer

Dato : 04-07-02 07:46

> Det er mit bedste bud, vil ikke være moralprædikant, men hvis
> hun ødelægger den så giv hende et telefon kort og kort over
> telefonbokse.

God idé. Det vil give mine børn en lille frisk gåtur på 22 kilometer til
nærmeste boks!
Og sådan et kort vil være meget handy, hvis formålet er, at forældrene skal
have fat i børnene.

> Det var sgu ikke gået da jeg var på den alder er nu 33, og søn af
> en dagplejemor, de unger lærte sg* at ha respekt for tingene

Ja, alting var bedre i gamle dage. Dengang vi var fattige og sled os
fordærvet.
...... mere prædiken.

*Fischer

Fra : ~~Wing~~

Dato : 04-07-02 17:16

Syntes du rammer plet her.. Jeres elendige moralprædekien drejer sig kun om
respekt for tingene, men min opdragelse af min ni årige datter handler mere
om respekt for hende selv og hendes medmennesker, og med den baggrund kommer
respekten for det materielle helt naturligt.

Med venlig hilsen

Ham der presser teknikken ned over han datter.

Fra : Charlotte Stormbom

Dato : 25-07-02 11:21

Nokia 5210