Kompression af lyd on-the-fly
Fra : Bear

Dato : 29-06-02 05:02

Hey there

Jeg sidder og arbejder på et peer2peer voice-program i Java ligende
Roger/Wilco og er kommet til at skulle komprimere lyden. Er der nogen som
kender et API til at komprimere raw-audio i Java? Jeg benytter UDP til at
sende lyd mellem peers, så det skal være et kompressionsformat som kan
håndtere packet-loss og afspilles uden header samt andet fis.
Jeg har kigget lidt på www.javazoom.net, men deres API lader kun til at
kunne convertere filer :(

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Filip Larsen

Dato : 30-06-02 11:12

"Bear" skrev

> Jeg sidder og arbejder på et peer2peer voice-program i Java ligende
> Roger/Wilco og er kommet til at skulle komprimere lyden. Er der nogen som
> kender et API til at komprimere raw-audio i Java?

Prøv at kig lidt på http://java.sun.com/products/java-media/, specielt under
JMF.

Mvh,
--