Dampspærre og stjernehimmel ?
Fra : Kenneth G

Dato : 28-06-02 22:11

Hej NG
jeg skal til at sætte en del af de små halogen lamper op i mit badeværelse.
Loftet er et gammelt arét puds loft, så jeg vil sætte lægter,dampspærrer og
gips op og deri montere en stjernehimmel af små lamper. MEN alle de huller i
ødelægger da dampspærren ?

Hilsen Kenneth

Fra : Per H

Dato : 28-06-02 22:59

On Fri, 28 Jun 2002 23:10:45 +0200, "Kenneth G" <kenneth@venlig.dk>
skrev:

> [...]
>gips op og deri montere en stjernehimmel af små lamper. MEN alle de huller i

En lægte giver slet ikke luft nok til spotten. Den bliver meget varm
på bagsiden. Du bliver nødt til at sænke loftet, eller rive det gamle
ned.

og ja dampspærren ødelægges lidt, du skal nok fuge omkring det, og
finde spot der er godkent til vådrum...

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : René Rattenborg

Dato : 06-07-02 11:09

Hejsa
En anden ting er, at du jo har en dampspære (pudslaget) så hvis du sætter en
ny dampspære op skal den gamle perforeres eller har du hussvamp i løbet af
notime.
Man bruger iøvrigt ikke dampspære i almmindelig forstand i et vådrum, idet
dampspærepunktet bliver flyttet ud i overfladen når det dreger sig om
vådrum, dette gøres ved at bruge 2 lag vådrums gips eller ihvertfald det
yderste ind imod det åbne rum (Badeværelset) og derefter skal der smøres en
gummihud på inden fliser eller glasvæv. Hvorfor jeg skriver fliser, er fordi
det er det samme, hvadenten det er loft eller væg
MVH René Rattenborg

Fra : L. Fabriansen

Dato : 19-07-02 17:58