statslig modregning
Fra : Palle

Dato : 28-06-02 21:24

Hej

Et spørgsmål. Jeg har været så heldig, at jeg får udbetalt biblioteksafgift.
Dvs. det gør jeg nu ikke. Hele beløbet er blevet nappet af kommunen med
henvisning til 'statslig modregning' - det er det der står på opgørelsen fra
Biblioteksstyrelsen. Jeg skylder kommunen en del i restskat og det er
formentlig det, det drejer sig om. Det fremgår dog ikke.
Spørgsmålet er: må kommunen/staten nappe hele beløbet ? Hvad er 'statslig
modregning' egentlig?

mvh. Palle

Fra : Jesper KA

Dato : 29-06-02 11:25

Palle <bruselius@email.dk> wrote in message

> Hvad er 'statslig modregning' egentlig?

Det har du selv lige forklaret .. du har penge tilgode
hos en offentlig instans og skylder til en anden.
For at sikre at den ene instans får sit tilgodehavende
tager de de penge du har tilgode et andet sted i
systemet.

Regards

Fra : Peder Porse

Dato : 29-06-02 12:12

Ja, og hjemlen er der.
pp

Fra : Palle

Dato : 29-06-02 21:10

"Peder Porse" <porsery@netscape.net> skrev i en meddelelse
> Ja, og hjemlen er der.

Ganske som jeg tænkte, men hvor finder jeg 'hjemlen' på tryk eller skærm? Og
hvor langt strækker den sig?

Palle