Hoisin
Fra : Kate Bille

Dato : 28-06-02 21:24

Jeg er stødt på ingrediensen : HOISIN i en engelsk opskrift.
Er der nogen der ved hvad det er ?
I opskriften skal der bruges 1/4 cup.

Kate Bille
P.s. Hvor meget er forøvrigt 1 cup ?. Jeg har en gang hørt det, men glemt
det igen.

Fra : Jens Fallesen

Dato : 28-06-02 21:42

Kate Bille wrote:

> Jeg er stødt på ingrediensen : HOISIN i en engelsk opskrift.
> Er der nogen der ved hvad det er ?

Det er en relativt tyk og lidt sød soyabaseret sauce. Det er den, som
man blandt andet smører i pandekagerne, når man får sprødstegt and i en
Pekingand-menu.

Det kan købes færdigt i de fleste asiatiske forretninger.

> P.s. Hvor meget er forøvrigt 1 cup ?. Jeg har en gang hørt det, men glemt
> det igen.

En cup (som i øvrigt er et amerikansk mål) er lidt under 2½ deciliter.

En rigtig god hjælp, når man arbejder med udenlandske opskrifter, er
dette site: http://www.onlineconversion.com/cooking.htm - og hvis du
udelader det sidste cooking.htm, kan den endda også konvertere alt mulig
andet.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-06-02 21:40

Kate Bille skrev:

> Hvor meget er forøvrigt 1 cup ?

236,58824 ml.

// Klaus

Fra : netper

Dato : 28-06-02 22:30

"Kate Bille" skrev d. 28-06-02 21:24 dette indlæg :
> [...]
> I opskriften skal der bruges 1/4 cup.
>
> Kate Bille
> P.s. Hvor meget er forøvrigt 1 cup ?. Jeg har en gang hørt det, men

Omregning fra cup til dl.

Cups: Deciliters: Cups: Deciliters:
: 1/4 0.56 1 1/4 2.83
: 1/3 0.75 1 1/3 3.0
: 1/2 1/13 1 1/2 3.4
: 2/3 1.5 1 2/3 3.75
: 3/4 1.68 1 3/4 4.0
: 1 2.27 2 4.5

Mvh
Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Jette H. Andersen

Dato : 02-07-02 16:46

> Jeg er stødt på ingrediensen : HOISIN i en engelsk opskrift.
> Er der nogen der ved hvad det er ?

Hej Kate

Hoisin er en sødlig sauce, som anvendes meget i det kinesiske køkken. Det
kan købes i flasker i alle velassorterede supermarkeder.

Venlig hilsen

Jette