Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus 700/720 UZ eller Minolta Dimage s4~
Fra : Søren Lund

Dato : 28-06-02 17:22

Hej

Jeg påtænker at købe et digitalt kamera og har kigget på Olympus 700/720 UZ
samt Minolta Dimage s404.

Er der nogen der har erfaringer med disse kamerarer.

Jeg har kigget de fleste testsider igennem, og de ser jo ud til at de alle
er gode kamerarer.

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Jesper Amstrup

Dato : 29-06-02 02:02

Ja, hvad vil du vide?

Jesper

Fra : Søren Lund

Dato : 29-06-02 06:39

Hvilket af dem vil du anbefale til almindelig fritidsfoto. Skal gerne kunne
lave forstørrelser i 18x24 cm.

Søren

Fra : Thf

Dato : 29-06-02 11:45

>Hvilket af dem vil du anbefale til almindelig fritidsfoto. Skal gerne kunne
>lave forstørrelser i 18x24 cm.
Her er lidt med C-700 uz.
PS. De er alle taget uden støtte, også demo zoomen.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Søren Lund

Dato : 29-06-02 17:54

Hej Tommy

Hvor finder jeg billederne ?

På forhånd tak.

Søren

Fra : Thf

Dato : 29-06-02 18:10

>Hej Tommy
>
>Hvor finder jeg billederne ?
)) Øh, glemte lige at paste.

http://home13.inet.tele.dk/thf/photo.htm

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Søren Lund

Dato : 29-06-02 19:24

Det ser rigtigt godt ud. Jeg kan se at der er en 720UZ på vej, med 3 mil pix
og 8x optisk zoom. Jeg tror at valget bliver mellem 720'eren og 720UZ.

Hvad er dine erfaringer med batterilevetiden ?

Hvad er dine erfaringer med Autofocus når der zoomes ?

Fra : Thf

Dato : 29-06-02 21:46

>Det ser rigtigt godt ud. Jeg kan se at der er en 720UZ på vej, med 3 mil pix
>og 8x optisk zoom. Jeg tror at valget bliver mellem 720'eren og 720UZ.
>
>Hvad er dine erfaringer med batterilevetiden ?
Kører stadig på dem der sad i da jeg købte kameraet, 4 måneder siden.

>Hvad er dine erfaringer med Autofocus når der zoomes ?
Alle billeder er taget med auto, jeg har slet ikke leget med manuale
indstillinger, så kan det sikkert blive bedre endnu.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Jesper Amstrup

Dato : 30-06-02 13:26

Minoltaen har lidt problemer med autofocus. Olympus har problemer med
billedstøj og purple fringe.

Minolta S404 tager klart de bedste billeder af de to, men hvis man er ude
efter meget zoom er valget klart. Efter min mening er 2 megapixels nok til
de flestes behov så det er ikke det der skal afgøre det.

Jeg har haft de to men har nu et Canon S30 det er mindre end de to andre og
passer lige i lommen. Det er det jeg har været mest tilfreds med indtil
videre.

Fra : Søren Lund

Dato : 30-06-02 16:05

> Minoltaen har lidt problemer med autofocus. Olympus har problemer med
> billedstøj og purple fringe.

Jeg har set udtrykket "purple fringe" flere steder. Hvad er det ?

Søren

Fra : Lyrik

Dato : 02-07-02 23:46

"Søren Lund" <srl@get2net.dk> wrote in message

> Jeg har set udtrykket "purple fringe" flere steder. Hvad er det ?

Purpurfarvet "aura" omkring for eksempel blade på et træ når der skydes imod
lyset.

Jens

Fra : Madsen

Dato : 03-07-02 17:10

Søren Lund skrev:

> Jeg har set udtrykket "purple fringe" flere steder. Hvad er det ?

<http://www.dpreview.com/learn/Glossary/Optical/Chromatic_Aberrations_01.htm>

Madsen.