Att. Kirstine.
Fra : T'abula R'asa

Dato : 28-06-02 17:03

Kirstine skrev et sted:

> At boern kan vaere nemme at manipulere med, at jeg slet ikke i tvivl
> om. Vi har som sagt en mandlig medhjaelper i vuggestuen, og dette er
> alle foraeldre glade for - med en enkelt undtagelse. Og jeg har alt
> for ofte oplevet, hvordan barnet ovenpaa en herlig dag med masser af
> leg med den mandlige medhjaelper, fortaeller sin mor, hvor forfaer-
> delig medhjaelperen har vaeret. Vi har haft adskillige snakke om
> dette - har endda gjort brug af videooptagelser fra hverdagen for at
> vise mor, at medhjaelperen og barnet har et glimrende forhold, naar
> [...]

Hvor positivt du end forsoeger, velment selv opfatter ovenstaaende,
lyder det ganske forfaerdeligt i mine oerer. At der er en saa over-
dreven fokus paa omtalte kollega, i det hele taget tillades en saadan,
viser med al tydelig den skaeve magt/status-fordeling, man i dag, mere
end nogensinde foer, finder indenfor paedagogfaget.

Hvordan noget menneske overhovedet gider arbejde under saadanne forhold,
er mig lidt en gaade, men om jeg maatte have befundet mig i en lignende
situation, ville jeg omgaaende have kontaktet BUPL eller PMF.

God weekend, Kirstine og Co.
Peter S. Winding, som i oevrigt er uddannet folkeskolelaerer.
TabulaRasa@nym.alias.net

--

No, I won't do it again, I don't want to pretend
If it can't be like before, I've got to let it end

--" Maybe Someday " [Bloodflowers], The Cure.