Tv Pirater - Hvornår bliver det ulovligt?
Fra : Søren

Dato : 28-06-02 16:07

Hej Gruppe.

Endelig kører STOP en stor kampagne for piratkopiering og synes det var på
tide.
Nu blev jeg lidt nysgerrig, hvornår bliver det nemlig ulovligt?

Hvis man er i besiddelse af en kort brænder - Er det ulovligt?
Hvis man er i besiddelse af et tomt kort - Er det ulovligt?
Hvis man har hex filerne liggende på sin pc - Er det ulovligt?
Hvis man har hex filerne over på kortet brændt med kortbrænderen - Er det så
ulovlig?

Bliver det først ulovligt, når man tager kortet og smækker i brænderen og
brænder hex filer ned på og sætter den i paraboler og tænder = Gratis TV. Så
er det selvfølgelig ulovlig,

Men hvornår kan man blive taget af STOP? Hvis de kom forbi én og så at
personen havde hex filerne på sin pc, og en brænder og et kort i parabolen -
kan de så snuppe ham?

En stor uddybning ville hjælpe mig meget, med min personlige hjemmeside,
hvor jeg også fraråder folk fra at tage disse piratkort i brug.

Mvh
Søren

Fra : Søren

Dato : 28-06-02 16:18

"Søren" <soerenh21@hotmail.com> wrote in message

> Men hvornår kan man blive taget af STOP? Hvis de kom forbi én og så at
> personen havde hex filerne på sin pc, og en brænder og et kort i
parabolen -
> kan de så snuppe ham?

Her mener jeg selvfølgelig at paraboler er slukket.
ERGO: Skal man ligefrem tages på fersk gerning før de kan bøde én?

Mvh
Søren

Fra : TGD

Dato : 28-06-02 17:08

"Søren" <soerenh21@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
>
> Endelig kører STOP en stor kampagne for piratkopiering og synes det var på
> tide.

Når hvorfor endelig? genere piraterne dig???

> Nu blev jeg lidt nysgerrig, hvornår bliver det nemlig ulovligt?

Bekendtgørelse af lov om radio- og fjernsynsvirksomhed......

§ 75 a. Det er ikke tilladt at fremstille, importere, omsætte, besidde eller
ændre dekodere eller andet dekodningsudstyr, hvis formål det er at give
uautoriseret adgang til indholdet af en kodet radio- eller tv-udsendelse.
Annoncering eller anden form for reklame for sådant udstyr er ikke tilladt.

> Hvis man er i besiddelse af en kort brænder - Er det ulovligt?

Nej.

> Hvis man er i besiddelse af et tomt kort - Er det ulovligt?

Nej

> Hvis man har hex filerne liggende på sin pc - Er det ulovligt?

Måske

> Hvis man har hex filerne over på kortet brændt med kortbrænderen - Er det

> ulovlig?

Ja

> Bliver det først ulovligt, når man tager kortet og smækker i brænderen og
> brænder hex filer ned på og sætter den i paraboler og tænder = Gratis TV.

> er det selvfølgelig ulovlig,

Det er ulovligt ligeså snart du har et middel til at omgå kodningen (om det
er hex + kort el. bare hex er domstolenes job i sidste end selvom det nok
aldrig ender der.).

> Men hvornår kan man blive taget af STOP? Hvis de kom forbi én og så at
> personen havde hex filerne på sin pc, og en brænder og et kort i
parabolen -
> kan de så snuppe ham?

Problemet for dem er at straffen er en bøde på maks. 5000 kr og såvidt jeg
er informeret så skal der en del mere til at få udstedt en
rensagningskendelse, så når STOP går i krig for de folk til at få et
"lovligt" abonnemnet ikke noget politi og domstol, kun til ham der har solgt
kortne.

Men STOP har ikke noget at gøre i dit hjem så svar til det konkrete du
spørger om, nej!

> En stor uddybning ville hjælpe mig meget, med min personlige hjemmeside,
> hvor jeg også fraråder folk fra at tage disse piratkort i brug.

Har du et link?

Fra : Søren

Dato : 28-06-02 17:56

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> wrote in message
[snip]

Hej TGD, tak for svar

Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-06-02 00:21

"Søren" <soerenh21@hotmail.com> skrev Fri, 28 Jun 2002 17:06:30 +0200

>Hvis man er i besiddelse af en kort brænder - Er det ulovligt?
>Hvis man er i besiddelse af et tomt kort - Er det ulovligt?
>Hvis man har hex filerne liggende på sin pc - Er det ulovligt?

Nej. Alle enkeltkomponenterne kan bruges, og bliver faktisk brugt, til
fuldt lovlige formål.

>Hvis man har hex filerne over på kortet brændt med kortbrænderen - Er det så
>ulovlig?

Afhængig af hvilke hexfiler vi snakker om, så måske ja. (se nedenfor).

>Bliver det først ulovligt, når man tager kortet og smækker i brænderen og

Nej. Enhver besiddelse af, fremstilling af, eller handel med, kort der
kan afkode betalingstv er ulovlig - uanset om du faktisk bruger det
eller ej.

Mig bekendt har kun våbenloven og narkotikaloven lignede skrappe
bestemmelser - så det er skam stærke sager vi her har med at gøre.

>Men hvornår kan man blive taget af STOP?

Det kan man (som såkaldt slutbruger) reelt ikke. De må ikke skaffe sig
adgang til dit hjem, uden enten din tilladelse eller en dommerkendelse.

STOP derimod kører en storstilet kamgange imod dem der handler med og
formidler oplysninger om disse ting - og det er vel egentlig fair nok,
omend deres metoder nok kan diskuteres.

--
mvh, A:\Feldborg