vandrette revner i grafikken, palit dayton~
Fra : jakob

Dato : 28-06-02 15:29

I first person shooter spil oplever jeg det mærkelige at når jeg bevæger
mig fremkommer der vandrette revner i grafikken. Det ses tydeligt på
lodrette grafikelementer som forskydninger i de lodrette linier. Jo
hurtigere jeg drejer rundt des tydeligere er det. Hvad kan dette skyldes
?? Jeg synes ikke jeg har oplevet det når jeg spiller på netcafe.

Hvordan checker jeg om der er kommet nye drivere til ovenstående
grafikkort. Jeg har været inde under kontrolpanelet skærm og kigge. Her
står der 6.13.10.2720 under driver version. Når jeg går ind på nvidias
hjemmeside kan jeg dog ikke finde et nr. af dette format..

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Chingachgook

Dato : 28-06-02 20:40

[snip]

På mit GF2 Mx400 skete det også, men først efter et stykek tid. Altså har in
GPU åbenbart taget skade af at køre uden blæser i så lang tid!
Men inden den bliver rigtig varm, så er grafikken ok. Så nu har jeg kiftet
mit grafikkort ud, fordi min puter er tændt 24/7, og det er IKKE sundt for
mit GF2 MX400.
Så måsker er der kølerproblemer med dit gfx kort også..? sker det hele
tiden? selv om kortet ikke er "varmet" op, eller sker det kun efter at
systemet har været tændt i et stykke tid?

//Chingachgook

Fra : jakob

Dato : 28-06-02 20:47

Såvidt jeg kan se er det der hele tiden. Kortet er ret nyt og blæseren
fungerer ok. Det er ikke clocket.

Hygge

Jakob

Fra : Chingachgook

Dato : 29-06-02 00:09

prøv nogle andre drivere, og se om det virker. Hvis ikke, så se om denne
fejl er gennemgående i andre spil/3D rendering. Hvis det er det, så retuner
kortet og få dig et nyt et!

--
//Chingachgook
Remove the "!" in my mail adr. to reply

Fra : Per Larsen

Dato : 29-06-02 08:52

Det kan jo også være noget så simpelt, som at kortet ikke kan trække den
opløsning du spiller i.. og selvfølgelig effekterne du har sat til.

Per

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-06-02 23:07

"jakob" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> står der 6.13.10.2720 under driver version. Når jeg går ind på nvidias
> hjemmeside kan jeg dog ikke finde et nr. af dette format..

Enable Vsync , så vil grafikken tegnes i samme takt som
din monitor, men hellere ikke hurtiger, så kør med max refresh hastighed
minimun 85hz.

Jr,

Fra : jakob

Dato : 01-07-02 09:02

> Enable Vsync , så vil grafikken tegnes i samme takt som
> din monitor, men hellere ikke hurtiger, så kør med max refresh hastighed
> minimun 85hz.

Kan det have noget at gøre med at min monitor kun kan køre i 75 hz i den
opløsning jeg bruger ?

Hygge

Jakob

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-07-02 00:39

> Kan det have noget at gøre med at min monitor kun kan køre i 75 hz i den
> opløsning jeg bruger ?

Nej det tror jeg ikke,

Med Vsync=On kan frame raten ikke kommer højere
en 75fps(Monitorens refresh hz sætter grænsen)

Med Vsync=Off vil det være resten af systemt der sætter grænsen.
men der kommer en slaks striber, det ses tydeligt i windows desktop
hvis man flytter et vindue fra side til side.

Jeg foretrækker eks. i Counter-Strike at køre med Vsync=on
og så "nøjes" med 100fps da min monitor max kan klare 100hz
i 1024x768

Generelt kan man sige at hvis du kan tage et screenshoot(print screen)
af disse striber er det ikke Vsync fejl, men noget andet.

Jr.

Fra : jakob

Dato : 02-07-02 07:38

> Generelt kan man sige at hvis du kan tage et screenshoot(print screen)
> af disse striber er det ikke Vsync fejl, men noget andet.

Godt tip, ved du hvordan man tager et screenshot i mohaa ?

Jakob

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-07-02 08:37

> Godt tip, ved du hvordan man tager et screenshot i mohaa ?
>

> Jakob

Taking A Screenshot

This is very easy. Just press F12 key, whenever you want a screenshot of
what
you see on your game screen. You're not going to use PrintScreen, since
PrintScreen is a feature built into the operating system but, instead,
you're
going to use a feature built inside the game itself, so more appropriate.
When you press F12, right after the screenshot is taken, you receive
the following message: "Wrote screenshots/shotxxxx.tga". This message
means that a file, named "shotxxxx.tga", was created inside the folder
"screenshots". You can find this folder as a subfolder of the "main"
folder. The "main" folder can be found as a subfolder of the installation
folder, i.e., the folder where you installed the game. The "xxxx" part
of the name is the sequential number the screenshot receive, so you
can identify it easier, later. The first screenshot you take is
automatically
named shot0001.tga, and so on.
The .tga extension means that the file is of the graphic format.
In other words, it's a picture, like the ones ended in .bmp.
you must have a graphics application that can open this format
of files. Not all of them can. Paint, for instance, the accessory
that's bundled with Windows, doesn't support the .tga format.

Jr.

Fra : jakob

Dato : 02-07-02 20:40

In article <afqp5p$huu$1@sunsite.dk>, janras@jubiimail.dk says...
> "jakob" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det tror jeg ikke,
>
> Med Vsync=On kan frame raten ikke kommer højere
> en 75fps(Monitorens refresh hz sætter grænsen)

Hvor er det lige man laver denne indstilling, jeg kan ikke finde det.

Fra : Chingachgook

Dato : 02-07-02 09:44

Fra : Chingachgook

Dato : 02-07-02 09:46

| "Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk> wrote in message

(Beklager det første indlæg, en fejl.)

Hvor sætter man Vsync til? skal det ske i hvert spil, eller er det inde og
pille i driveren?
Ved du om et GF2 MX har Vsync featuren?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-07-02 12:07

> Hvor sætter man Vsync til? skal det ske i hvert spil, eller er det inde og
> pille i driveren?
> Ved du om et GF2 MX har Vsync featuren?

Snakker vi Windows & Nvidia
så er det i Egenskaber for skærm - avanceret - kortnavn -
yderligeregenskaber
indstillinger for OpenGL - Lodret synkronisering

D3D kan jeg ikke lige finde Vsync for,,men jeg mener at programmer
som RIVAtuner kan alt hvad det angår.

Jr.