Hejsa,
jeg har fornylig fundet Win32API funktionen OleLoadPicture og kunne derfor
godt tænke mig at benytte den. Derfor har jeg skrevet noget kode som kan ses
på : <
http://www.daimi.au.dk/~kaae/CTextureLoad.h>. Det koden burde gøre er
at indlæse f.eks. et gif-billede fra en pointer hvis man også giver en
tilhørende størrelse.
F.eks:
CTextureLoad loaded_texture(pointer_til_gif_billede,
gif_billedets_stoerrelse);
Hvorefter billedet indlæses og uploades til OpenGL. Mit problem er "bare",
at billederne bliver sorte, ligemeget hvad jeg gør. De test billeder jeg har
brugt er 8bpp gifs med "mange" farver (dvs. ikke sorte). Er der nogen der
kan gennemskue fejlen? (´Det er ikke under upload af billedet der sker
noget, det er formentlig noget omkring Picture->Render(...) i
CTextureLoad::Create(...) der går galt!)
Håber på lidt hjælp
mvh, Rasmus
---
Rasmus Christian Kaae
Home: kaae@daimi.au.dk (
www.daimi.au.dk/~kaae)
Work: rasmus@3kings.dk (
www.3kings.dk)