Ventilspillerum
Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 28-06-02 12:29

Hej gruppe!
I min servicemanual for min SR250SE '83 er følgende angivet:
Einlass: 0,05-0,10mm
Auslass: 0,12-0,17mm

Jeg finder "kniven" frem og konstatere, at jeg har følgende brugbare
søgerblade:
Valget er faldet på 0,15mm til udstødningsventilen.

Og 0,05mm eller 0,10mm som kunne være værdige kandidater til
indsugningsventilen. Men da de to søgerblade dækker de to ydergrænser....
hvilket søgerblad skal jeg da anvende?

Hilsen
Lars
____________
Fjern NOSPAM fra min E-mail-adresse
MEDMINDRE at du er spammer! - I så fald skal NOSPAM stadig stå i E-mail
adressen!

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-06-02 13:04

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> wrote in message
> [...]
> ____________
> Fjern NOSPAM fra min E-mail-adresse
> MEDMINDRE at du er spammer! - I så fald skal NOSPAM stadig stå i E-mail

Hellere for meget rum end for lidt.

Ind:
0.05 blad er løst i spillerum.
0.10 blad kan lige gå ind, med lidt modstand.
0.15 (begge blade) kan ikke gå ind.

Ud:
0.15 (begge blade) kan gå ind (evt. med lidt modstand, men ikke
nødvendigvis)
0.20 kan ikke gå ind.

Kenneth
R1

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 28-06-02 13:23

> Hellere for meget rum end for lidt.
Okay!

> Ind:
> 0.05 blad er løst i spillerum.
> 0.10 blad kan lige gå ind, med lidt modstand.
> 0.15 (begge blade) kan ikke gå ind.
Nu har jeg et sortiment på 20 blade (0,05-1,0mm), så søgerbladet 0,15
eksisterer, så jeg slipper for at misbruge hhv. 0,05 og 0,10.

Men tak for hjælpen!

Hilsen
Lars

Fra : Asger Steffensen

Dato : 28-06-02 15:37

"Lars T. Thomsen" <ltth00@NOSPAMkom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og 0,05mm eller 0,10mm som kunne være værdige kandidater til
> indsugningsventilen. Men da de to søgerblade dækker de to ydergrænser....

Man kan købe specielle søgerblade i "skæve" mål hos nogle MC forretninger
eller autotilbehør. De er ikke særlig dyre, til gengæld kan du så måle
præcist....

Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.