E-Mail
webnoob 5265
Hvad gør en SMTP server
Fra : Lars Soerensen

Dato : 12-02-01 20:00

Slår den bare en MX record på udbyderen op på en navneserver og sender
mailen til den første i rækken eller hvordan virker det ?

og hvordan virker det hvis der bliver blandet en antivirus gateway ind i det
er det så den der skal sørge for at sende mail'en det rigtige sted hen. ?

Mvh
Lars

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-02-01 21:00

"Lars Soerensen" <Lars-hammond@get2net.dk> writes:

> Slår den bare en MX record på udbyderen op på en navneserver og sender
> mailen til den første i rækken eller hvordan virker det ?

Ja, hvis du som "den første i rækken" definerer den med lavest
prioritet (nogen har virkelig tænkt sig om da de fandt på det
med prioriteter :).

> og hvordan virker det hvis der bliver blandet en antivirus gateway ind i det
> er det så den der skal sørge for at sende mail'en det rigtige sted hen. ?

Så skal mailen jo igennem den på en eller anden måde.
Nu har jeg godt nok aldrig sat sådan en fætter op, men jeg kan
da forestille mig at mailen bliver afleveret vha. SMTP.

Hvordan den så kommer videre derfra er et åbent spørgsmål.
Antivirus-gateway'en skal jo i hvert fald afkode eventuelle
attachments. Om den så sender den videre med noget SMTP, eller
afleverer den i et andet format til en intern mailserver
afhænger vel af den enkelte situation. Jeg ved ikke hvad man
gør i praksis, da jeg ikke bruger Windows-servere (hvor den
slags er mest udbredt) til hverdag ... anyone?

--
Jacob
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.