XP vs. Win98
Fra : kim

Dato : 27-06-02 16:25

Hvordan er XP til spil i forhold til Win98 ? Jeg har hørt at Win 98 er klart
bedst til spil, er det ikke korrekt ?
Eller må jeg fluks ha XP...
Mit System:
ECS K7S5A med opgraderet BIOS [ny]
CPU AMD PALOMINO 1900+ XP 1600/266 [ny]
Køler TITAN TTC-D5TB(A) M/ ALARM [ny]
1 stk 256 MB DDR PC2100 DDR RAM Elixir [ny]
300W ATX Strømforsyning [ny]
2 Stk 40 Gb Seagate Barracuda lV 7200 rpm Harddisk [ny]
Aopen Geforce 2 MX 400 m/tv out
Asus CD rom drev 40xMax
Memorex Brænder 24*10*40
Sound Blaster Live 5.1
Win 98 2.udgave

Mvh Kim

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-06-02 06:47

Detm er sådan lidt en smagssag, jeg vil mene at spil nok altid er nemmest at
få til at køre i 98, men når det er så ustabilt som det er, så mener jeg det
kan være lige meget, derfor køre jeg XP, jeg ar ik problemer med nogen spil,
selv de fleste ældre spil køre også upåklageligt under XP, nogen af dem med
kombatitets funktionerne i brug.

Min mening er derfor XP styre, også til spil!!!!!

Fra : Esben

Dato : 28-06-02 15:48

"Peter Sepstrup" <sepstrup@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3d1bf833$0$149$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Detm er sådan lidt en smagssag, jeg vil mene at spil nok altid er nemmest at
> få til at køre i 98, men når det er så ustabilt som det er,

Windows 98 kører da stabilt på mange maskiner - det er langt fra et server OS, men jeg oplever bedre performance i spil på 98 end
XP, og det crasher aldrig (det gør XP nu heller ikke).

--
Esben

Fra : SirWheels

Dato : 28-06-02 17:02

> Windows 98 kører da stabilt på mange maskiner - det er langt fra et server
OS, men jeg oplever bedre performance i spil på 98 end
> XP, og det crasher aldrig (det gør XP nu heller ikke).
Så har du været meget heldig med dine hardware-komponenter. Hvad er dine
system specs?

Fra : DWM

Dato : 28-06-02 17:45

"SirWheels" <webboy81@_removeme_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så har du været meget heldig med dine hardware-komponenter. Hvad er dine
> system specs?

Mon ikke nærmere han har kunne finde ud af at konfigurere sit
system ordenligt. Ellers kan jeg sige det samme som ham.
Ingen prob her med spil og det går aldrig ned hvis man ikke tager
inet explorer med :) Den går også ned i xp her til tider
De 3 berømte knapper og en afslut job fixer det hele.
Har på fornemmelsen det er pga den download accelerator jeg bruger.

Mine sys config er dessuden:
P4 2.0A@2.2, 256mb PC800 ram, Abit TH7-II bundkort
(tidligere var det P3 800@962, 512 mb ram, Asus P2B-B bundkort)
Asus Geforce 2 GTS Deluxe med Asus´s 29.40 driver

/Kenneth Iversen

Fra : Esben

Dato : 28-06-02 22:32

"SirWheels" <webboy81@_removeme_hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3d1c8881$0$195$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> OS, men jeg oplever bedre performance i spil på 98 end
> Så har du været meget heldig med dine hardware-komponenter. Hvad er dine
> system specs?

Asus P2B, Celeron 600 @1009 (oprindeligt en 300 @450), 2x 128mb noname RAM, Matrox G400, Realtek netkort, Aopen 235watt PSU, Yamaha
opl3sax lydkort + det løse. Jeg har altid kørt med minimale "ekstra" programmer, altså dem der plejer at ligge i systray, men i
disse adsl tider er det svært.

Mht. til win98 skal det dog siges at det sagtens kan blive sløvt og ustabilt, når der arbejdes i mange kontorprogrammer ad gangen,
så en reboot hver andet døgn eller sådan er brugbart - men jeg fokuserede udelukkende på dens opførsel i spil i mit tidligere
indlæg, og her har man netop typisk meget få programmer kørende. Hvis jeg aldrig spillede, ville jeg kun bruge XP eller 2K.

--
Esben

Fra : Mark Langdahl

Dato : 29-06-02 08:37

Helt generelt er Windows 98 SE langt mere kompatibelt, og på gamle
computere, dvs. alt under 1 GHz kører det hurtigere end XP. På de hurtigere
computere er forskellene minimerede hvad ydelse angår, og det, der så skal
være afgørende er det faktum, at XP er mindre kompatibelt med ældre spil,
medens 98 er mindre stabilt. Det er sådan lidt, hvad man foretrækker. Men
jeg vil foreslå, at hvis du skifter til XP, så beholder du Windows 98 og
kører med en dobbelt installation. Især hvis du har ældre spil. Og forresten
kunne det være gavnligt for XP med det dobbelte RAM... Det lyder vildt at
det skulle være nødvendigt med en halv giga RAM, men jeg har en halv giga,
og det kan endda være for lidt ind i mellem.

Mark Langdahl