Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP Photosmart 812
Fra : J. Kunzendorf

Dato : 28-06-02 02:02

Hej er der endnu en gang nogen der vil dele deres viden ang. HP812
camera??

Jeg har været 2min. fra, at sige "JA" til en handel med dette
Digitalcamera, men er blevet mere & mere usikker efter at have læst
mange test--og hvor jeg sammenlignet det med Nikon Coolpix 885(Som nu
udgår), og det er jo svært at vælge når man har et godt kendt
mærke(Nikon) indenfor Foto mod et nyere(Hewlett)!!
Er der nogen som har prøvet det ene el. det andet hører jeg meget
gerne en begrundelse for GODE/DÅRLIGE oplevelser..

Med venlig hilsen
JKM

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 28-06-02 08:08

Jeg havde et Photosmart 912 hvilket ligner spejlrefleks meget - men men det
var et skodkamera. Langsomt, dårlig fokusering (1 ud af billeder var altid
uskarpe trods rolige motiver) - og værst af alt den åd 4 Duracell batterier
på 30-35 billeder..... Så bliver det altså en halvdyr fornøjelse hvis man
ikke har oplader.

Jeg har den ikke længere da konen tog den med da hun skred. Men i går købte
jeg så en Powershot G2 for 7600 - og det skulle altså være alle pengene
værd. Så hvis du kan spare lidt mere op, tror jeg G2 er et langt bedre køb
end 812érn

Just my mere and humble opinion.

Sorry HP (jeg var ansat i HP i sin tid ))

Fra : Gaardsøe

Dato : 29-06-02 00:22

"Claus Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
batterier
> på 30-35 billeder..... Så bliver det altså en halvdyr fornøjelse hvis man

Lige mine ord.. havde i en periode et HP 618 (Kort)... Skod & atter Skod. +
det hver gang, man havde..tændt & slukket kameraet.. røg programmeringen..
du havde sat tidligere.

Mit råd brug penge på noget andet.
Mvh Lars

Fra : PI4293

Dato : 29-06-02 07:49

De fejl som har været med HP 812 er nu rettet med en ny firmware..
(Version: 1.00.11 )

har haft lidt problemer med firmwaren på nogle af 812-kameraerne. Dette er
nu rettet, så alle nye kameraer shippes med den rigtige firmware

http://www.hp.com/cposupport/prodhome/hpphotosma56975.html

eller

http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=q2146a

Mvh
PI

Ps. Har selv et og efter opdate er det OKAY!

+

Fra : Gypsyman

Dato : 29-06-02 15:56

Den Sat, 29 Jun 2002 01:22:14 +0200, "Gaardsøe"
<larsgaardsoe@adslhome.dk>:
rejste sig op fra sofaen og skrev :

> [...]
>det hver gang, man havde..tændt & slukket kameraet.. røg programmeringen..

Hej Lars.
Jeg har et 618, og efter opdatering af firmware fra HP's hjemmeside er
denne fejl, som du beskriver, væk. Jeg syntes at 618 fungerer perfekt,
og jeg har købt HP's foto taske, med lader og batterier medfølgende,
nu har jeg så to sæt batterier og det er optimalt.

Jeg har taget over 2000 billeder med 618 uden nogle problemer, og jeg
syntes ihvertfald at det er pengene værd.

Mvh
Gypsyman

I did not inhale......

Fra : PI4293

Dato : 30-06-02 15:05

Hej

Dette link er min test af HP Photosmart 812 med opdate v9.27

http://megapixel.dk/albums/visalbum.php?kode=hp812&id=276

MVH
PI

Fra : J. Kunzendorf

Dato : 01-07-02 00:20

Ja,ja,ja Så må jeg jo endnu en gang komme tilbage i dette Forum....
NU har jeg selv købt HP´s 812, og jo der kan være tale om fordele og
ulemper!!!

§-1: Det med strømmen, er ikke et problem, hvis man blot følger HP´s
vejledning ang. opladning i ca.15timer den første gang!!!!
Derefter skal de bare lades, når man har været igang med PHOTO´s..

§-2: Så mener jeg, at de småfejl der har været med Focuseringen i
"Macro" er blevet løst efter jeg har UPDATED min firmware..(Tak til
pi@tdcadsl.dk)

§-3: Der er ikke ÉT camera, som kan opfylde alle ønske, da vi er meget
individuelle--men kontra det "Coolpix-885", som jeg tidligere har
nævnt(Som en god ven købte istedet) har jeg mange gode oplevelser med
HP´s 812 f.eks. "Lydoptagelser"!!
Det største punkt, hvor jeg syntes HP burde havde kigget Nikon over
"Skulderen" ér på deres LCD-display... De har nemlig lagt en form for
kontrast skærm henover displayet, så man nemmere kan se det i skarp
sol!!
ELLERS ET MEGET FIKST LILLE FUNKTIONELT & ENKELT
DIGITALCAMERA.........

Med venlige hilsner
JKM@TDCSPACE.DK

Fra : jesper

Dato : 01-07-02 09:33

> [...]
> sol!!
> ELLERS ET MEGET FIKST LILLE FUNKTIONELT & ENKELT

Jeg har så købt et Coolpix 885. Jeg må sige: Jeg er meget tilfreds. I
sammenligning med HP 812, er Coolpix mere et gammelmandskamera. Med
det mener jeg, at Nikon har mere focus på kamera-delen end på det
funktionelle og gedine. 812'eren er langt mere appetitlig med lækre
rullende vinduer og smarte funktioner som email og lyd på billeder,
mens Coolpix'en går langt mere i dybden med funktioner. Der kan
stilles på alt muligt mærkeligt, som man sikkert aldrig får brug for,
men som en teknikfreak og tidligere fotomand som mig overhovedet ikke
kan undvære )
HP kameraet kan bruges på 12 sekunder, mens man kan bruge timer på at
læse i instruktionsbøger, for at udnytte coolpixen fuldt ud.

Det er tydeligt at HP har produceret lækkert software og gedine
funktioner i deres software i mange år, mens Nikon har brugt mere
energi på indstillingsmuligheder i selve kameraet og indtil for få år
siden aldrig har produceret software.

Rent billedemæssigt tager hp'en lysere billeder med større kontrast,
men nikon har større detajleringsgrad i billedet. Til gengæld lidt
mere gråt i gråt.

De tager begge fremragende billeder....

Jesper