internet med nokia 8850??
Fra : -=Michael=-

Dato : 27-06-02 21:42

hejsa

kæmpe problem jeg skal på kursus og have den bærbar med så mit spørgesmål er
så om der er nogle der ved hvordan indstillingerne skal være så jeg kan
bruge min nokia 8850 som modem til min bærbar??

jeg kan godt få den til at ringe op ,men så sker der heller ikke mere ..
nogle der kan hjælpe mig .. evt hvordan indstillinger skal være på
bærbar/telefon

hilsen
michael

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-06-02 06:42

Jeg kan nemt gøre det med min 8310, men nu ved jeg jo ik helt om det fungere
på samme måde.

Aller først skal telefones modem drivere installeres på PC'en, i XP sker det
automatisk, min 8310 bliver "stanard modem over IR link" Derefter laver du
blot en alm. opkaldsforbindelse til det modem, hvor du ringer på til det
nummer du har fået af din ydbyder. Din MOBIL udbyder vel at mærke, da det
kræver data abbonnement. Jeg har dog erfaret at man som orange kunde ikke
behøver data abonnement, men blot kan bruge wap nummeret til at ringe op
til, uden login / pass, og gå på nettet med det

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-06-02 06:48

Lige en tilføjelse:

Der er ikke nogen særlige indstillinger på tlf'en, bare IR porten er
aktiveret, så køre det.

Fra : Lars Albinsson

Dato : 28-06-02 12:49

On Fri, 28 Jun 2002 07:42:17 +0200, "Peter Sepstrup"
<sepstrup@privat.dk> wrote:

>Derefter laver du blot en alm. opkaldsforbindelse til det modem,
>hvor du ringer på til det nummer du har fået af din ydbyder. Din
>MOBIL udbyder vel at mærke, da det kræver data abbonnement.

Varför kan jag inte ringa min vanliga ISP, på samma sätt som
när jag kör över vanligt modem?
På vilket sätt skiljer det sig att jag ringer till en modempool
i stället för ett vanligt telefonsamtal?

Jag kan förstå att det inte går få hög hastighet i
förbindelsen, men trodde nog det skulle ge i vart fall
9600 b/s.

Mitt Internetkonto (Telia Sverige), ger tillgång till såväl
ISDN som vanlig modempool, via olika nummer. Men jag lyckas
inte logga in på någon av dem när jag kör över min Nokia 8310.
Uppringningen går fint men sedan kastas jag ut direkt, även då
jag begränsat hastigheten långt ned.

Lars
lars.albinsson@abc.se

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-06-02 13:32

Jooo... nu er jeg ik helt sikert på at jeg forstår det hele

Jeg ved ik om nogen operatøre tilbyder at man kan ringe op til en normal
internet forbindelse.... det virker i hvert fald ik med Orange. Nettet skal
jo også understøtte highspeed data hvis man vil have højere hastighed, og
det gør orange ik.