Indsætte post i Access
Fra : Elin Kuijers

Dato : 27-06-02 21:56

Hvordan tilføjer man en post inde imellem posterne i en eksisterende
database?
Jeg har søgt forgæves i Hjælp og eksperimenteret mig frem - men uden held.
Det kan da ikke være rigtigt, at det kun kan lade sig gøre ved at jonglere
med to baser, som man sletter og flytter rundt imellem. I den simple Works
går det uden problemer.
Elin Kuijers

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-06-02 23:15

"Elin Kuijers" <elin_kuijers@vip.cybercity.dk> skrev:

> Hvordan tilføjer man en post inde imellem posterne i en
> eksisterende database?

Der er ikke noget standard "imellem" når man taler om databaser.
Access - og alle andre rigtige databaser - kan sortere på alle
almindelige felttyper - og alt afhængig af indholdet her kan du
godt sætte noget ind "i midten". Men der er ikke nogen fastlagt
rækkefølge for posterne i en tabel - rækkefølgen fastlægges først
når du vælger hvilke felter du vil sortere efter.

Hvis du har et tabel med et autonummereringsfelt (et felt der selv
lægger én til ved hver ny post) så kan det ikke lade sig gøre at
indsætte et eksisterende nummer. Det vil også være meget upraktisk
hvis nøgleværdier (som ofte gemmes i autonummereringsfelter) skal
ændres.

Prøv at beskrive hvad du vil have udført - så kan vi se om det ikke
kan lade sig gøre på en nogenlunde smart måde.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : N/A

Dato : 29-06-02 21:56

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-06-02 21:56

> Jeg tænker på, når man laver en liste, der hovedkategorier og
> flere punkter i hver kategori. Så kan det være praktisk at
> kunne indsætte en post i en bestem kategori i listen.

Prøv at give nogle konkrete eksempler - det er endnu ikke lykkedes
mig at forstå præcis hvad dit problem er.

Fortæl hvilke tabeller der er involveret, og hvilke felter de
indholder. Og fortæl så hvad du gerne vil have sat ind.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Elin Kuijers

Dato : 30-06-02 12:07

> [...]
>
> Fortæl hvilke tabeller der er involveret, og hvilke felter de
> indholder. Og fortæl så hvad du gerne vil have sat ind.

Det kunne være en tabel, der beskriver inventar, ordnet efter rum, område og
detaljer. Feltet rum udfyldes kun ved første post, for at få en overskuelig
rapport. Så vil jeg gerne kunne tilføje et område eller en detalje i et rum.
Elin Kuijers