BSA M21 ejere
Fra : Klaus Nielsen

Dato : 27-06-02 20:47

Hej

Jeg står med et mindre problem. Jeg har købt en M21 uden
registreringsattest. Med i handlen fik jeg en seddel fra Told&Skat som
beviste at der er betalt afgift af cyklen i 1954.

Jeg har principielt også fået M21'en synet, men mangler et stykke papir
hvorpå egen og total vægten er trykt.

Synshallen kan ikke "lukke" synspapirene før jeg har fundet ud af vægtene
og derfor kan Motorkontoret ikke lave en ny registreringsattest....

Så hvis der er én eller anden der har en bog eller andet hvor egen og
totalvægten står tryket vil jeg gerne høre fra jer.

Eller hvis én ville tage en kopi af sin registeringsattest, selvfølgelig
er jeg ikke interesseret i jeres stel- og registrerings nummere, men dem
kan man vel fjerne på kopien på en eller anden måde.

Jeg håber at der er en venlig sjæl der kan/vil hjælpe mig. Det ville være
rart at komme ud og tøffe inden sommeren er slut.

Mvh

Klaus

XJ900F
BSA M21

Fra : Jørgen Winther

Dato : 27-06-02 21:37

"Klaus Nielsen" <klaus@classicrider.dk> wrote in message
> [...]
> beviste at der er betalt afgift af cyklen i 1954.
>
> Jeg har principielt også fået M21'en synet, men mangler et stykke papir

Jeg fandt et link, der viser modelåret ud fra stelnummer - det kan måske
være til nytte engang:
http://home-3.tiscali.nl/~tl194006/civilian/whatyear.htm. Det samme finder
man på http://www.bsaoc.demon.co.uk/ under
http://www.bsaoc.demon.co.uk/intro.htm, og en del andre steder.

Her kan du købe en (kopi af en) original instruktionsbog, hvor vægten måske
står: http://freespace.virgin.net/elk.engineering/manual.htm#BSA. Haynes
kunne også tænkes at skrive sådan noget.

Det var jo ikke svar på dit spørgsmål, men måske kan det hjælpe dig lidt
videre.

--
Jørgen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-06-02 22:06

Klaus Nielsen wrote:

> [...]
> beviste at der er betalt afgift af cyklen i 1954.
>
> Jeg har principielt også fået M21'en synet, men mangler et stykke papir

Du kan få tallene fra min M22. Den er godt nok topventilet, men er meget lig
din. Egen vægten er 185 kg. Ved syn var der en del mumlen om hvad totalvægten
mon kunne være. Den satte vi til 310 kg.

Ib Jakobsen

Fra : Charlie

Dato : 04-07-02 12:56

Jeg har lige synet en Ariel nh årg 54 og da satte synsmanden den til 170 kg
og vi blev enig om 320 kg totalvægt ikke var helt ved siden af. Han har
åbenbart været flink.

Charlie

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D1B7E44.E643BC38@post.tele.dk...