Svar i Outlook
Fra : JG

Dato : 27-06-02 20:18

Jeg har flere gange været ude for at når man svarer en email, bliver den kun
vist som underlige tegn hos modtageren.

Der er intet problem hvis man derimod "starter på en frisk" og oprettet en
ny mail.

Kender nogen til problemet og løsningen, ikke mindst?

JG

Fra : pre

Dato : 28-06-02 14:18

Det ville være lettere at håndtere dit problem hvis du beskrev det bare lidt mere kontant og oplyste hvilken version du bruger.

For nu kan det kun være gætteværk. F. eks. at du sender i formatet rtf som kun Outlook installationer kan læse. Og det tyder på, at
du har ignoreret Indstillinger, som netop er til for at du kan dirigere hvordan Outlook skal køre.

© pre 2002

Fra : JG

Dato : 29-06-02 22:33

Jeg bruger version 5.00.2314.1300 - er det godt nok?

Det er kun til bestemte at problemet opstår og ved reply funktionen. Jeg
kender ikke til at jeg skulle svare i rtf-format. Hvilke indstillinger
tænker du på, der netop er til for at dirigere hvordan Outlook skal køre.

Det er ligemeget om det kun er tekst eller om der er vedhæftet billeder i
mailen.
Problemet kommer meget usammenhængende.

JG

Fra : pre

Dato : 30-06-02 08:56

Det bliver skam aldrig for godt
Der er en fejl i din Outlook og den skyldes én bestemt ting, gemt ét bestemt sted og for at finde fejlen er det nødvendigt at ha´ et
ståsted. Så hvis vi forudsætter at du har en Outlook IMO version 9.0.0.3821 SR-1, så er Outlook som standard stillet til at replies
skrives i samme tekstformat som den mail der besvares. Det betyder, at du som et midlertidigt workaround skulle kunne skifte til
det format du selv foretrækker. Det er i alt fald et interessant eksperiment, men det betyder også, at fejlen kan ligge i
afsenderens Outlook - med andre ord hvis det altid er mails fra en bestemt person, så er det der fejlen er.

Funktioner/Indstillinger indeholder en mængde muligheder, som du bør kende. Brug nogle minutter til at kikke dem grundigt efter,
det er klogt at vide besked med tingene.

Din Outlook Express er for gammel og for usikker. Skift til version 6, med eller uden IE. (Det kan vel ikke tænkes at fejlen ligger
i OE, og ikke i Outlook?)

© pre 2002

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-02 17:01

> Der er intet problem hvis man derimod "starter på en frisk" og oprettet en
> ny mail.
>
> Kender nogen til problemet og løsningen, ikke mindst?

Jeg har oplevet noget tilsvarende i Office2000 og 2002. Det har skyldtes, at
der var indsat billeder i mailen. F.eks. som del af en tilsyneladende
uskyldig autosignatur. Giver det mening i dit tilfælde?

Mvh
Anette Linnea