Hjælp!!
Fra : varde

Dato : 27-06-02 20:41

Hej !

Da jeg endelig fandt vores hjemmeside på Google, skulle jeg selvfølgelig
prøve at klikke på linket..men til min store forbavselse åbnede siden ikke
som den skulle. Den åbner kun den ene af de sider som er under index. Når
jeg så derefter klikker på menuen åbner siderne heller ikke som de skal.
Så søgte jeg endnu en gang på Google, men så var linket væk !!!???
Hvad er det lige jeg gør forkert.
Når jeg går direkte ind på siden, virker det ok.

www.la-staalteknik.dk

Mvh. ST

<head>
<TITLE>L.A. Stålteknik A/S&nbsp; Laserskæring Maskinfabrik </TITLE>
<META name="DESCRIPTION" content="maskinfabrik, laserskæring, bukkearbejde,
valsning, ingeniøropgaver">
<!-- maskinfabrik, laserskæring, bukkearbejde, valsning, ingeniøropgaver -->
<META name="KEYWORDS" content="maskinfabrik, laserskæring, bukkearbejde,
valsning, ingeniøropgaver">

</head>

<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="0" cols="18%,*">
<frame name="left1" scrolling="auto" noresize src="new_page_5.htm"
target="_self">
<frame name="right" scrolling="auto" src="new_page_3.htm" target="_self"
noresize>
<noframes>

</noframes>
</frameset>

Fra : Rita

Dato : 27-06-02 22:20

"varde" <varde@os.dk> skrev i en meddelelse news:3d1b6a3d$0$1528$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> jeg så derefter klikker på menuen åbner siderne heller ikke som de skal.

Det er netop ulempen ved en rammeside. Søgemaskinerne finder bl.a. frem
til undersiderne. Jeg har selv en rammeside, for at man altid kan finde frem
til den samlede forside, har jeg sat et link med 'Tilbage til Ritas hjemmeside'
nederst på alle undersider.
--
Med venlig hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Rita

Dato : 27-06-02 22:27

"varde" <varde@os.dk> skrev i en meddelelse news:3d1b6a3d$0$1528$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Når
> jeg så derefter klikker på menuen åbner siderne heller ikke som de skal.

Jeg vil foreslå dig, at du på den øverste linje i din menu sætter linket til
at pege på: http://www.la-staalteknik.dk/ i stedet for det, den peger på nu.
Hvis du retter adressen til: http://www.la-staalteknik.dk/ så vil man komme
ind på den rigtige startside fra menuen, hvis man kun kan se menuen.
--
Med venlig hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-06-02 22:44

Thu, 27 Jun 2002 21:40:36 +0200, skrev "varde" <varde@os.dk>:

>Da jeg endelig fandt vores hjemmeside på Google, skulle jeg selvfølgelig
>prøve at klikke på linket..men til min store forbavselse åbnede siden ikke
>som den skulle. Den åbner kun den ene af de sider som er under index.

Man kan nu godt finde den på google.
Google linker jo til alle sider og når det er sider i et
frameset, så risikerer man meget nemt, at havne på en af siderne
uden for framesettet.

Derfor skal der altid være en eller anden form for navigering på
undersiderne, som kan føre en til indexsiden i framesettet.
(eller endnu bedre, undlad at bruge frames).

http://www.la-staalteknik.dk/ henviser stien til de to
billeder, der er på forsiden, til din egen harddisk, som man på
nettet jo ikke kan se.

Fra : Gevaldi

Dato : 27-06-02 22:47

varde skrev:

> [...]
> Google, men så var linket væk !!!??? Hvad er det lige jeg gør forkert.
> Når jeg går direkte ind på siden, virker det ok.

Hvis du indsætter dette script i <head> på alle
dine sider, så finder Google din index site:

<script language="javascript">
if (self==parent)
{
top.parent.location.href="http://www.la-staalteknik.dk/"
}
</script>

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : Rita

Dato : 27-06-02 23:30

"Gevaldi" skrev:
> Hvis du indsætter dette script i <head> på alle
> dine sider, så finder Google din index site:

> [...]

Hej Gevaldi
Det var et rigtigt god tip! Jeg har lige afprøvet det på nogle sider
og det er bare noget, der virker. Det vil jeg med tiden, have
sat på alle mine undersider.
--
Med venlig hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 28-06-02 07:32

Rita skrev:

> Hej Gevaldi
> Det var et rigtigt god tip! Jeg har lige afprøvet det på nogle sider
> og det er bare noget, der virker. Det vil jeg med tiden, have
> sat på alle mine undersider.

Selv tak:)

/Gevaldi

Fra : varde

Dato : 28-06-02 11:30

Mange tak for hjælpen !! jeg er åbenbart ikke den eneste med det problem
)

ST

Fra : Gevaldi

Dato : 28-06-02 11:46

varde skrev:

> Mange tak for hjælpen !! jeg er åbenbart ikke den eneste med det
> problem )

Lige en enkelt detalje som kan være træls når
man laver dette.
Hvis man skal se sin site i preview funktionen i
FP, så åbner man altså index siten på serveren.
Hvis i har en tæller på sitet så vil den jo også
opdateres hvergang man bruger preview funktionen.

Årsagen er jo selvfølgelig at man har lagt scriptet
på alle undersiderne, og så vil disse jo automatisk
lede efter index.htm på den adresse der er i dette
script.

Fra : varde

Dato : 28-06-02 17:49

Att: Gevaldi

Okay !

Du lyder til at være en der har meget forstand på HPér..
Måske du kan hjælpe mig.
Hvordan gør man det bedst hvad meta tags angår, det ville jo være rart hvis
søgemaskinerne finder ens side.
Jeg er ved at lave en side for en ven, men ved ikke om mine tags er ok.

http://home19.inet.tele.dk/varde

Mvh. ST

Fra : Gevaldi

Dato : 28-06-02 21:01

varde skrev:

> [...]
> rart hvis søgemaskinerne finder ens side.
> Jeg er ved at lave en side for en ven, men ved ikke om mine tags er

Dine Meta tags ser da OK ud, det kan ikke
laves bedre eller anderledes.

Er du venlig at læse det sidste link i min
signatur:)

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-06-02 22:32

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail_.com_> skrev...
> Hvis du indsætter dette script i <head> på alle
> dine sider, så finder Google din index site:
> [...]

Det har vel egentlig ikke noget at gøre med, hvad Google (og andre
søgemaskiner/-robotter) finder - men at når man aktiverer linket, så sørger
javascriptet for, at forsiden automatisk popper op oven på den åbenede
side...

Man kan desuden indsætte følgende metatag, som gør, at kun indexsiden bliver
registreret af diverse søgerobotter (virker selvfølgelig ikke i de indeks,
hvor siden allerede ER registreret før robotterne igen "surfer forbi" den
pågældende side...).

<META NAME="Robots" CONTENT="INDEX,NOFOLLOW">

Mvh. Camilla