Så kom dommen... puha
Fra : Moller

Dato : 27-06-02 16:30

Hej alle,
Som i nok ka huske, så havde jeg et lille uheld med at ramme en plastik
kofanger tidligere på året, og nu er det så endt med at jeg er den
ansvarlige for ulykken.

Skadens pris er 8646.39Kr.
Min selvrisiko er 0Kr. uha, hvor var hun ked da hun opdagede det nede
hos TopDK *G*
Beregningen af hva jeg kommer til at betale ekstra fra nu af, og til jeg
er Elite bilist lyder 2535,25Kr...

regne regne ... det koster dem 6111,14 Kr. at fikse skaden, hvis jeg
agter at ha GT'eren så længe.

Den tid jeg har haft GT har jeg betalt ialt godt 2500Kr i forsikring...
så man kan da sige at jeg har plus på forsikringskonto'en nu :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi,

--
Suzuki GT-380 L 1974, til salg, kun 5000Kr.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-06-02 08:07

Husk hvis du skifter MC'en ud med en dyrere, så kommer du til at kører på
samme bonustrin og så ser regnestykket lidt anderledes ud.

Så hvis du overvejer at skifte MC i nær fremtid, skal der måske lige regnes
en gang til ;o/

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Moller

Dato : 28-06-02 08:13

--
"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> samme bonustrin og så ser regnestykket lidt anderledes ud.
>
> Så hvis du overvejer at skifte MC i nær fremtid, skal der måske lige

Yepsen... skifter næste år, men i et andet firma nok, der kan jeg få det
til næsten det halve...

Men det pussige er at det er kun GT'en der er gået 2 trin tilbage, og
endnu mere underligt MZ'en er på trin 07, og GT'en på 04 nu, så der er 3
trin i forskel... så hva nu her når jeg sælger GT'en ???

VH
Lars Molnit

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-06-02 09:19

Ja, det er et godt spørgsmål. Nogle registrerer hvornår du har lavet
ulykker, det får det nye selskab så at vide, og beregner præmie derud fra.
Men hvis du er smart så flytter du MZ'en til det nye selskab inden du
anmelder skaden. Så får du din bonus med. Når du så køber den nye, behøver
de jo ikke at spørge det gamle selskab, da du jo allerede er forsikret i det
nye. Om det går, må tiden vise, blot et forslag.

Fra : Lars Molnit

Dato : 28-06-02 10:44

> [...]
> ulykker, det får det nye selskab så at vide, og beregner præmie derud fra.
> Men hvis du er smart så flytter du MZ'en til det nye selskab inden du

Skaden er anmeldt :(, og behandlet.... men jeg flytter først MZ'en over,
hvis den stadig er på pristrin 07 , kan man jo håbe de bare ser dens
pristrin, og derved ikke opdager skaden med GT'en... hvis jeg er heldig :)

Så får du din bonus med. Når du så køber den nye, behøver
> de jo ikke at spørge det gamle selskab, da du jo allerede er forsikret i
det
> nye. Om det går, må tiden vise, blot et forslag.

Ja, indtil nu krydser jeg bare fingre :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi, som godt ku tænke sig en legekammerat ved navn Hornet :)

Fra : Moller

Dato : 28-06-02 14:29

> Så får du din bonus med. Når du så køber den nye, behøver

Har lige snakket med dem, og de siger at hver MC er sin egen, derfor den
forskel på pristrin... det andet er så at hvis jeg flytter MZ'en som er på
trin 07 over i et andet selskab, vil min skade ikke følge med, men hvis jeg
flytter GT'en over, eller stadig har den, vil den følge med...

Hvis jeg køber en anden i stedet for GT'en mens jeg stadig er i TopDK,
vil skaden så påvirke den, men hvis jeg udmelder MZ'en, og køber en i stedet
for den, vil skaden ikke påvirke den...

For mig lyder det fuldstændigt sort det her, men jeg kan godt se plusset
for mig, og det er sælg GT'en... flyt MZ i et nyt selskab, og køb en maskine
mere i det nye selskab. så vil det se ud som om jeg aldrig har haft en
skade.

Ellers afmeld MZ'en og køb den nye i stedet for på MZ'ens plads, og
indmeld MZ'en på GT'ens plads nogen mdr. senere, og så vil skaden påvirke
MZ'en som i forvejen koster så lidt at forsikre, så det vil koste mig mindre
i den tid jeg blir elite bilist, end hvis jeg beholdte GT'en.

Så hvis dette er som de siger hos TopDK, så kan det betale sig at ha en
gammel spand indregisteret ved siden af, og så flytte skader over på den når
det sker ??? hvis man er snedig/heldig nok til at kunne gøre det.

VH
Lars Molnit,
MZ ETZ 251 CDi, som savner en lege kammerat ved navn Hornet :)
GT 380 L, usel skarns knægt, for tæv med en forhammer hvis hun ikke
snart opføre sig pænt, og blir solgt.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 03-07-02 22:10

> VH
> Lars Molnit,

> GT 380 L, usel skarns knægt, for tæv med en forhammer hvis hun ikke
> snart opføre sig pænt, og blir solgt.

Hvor bor hun henne og hvilken stand er hun ?? (lovlig/klar til syn/trænger
til kærlig hånd??)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Moller

Dato : 03-07-02 23:52

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message

> Hvor bor hun henne og hvilken stand er hun ?? (lovlig/klar til syn/trænger
> til kærlig hånd??)

Hun kan køre, men skal ha skiftet batteri'et... læs tidligere indlæg om
strømproblem.

Skønhedsmæssige ting såsom flænge i sæde, og dårligt sprøjtemalet af
tidligere ejer...

Om den ka synes, tjooo.... den igennem syn dengang morten havde den, og
siden da har den fået nye dæk, eger, ordnet bremser, forgaflen har olie i
osv... så hvis du er lige så heldig som han er med Syn, så går den
igennem... men det er ikke noget som jeg garantere eller noget, for til
5000Kr... mener jeg ikke man kan få en kørende cykel meget billigere...

Hun bor i Albertslund, og holder for tiden ude i Høje Taastrup, aflåst
inden i auto hallen på DTI.

VH
Lars Molnit