hjemme lavet is
Fra : Mads Husted

Dato : 27-06-02 15:50

Hej Ng

er der nogen der har en opskrift på en hjemme lavet is?

Fra : mcloud

Dato : 27-06-02 18:44

http://www.kandu.dk/

Fra : mcloud

Dato : 27-06-02 18:46

"Mads Husted" skrev d. 27-06-02 15:50 dette indlæg :
> Hej Ng
>
> er der nogen der har en opskrift på en hjemme lavet is?
>
> hej Mads
håber du kan bruge dette

Hjemmelavet is

denne hjemmelavede lækre is vil dine gæster lovprise.
Ingredienser

4 æggeblommer
50 g sukker
3/4 liter piskefløde
75 g valnødder
100 mørk chokolade
dajm chokolade efter smag
100 g groft revet marcipan
Cocktailbær og rosiner kan tilsættes efter behag

Tilberedning
Æggene piskes luftige med sukkeret. Nødder, chokolade m.v. hakkes
groft. Marcipan rives groft. - nemmest hvis marcipanen fryses 1 times
tid først. Fløden piskes stiv, og vendes i æggemassen. Hakket chokolade,
nødder m.v. samt marcipanen vendes meget forsigtigt i isen, der sættes i
fryseren. Der skal ikke røres i ismassen under frysning. Kan evt.
serveres med lun jordbærsovs.

hilsen mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Flemming

Dato : 27-06-02 18:50

Hej Mads

> [...]
> nødder m.v. samt marcipanen vendes meget forsigtigt i isen, der sættes i
> fryseren. Der skal ikke røres i ismassen under frysning. Kan evt.

Hvis du ligger rosinerne i lidt rom ca. 1 time bliver isen bestemt ikke
ringere men måske knap så børnevenlig
M.v.h. Gitte Jahns

Fra : Mads Husted

Dato : 27-06-02 18:55

Fra : Brizz

Dato : 27-06-02 19:42

Hvis det er fordi du er bange for at blive syg så skal du jo selvfølgelig
bruge pastauriserede( måske staves det sådan) æg. Så er der ingen fare ved
det og det smager ens.
Brian

Fra : Emil

Dato : 28-06-02 02:50

On Thu, 27 Jun 2002, Brizz wrote:

>Hvis det er fordi du er bange for at blive syg så skal du jo selvfølgelig
>bruge pastauriserede( måske staves det sådan) æg. Så er der ingen fare ved
>det og det smager ens.

Næh, nej. Faren er nedsat - ikke fjernet!

m.v.h. Emil

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-06-02 05:34

Emil skrev:

> Næh, nej. Faren er nedsat - ikke fjernet!

Men producenten må vel på den anden side set ikke skrive at æggene
er salmonellafri med mindre det er korrekt.

// Klaus

Fra : Brizz

Dato : 28-06-02 11:19

> Næh, nej. Faren er nedsat - ikke fjernet!

Ok men bliver du så også indenfor hele dagen alle ugens syv dage fordi det
er statistisk farligt at færdes i trafikken?
Den er så godt som væk den fare.
Brian

Fra : Mads Husted

Dato : 28-06-02 11:32

jeg er ikke bange for salmonella og jeg laver hjemmelavet is med æg
jeg ville bare vide om der er nogen der har en opskrift på hjemmelavet is
uden æg