Rensevæske til SPA
Fra : Ole Nielsen

Dato : 27-06-02 14:49

Hej NG

Jeg har et problem med vandet i vores spabad.

Problemet opstår fordi der under karret findes et hulrum hvori der undertiden kan komme til at stå noget stillestående vand.

Vandet er meget grumset, men generer kun hvis man tænder luftpumpen.

Jeg ved at man kan købe specielle "dyre" rensevæsker, men findes der ikke et billigere alternativ ?

-
/Ole

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-06-02 23:33

Ole Nielsen <12545@ping.dk> skrev i en
> [...]
>
> Vandet er meget grumset, men generer kun hvis man tænder luftpumpen.
>
> Jeg ved at man kan købe specielle "dyre" rensevæsker, men findes der ikke

Bank et stort koben ind under skidtet og bræk til af alle kræfter!

Du har reelt mulighed for at aflive familie og venner hvis i fortsætter med
den bakteriefælde. Efter sigende skulle det være mums for
legionær-bakterien.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 28-06-02 15:56

> [...]
med
> den bakteriefælde. Efter sigende skulle det være mums for

Kun PRS kan komme med så fyldestgørende et svar.
Men jeg venter spændt på om der er nogle der har et fornuftigt svar, da jeg
heller ikke nyder at skulle rense med væske der koster kr. 60 for en enkelt
rengøring.

MVH
Ebbe Rasmussen

Fra : Michael Petersen

Dato : 01-07-02 11:39

Ole Nielsen <12545@ping.dk> skrev i meddelelsen ...
>Hej NG
>
>Jeg har et problem med vandet i vores spabad.

vi bruger nogle tabs der hedder "SunWac 3" til at desinficerer vores spabad
de koster mig bekendt ikke mange kroner..
de indeholder Dichlorisocyanursyre, og Natriumsalt.

vi smider en enkelt eller to i efter hver gang badet har været i drift..

så får pumperne lov at kører nogle minutter (både vand og luft dyser) det
har aldrig givet anledning til problemer med grumset vand, lige som vi ej
heller har konstateret sygdom eller dødsfald i familien, der kan relateres
til hygiejnen i spabadet

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Ole Nielsen

Dato : 02-07-02 14:49

Hmm. så vidt jeg kan læse mig til, er tabletterne beregnet til at fjerne ca. den mængde bakterier der afsættes når en person har
været i bad.

Mit problem ligger i det stillestående vand der er i hulrummet under luftdyserne.
Vandet har stået stille så længe, at der er opstået en form for forurening, der tilsyneladende afsat en belægning i det skjulte
hulrum. Jeg søger både et kemikalie til effektivt at rense der, men også til den daglige renholdelse.

mvh
ole