dialog mellem applikation og browser
Fra : Poul Abildgaard

Dato : 27-06-02 12:48

Hej

Jeg vil gerne lave et program, der kører i baggurnden og som opsnapper
brugerens indtastning i browserens adressefelt og tjekker om indtastningen
er korrekt. At der ikke er mellemrum, punktum efter landekode etc. Jeg går
ud fra at programmet skal være en applikation.
Jeg vil derfor gerne vide om der er nogen, der kan hjælpe mig med disse
spørgsmål:

Er det overhovedet muligt at en appliaktion kommunikerer med en browser?
Hvordan kommunikerer applikationen med browseren?
Hvordan sendes browserens adresseindtastning til applikationen og
hvordan kan applekationen sende en besked tilbage til browseren?

Mvh Poul

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 27-06-02 13:00

Poul Abildgaard wrote:
> [...]
> spørgsmål:
>
> Er det overhovedet muligt at en appliaktion kommunikerer med en browser?

Sandsynligvis ikke.

> Hvordan kommunikerer applikationen med browseren?

Måske kan et eller andet WIn32-specifikt lade sig gøre via JNI og f.eks.
et C program.

-dennis