M+S KMR Alarm ?
Fra : Dan Eckberg

Dato : 27-06-02 12:12

Hej NG

Jeg overvejer kraftigt at købe en alarm til SV'en så jeg kan sove ordentligt
om natten

Jeg så på dmcn at M+S KMR214 var testet og havde fået en ok anmeldelse, men
der var kun en der havde anmeldt den (fandt dog også en på kandu.dk, men
anmeldelsen var ikke særlig malende).

Er der nogen af jer der har erfaringer med denne forholdsvis billige alarm ?

Er der en engelsk brugsforvirring med ? (mit tyske er mangelfuldt)

Hvordan med vibrationer (det er jo en V-2'er) og regnvejr og lignende ?

Hvad med KMR314 ?
Er den de ekstra penge værd ?
- og hvilken forskel er der ?

Hvis nogen tilfældigvis ved det, vil jeg også meget gerne have lidt input på
om der overhovedet er PLADS til den på en SV650S (?), - og i så fald hvor på
cyklen ?

Jeg har også hørt om spyball-alarmer, men min bror har vist ikke de
aller-bedste erfaringer med dem...
Hva med jer ?

MVH
Dan

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-06-02 12:57

> Jeg så på dmcn at M+S KMR214 var testet og havde fået en ok anmeldelse,
men
> der var kun en der havde anmeldt den (fandt dog også en på kandu.dk, men
> anmeldelsen var ikke særlig malende).

Måske jeg skulle se at få skrevet en anmeldelse dertil ...

Jeg købte en M+S KMR214E, M+S PAGER og en extra håndsender for ca. 200 euro
hos http://www.louis.de i marts 2002.

Selve alarmen skulle være "vandtæt" men senderen til pageren er ikke så den
skal
monteres et sted den ikke for fugt. Og så var ledningerne ikke lange nok og
måtte forlænges 1/2 meter. Alt i alt tog monteringen mig næsten 4 timer ...
Men en stor del af tiden gik med at pille plastik af og sætte den på igen...

Ca en måned efter opdagede jeg at pageren var holdt op med at virke.
Desværre er det lavet sådan at pageren kun sender når alarmen er gået, så
man er nødt til at teste at den virker ... Det ville være rart hvis den
sendte et "I'm alive" en gang i minuttet eller lignende så man var sikker på
at den virkede og at man var indenfor rækkevidde (Det har mange
babyalarmer). Nå men jeg pillede pageren af og sendte den og modtageren
tilbage til tyskland. Det tog ca. en uge inden jeg habde en ny retur og
Louis refunderede endda min porto (Det er kundeservice mange danske
postordrebutikker kan lære noget af). Denne har nu virket upåklageligt i et
par måneder.

Mht til rækkevidde lover de op til 300meter i fri luft ved optimal
indbygning (antenne skal være lodret og ikke ligge tæt op af noget metal).
Det har jeg ikke testet men blot testet at den virker fra min sædvanlige
p-plads til mit soveværelse. Dvs godt 50meter i luftlinie og rundt om et
hushjørne til 3. sal.

Jeg har kun haft et par falske alarmer (væsenligt færre end med min forrige
DeMo Senty) og skyldes typisk mc'er med fri udblæsning der kommer tæt forbi
eller flyvende ragelse i stormvejr. Et stort sykke pap der kommer flyvende
er nok til at trigge "chiocksensoren" (Men dens følsomhed er justerbar).

> Er der en engelsk brugsforvirring med ? (mit tyske er mangelfuldt)

Køber du den hos Louis er vejledningen vist kun på tysk, men du kan sikket
kort stave dig igennem farverne på ledningerne alligevel.

> Hvad med KMR314 ?

Specs kan findes på http://www.m-u-s.com/art03set.html

Umiddelbart er den største forskel en "tyngdekraftssensor" og at den kan
monteres som du vil (hvor KMR214 helst skal være såden nognelunde lodret.

KMR214 har istedt en kviksølv kontakt der skal monteres ret præcist for at
virke og virker så kun i en retning. Dvs monterer du den så den aktiveres
når du rejser cyklen fra sidestøttefoden har du ikke den beskyttelse når du
parkerer på centerstøttefoden.

"Tyngdekraftssensoren" derimod er rent elektrisk og registerer "retningen"
du har parkeret i så den skulle være nemmere at montere. Jeg rodede længe
med at få placeret "kviksølvkontakten" så den trigger på det rigtigt
tidspunkt.

Også sendt til DMCN

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150, 98', 41Mm

Fra : Michael Kristensen

Dato : 27-06-02 14:01

> Jeg overvejer kraftigt at købe en alarm til SV'en så jeg kan sove
ordentligt
> om natten

Hvis jeg var dig, ville jeg hellere investere i en startspærrer. Folk
reagerer (desværre) ikke på alarmer.

mvh - Michael Kristensen (sv650s med startspærrer)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-06-02 14:23

> Hvis jeg var dig, ville jeg hellere investere i en startspærrer. Folk
> reagerer (desværre) ikke på alarmer.

Der er startspære i KMR214 (Og i 114E og 314E) - og ellers vil jeg give dig
ret: Eneste formål med en alarm er at du selv kan høre at nogle piller...

/A

Fra : Jimmi

Dato : 27-06-02 14:25

>Folk reagerer (desværre) ikke på alarmer.

Det kan jeg da godt forstå, det er til at få fnidder af alle de alarmer der
konstant hyler.
Men der er én person der reagerer, og det er vel ejeren, så hvis cyklen står
tæt på, har alarmerne vel stadig deres beretigelse.

/Jimmi
(XJ600S)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-06-02 14:38

> Men der er én person der reagerer, og det er vel ejeren, så hvis cyklen
står
> tæt på, har alarmerne vel stadig deres beretigelse.

Og hvis den står lidt længere væk er en pager en god ide ... (Min kan vække
mig om natten - det klarer alarmen ikke alene)

/A

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-06-02 14:51

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message

> ordentligt
>
> Hvis jeg var dig, ville jeg hellere investere i en startspærrer. Folk
> reagerer (desværre) ikke på alarmer.
>
> mvh - Michael Kristensen (sv650s med startspærrer)

Er der startspær i de omtalte alarmer?

...af ren nysgerrighed.

Kenneth

Fra : Dan Eckberg

Dato : 28-06-02 13:41

Ok, Tak for alle inputs'ne ! :)
Så vidt jeg kan forstå på jer så er den helt klart værd at stifte
bekendtskab med (prisen taget i betragtning)...

Men hva' med "spyball"-alarmerne, de er så vidt jeg ved dyrere, men kan det
betale sig ?

Fra : Allan jørgensen

Dato : 28-06-02 20:14

"Dan Eckberg" <dte@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bekendtskab med (prisen taget i betragtning)...
>
> Men hva' med "spyball"-alarmerne, de er så vidt jeg ved dyrere, men kan

også sendt privat =

tja, jeg er en af dem der nu kan tilslutte mig til flokken der har en
spy-ball der er gået i udur. Aagesen forhandler dem ikke mere, fordi de
hvergang en kunde kom ind med en fejl på alarmen fik af vide af importøren
at det var fugt eller andre ting hvor garantien ikke gjaldt :-/

det startede med sidste år at når jeg kørte mellem 7-8000 omd begyndte mit
venstre blinklys at lyse. Jeg regnede med at det var en ledning som var
klemt, isoleringen blottet eller en dårlig kontakt i styret, men da det er
rimeligt svært at fejlsøge ledninger og andet med motoren kørende ved 7-8000
omd. lod jeg det være det.
For 3 uger siden på motorvejen begyndte blinklyset så at smålyse igen, for
så at lyse konstant. da jeg kom hjem var mit glas på det bagerste blinklys
smeltet lidt. jeg slukkede cyklen tog nøglen ud og den lyste stadigvæk?
hmm afbrød batteriet og næste dag gik jeg igang med at fejlsøge, og fandt ud
af da jeg tog sikringen på alarmen holdt den op.... ringede til importøren
som med det samme sagde at der var kommet fugt i alarmen...... uh ha kloge
ord. han skiftede så mening og mente det var en kontakt der var stået af da
jeg forklarede hændelses forløbet....
jeg har nu fået afluset alarmen hos Aagesen og den ligger nu derhjemme og
skal måske sendes ud til importøren til rep.
Måske, for hvis det koster 1000 kr at reparere den vil jeg hellere smide
penge i en alarm der kan tåle fugt og som virker. De sidst 1 1/2 år har
bevægelsesføleren ikke virket ordentlig så jeg med alarmen tændt har kunnet
trække mc'en ud fra gården uden at den gik igang
den eneste grund til at jeg har beholdt den var pga. startspærren.

hmm, måske skulle den anmeldes i dmcn....

Allan(fzr600us) med spyball alarm på skrivebordet :-/

Fra : Søren Lindholt

Dato : 29-06-02 13:15

Allan jørgensen <allan.c.jorgensen@FJERNKOsporty.dk> wrote in article
<SA2T8.89753$N46.2455245@news010.worldonline.dk>...

> Allan(fzr600us) med spyball alarm på skrivebordet :-/

Er du da bange for at nogen stjæler dit skrivebord??

høhø
--
Søren
http://motortosse.dk