Andet multimedie
bentjuul 3670
Måske OT?
Fra : Brizz

Dato : 27-06-02 11:50

Kan ikke lige finde en NG der har noget med printer at gøre så det bliver
jer.
Min farve patron på en lexmark Z32 er tørret ind (tror jeg) det virker ikke
at skrive testsider og hvad den nu ellers kan.
Må jeg rense hovedet på patronen med sprit i sidste håb om at den lever
endnu?
Brian

Fra : jopa

Dato : 27-06-02 12:54

"Brizz" skrev bla...
> Må jeg rense hovedet på patronen med sprit i sidste håb om at den lever
> endnu?

Nok ikke rigtig gruppe, men jeg selv plejer da at rense hovedet (på
printeren)
med varmt vand. Evt lad den stå i en skål natten over.

--

mvh jopa
www.web-templates.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-06-02 15:12

Hej Brizz, du får lige nogle tips..

Først: Ang. subject/emne... Den er til at skrive kort hvad dit indlæg
handler om. Det ville være en hjælp for alle (også dig selv!) hvis du
holder dig til det. :)
Fx: "Indtørret printerhovede"

Brizz wrote in <q5CS8.87234$N46.2400348@news010.worldonline.dk>:
> Kan ikke lige finde en NG der har noget med printer at gøre så det bliver
> jer.

En panik-løsning? :)

Du fandt vel hurtigt frem til "dk.edb", ik'?
Den mest relevante undergruppe må være "hardware".
Derunder er der ingen relevant gruppe.
Altså: dk.edb.hardware

Er du stadig i tvivl, så kan du læse fundatsen på http://usenet.dk.

Du kan også tage et smut forbi dk.velkommen og spørge hvilken gruppe det er
bedst at stille dit spørgsmål i.

> [...]
> ikke at skrive testsider og hvad den nu ellers kan.
> Må jeg rense hovedet på patronen med sprit i sidste håb om at den lever

Jeg plejer i hvert fald at bruge sprit og en fnugfri klud. Kan jeg ikke
lige finde en fnugfri klud, og er jeg bare lidt ligeglad med patronen, så
bruger jeg bare køkkenrulle.

Først gnider jeg dyserne godt med den sprit-vædede klud. Derefter tørrer
jeg dem på et tørt område af kluden. Der skulle gerne komme en masse blæk
ud mens man tørrer den.

Husk at du endelig ikke må røre interfacet til printeren! Det er typisk et
område med en masse små kobber-firkanter, som (når patronen sættes på plads
i printeren) rører ved en masse små kobber-dimser på printeren.
Skulle de være beskidte, så tør dem endelig af med kluden. Jeg ved egentlig
ikke om de kan tåle sprit. Jeg har aldrig prøvet. Men undgå at få hudfedt
på dem. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Ole Rosted

Dato : 28-06-02 20:31

On Thu, 27 Jun 2002 12:50:08 +0200, in dk.edb.grafik you wrote:

Jeg fortsætter lige OT

>Min farve patron på en lexmark Z32 er tørret ind (tror jeg) det virker ikke
>at skrive testsider og hvad den nu ellers kan.

Det samme skete for min Z52. Meget hurtigt efter anskaffelse holdt den
op med at kunne skrive. Jeg sendte patronen til Lexmark for at få en
ny.
I stedet modtog jeg e-mail, hvori det sagdes, at jeg ikke kunne få en
ny - det ver ingen dysefejl, men patronen var tom.
Til min protest gående på at print monitoren viste halvt fyldt patron
(understøttet af et screen print) svarede man:

======
"Programmet som viser blækstanden er ment som en indikator; den har
ikke direkte kontakt til patronen. Derfor kan patronen i sjældne
tilfælde være tom, selvomindikatoren viser noget andet.
======

(?????) En indikator, der ikke har forbindelse til det, den skal
indikere ??

Nu har jeg en ganske glimrende EPSON

Venlig hilsen Ole Rosted

ps. jeg har stadig e-mail'en fra Lexmark. Den er virkelig
sjov/latterlig. Fremsendes på forlangende