GSX R, 1988?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 27-06-02 11:35

Hej,

Jeg har hørt meget godt om Suzuki GSX R. Men alle dem, jeg har talt med har
haft en model fra 1990 eller senere. Den jeg regner med at købe er fra 1988.
Er der væsentlige forskelle på modeller, f.eks. mht. bremsetype,
benzinøkonomi e.lign. Eller er de identiske?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Armand

Dato : 27-06-02 14:26

Rasmus Nielsen <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en
> [...]
1988.
> Er der væsentlige forskelle på modeller, f.eks. mht. bremsetype,
> benzinøkonomi e.lign. Eller er de identiske?

Gør dig selv den tjeneste at beting handelen med at knasterne ikke er
fejlbehængte (=> eftercheck på et værksted!)!

--
Armand.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 27-06-02 15:11

> Gør dig selv den tjeneste at beting handelen med at knasterne ikke er
> fejlbehængte (=> eftercheck på et værksted!)!

Hvad vil det sige at "knasterne er fejlbehængte" - jeg aner ikke noget om
teknik...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Armand

Dato : 27-06-02 21:08

> Hvad vil det sige at "knasterne er fejlbehængte" - jeg aner ikke noget
> om teknik...

At der meget ofte ses små sorte huller med meget skarpe kanter på
overfladen af især de oliekølede GSXR og GSXF's knaster!

--
Armand.

Fra : Carsten H Steffensen

Dato : 27-06-02 23:17

> At der meget ofte ses små sorte huller med meget skarpe kanter på
> overfladen af især de oliekølede GSXR og GSXF's knaster!
>
> --
> Armand.

Det er efterhånden trættende at høre den samme melodi omkring knastproblemer
på olie kølede gsxr modeller.
Jeg har nu haft 3 af dem og jeg har aldrig haft problemer med knasterne, det
eneste problem hvis man kan kalde det et problem, er at jeg har haft 3
knastfølgere på en motor der havde de pitninger som du omtaler i forbindelse
med knasterne.Det beløb sig til 1000.-kr at udbedre skaden.
Eftercheck på et værksted er generelt en god ide, men hvorfor skal det altid
lige være på gsxr og f modeller.Er alle de andre motorcykler så meget bedre?
eller kan du bare ikke lide Suzuki motorcykler Armand.
Venlig hilsen
Carsten

Fra : N/A

Dato : 28-06-02 00:23

Fra : Carsten H Steffensen

Dato : 28-06-02 00:23

> Kenneth (..i sit verbale gavmilde hjørne
> R1
______________________________________
Ja!du har vel ikke fået mælet tilbage efter dit møde med en af sognefogedens
karle på Søndre Fasanvej.
Carsten

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-06-02 09:00

"Carsten H Steffensen" <kejser@image.dk> wrote in message

> ______________________________________
> Ja!du har vel ikke fået mælet tilbage efter dit møde med en af
sognefogedens
> karle på Søndre Fasanvej.
> Carsten

æhh, jo, det har jeg da..(??)

Kenneth

Fra : Morten Dahl -

Dato : 28-06-02 07:03

"Carsten H Steffensen" <kejser@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
forbindelse
> med knasterne.Det beløb sig til 1000.-kr at udbedre skaden.

Nu er det altså ikke bare et par enkeltstående tilfælde vi snakker om, men
rigtig mange sligshot´s og oliekølede Gixxere hvor ejerne har stået med
håret i postkassen. Og 1000.- for at udskifte 3knastfølgere er hvis du selv
har lavet det. En adskilning og rep. hos en mekker koster sku spidsen af en
jetjager.

Rasmus "aner intet om teknink" så syntes jeg en advarsel er helt på sin
plads. Det kan lynhurtigt gå hen og blive dyrt, og dermed ligeså hurtigt
sætte en stopper for Rasmus´motorcykel interesse.

-
Morten Dahl
- Gixxer600, men den på vand..

Fra : Ole Baun

Dato : 28-06-02 18:17

"Carsten H Steffensen" skrev i en meddelelse
> [...]

- snip-

> [...]
bedre?
> eller kan du bare ikke lide Suzuki motorcykler Armand.

Det plejer nu at være Honda han siger at han hader. Men det går vist mest på
en eller importør eller forhandler, der en gang, (for 20 - 30 år siden ?),
har sagt et eller andet som han blev fornærmet over.

Ellers er han vist temmelig kompetent på det her område. Det meste ryger nu
godt hen over hovedet på mig i lav højde, men det nu er nok ikke hans skyld.

Ole Baun
,der ikke kom til Assen i år . Dem jeg ville ha´ fulgtes med, var vist
bange for at blive våde, og jeg gad ikke køre alene.

Fra : Armand

Dato : 28-06-02 18:50

> [...]
> knasterne,
> Er alle de andre motorcykler så meget bedre?
> eller kan du bare ikke lide Suzuki motorcykler Armand.

Tjaeh :-/
Både, og!

Når det i almindelighed er trættende at høre "samme melodi" gang efter
gang,
er det jo kun fordi at der jævnligt henvender sig en ny spørger, som
står overfor
at risikere at købe en oliekølet med en knastskade, og ikke fordi jeg
forsøger
på at overbevise mig selv om sagen!!!

Når DU føler det trættende, er det fordi det rammer din mærkefanatisme,
i modsætning til de talrige indlæg jeg har haft om VF-seriens
upålidelighed

Jeg har her på gruppen tidligere gjort regnskab over hvor mange tilfælde
af knastudskiftninger jeg personligt har været indvolveret i (á stået på
sidelinien ved kammeraters ventiljustering) - Statistikken siger mindst
50%
Derudover har jeg noteret mig historier derom jævnligt - Ikke mindst
efter at jeg her på gruppen er blevet modsagt af (den sædvanlige(?))
mængde af "min fejler bestemt ikke noget"-sigere :-|
Jeg har til d.d. endnu ikke haft mine fingre indenfor i topstykket på en
Bandit, så deromkring må jeg ubetinget lade dem der forsværgrer at
Banditterne ikke er plaget af fejlene, have ret (til andet måtte blive
bevist!).

Nogle indrømmelser:
GPX 750 har også store problemer med at holde kromen på vippearmene,
ligesom at min GPZ 900 R's knaster var færdige ved ca. 80.000 km!
sidstnævnte var dog nedslidning p.g.a. en tilsyneladende mikroskopisk
hærdedybde (de slidte knaster var stadig over indbygningsmål!)

--
Armand.

Fra : Carsten H Steffensen

Dato : 28-06-02 22:42

> [...]
> sidstnævnte var dog nedslidning p.g.a. en tilsyneladende mikroskopisk
> hærdedybde (de slidte knaster var stadig over indbygningsmål!)

Armand! Du har jo ikke svaret på det Rasmus spurgte om.
Det er da helt fint at du gør opmærksom på at der EVENTUELT kan være slidte
knaster på Suzukien, men du er da ikke særlig opjektiv når din eneste
kommentar til spørgsmålene han stiller, er advarsler omkring oliekølede
Suzukier.Forøvrigt er jeg ikke fanatiker vedr.Suzuki, jeg syntes godt om de
fleste motorcykler med et sportsligt islæt, men det er for mig at se, Suzuki
der leverer mest for pengene når vi er ovre i R modeller fra de årgange som
Rasmus spurgte på, men der er formegentlig nogle som har en anden opfattelse
af det, uden at jeg vil beskylde dem for at være mærkefanatikere.
Carsten

Fra : Armand

Dato : 29-06-02 09:36

> Armand! Du har jo ikke svaret på det Rasmus spurgte om.

Måske ikke; men rådet er ikke desto mindre relevant eftersom at han står
for at ville købe en ældre oliekølet model!

> [...]
> knaster på Suzukien, men du er da ikke særlig opjektiv når din eneste
> kommentar til spørgsmålene han stiller, er advarsler omkring

Din første kritik gik på at skulle høre "samme melodi" igen og igen -
Skal jeg nu så også høre for at jeg er for sammenfattende omkring denne
melodi?
Det seneste der her på gruppen er sket omkring de oliekølede Zuki'ers
knast-problematik, er at Jacob Barfod "opfandt" et kompromis, á man
kunne
betinge sig at handelen krævede godkendelse af en makaniker der havde
set knasterne i.f.m. et ventilservice betalt af køber. Og det er så godt
et råd at der ikke længere er grund til at fordømme GSXR's over én kam.
Læs lige mit svar igen og du vil se at det slet og ret er en
sammenfatning af Jacobs trick - Som skulle spare folk for "den samme
melodi"!

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 27-06-02 22:26

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vil det sige at "knasterne er fejlbehængte" - jeg aner ikke noget om
> teknik...
Hvis du overvejer at købe en 14 år gammel racer, der sandsynligvis er blevet
pint og plaget af jegvedikke hvor mange forskellige piloter, og ikke ved
noget om teknik, så sørg for at have et fornuftigt vedligeholdelsesbudget
til værkstedsregninger!

Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.

Fra : Morten Dahl -

Dato : 27-06-02 16:20

> Gør dig selv den tjeneste at beting handelen med at knasterne ikke er
> fejlbehængte (=> eftercheck på et værksted!)!

Så er Kim tilbage for fuldt drøn

Nej spøg til side, et større tysk MC-blad (ka ik liiige huske hvem) har
lavet en langtidstest (50.000km) af en GSF1200SK1 (kongeBandit) og den blev
efterfølgende skilt ad i atomer, og der var specielt en kommentar om
knasterne, som foriøvrigt stadig så ud som nye. Så suzuki er altså løbet tør
for gamle krigskibe at nakke stål fra..

-
Morten Dahl
Ivrig låner af en GSF600SY..