Så fik jeg min første buk!
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-06-02 11:12

Endelig lykkedes det. I morges kl. 06:40 skød jeg en nydelig spidsbuk. Dyret
overraskede mig totalt, da jeg krydsede et åbent spor for at komme op at
sidde i en stige, ved en markkant. Pludselig stod den 30 meter foran mig,
mens jeg stod midt i det åbne med riflen på skulderen. Dyret sprang, og jeg
klatrede op i stigen i håb om måske at kunne skyde den længere henne ved
markkanten. Bukken blev hvor den var, og jeg forlod stigen igen. Jeg
besluttede mig for at pürche efter den, og lige da jeg var ved at give op,
så jeg den stikke hovedet ud bagved et træ. Derefter kom den fri af træet,
men stod spidst på. Dyret kunne tydeligt mærke der var fare på færde, men
kunne ikke få fært (selvom den prøvede desperat ved at flytte hovedet fra
side til side). Den havde tilsyneladende ingen intensioner om at vende siden
til, og jeg holdt trådkorset på halsen i hvad der føles som flere minutter.
Da den derefter endelig begyndte at vende rundt for at esse, stak jeg den en
lungekugle fra en lidt skæv vinkel. Indgang foran bladet og ret gennem
"motorkassen". Dyret sprang, og tegnede tydeligt, for derefter at stoppe op
10 meter før en sivskov. Tanken om eftersøgning i sivskov brød jeg mig ikke
om, og skød derfor igen. Denne kugle lagde dyret på pletten. Begge kugler
var dog absolut dræbende. Denne min første buk, gav mig et adrenalinlods jeg
slet ikke havde drømt om ... ikke engang det første intime møde med et
kvindfolk kan på nogen måde hamle op med det! Nu forstår jeg endnu bedre de
jægere der har lagt klapjagten på hylden og sværger til bukkejagt ... hvor
VAR det spændende!

--
Med venlig hilsen / Kind Regards
Kim Frederiksen

Fra : Erik Munck

Dato : 27-06-02 11:21

Tillykke

Muncken

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-06-02 16:21

"Erik Munck" <erik.munck@get2net.dk> wrote in message
> Tillykke
>
> Muncken

Mange tak

mvh
Kim Frederiksen

Fra : John Reinau

Dato : 28-06-02 13:12

Stort tilykke... jeg mangler dog stadig min første buk men det skal nok
komme.

Fra : Niels Riis

Dato : 28-06-02 19:14

Tillykke og tak for den spændende beretning

Niels Riis

John Reinau <jr@danhunters.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d1c527d$0$688$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-06-02 11:35

Fra : Aske Andersen

Dato : 30-06-02 11:11

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message news:<afeodr$s5l$1@sunsite.dk>...
> Endelig lykkedes det. I morges kl. 06:40 skød jeg en nydelig spidsbuk. Dyret

Et stort tillykke herfra .
Hvilken riffel benyttede du ?

___
Aske Andersen
http://www.danmarkekspeditionen.dk/

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-06-02 11:34

> Et stort tillykke herfra .
> Hvilken riffel benyttede du ?

Mange tak ... jeg skød den med min Sako Vixen .222

Fra : Aske Andersen

Dato : 30-06-02 21:35

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message news:<afmmrd$ivq$1@sunsite.dk>...

> Mange tak ... jeg skød den med min Sako Vixen .222

Et vidunderligt våben. Min bror har en magen til.

___

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-06-02 22:34

"Aske Andersen" <nyrupSOM@gadefejer.dk> wrote in message
> Et vidunderligt våben. Min bror har en magen til.

Ja, helt klart ... jeg er SÅ glad for den ... det bliver heller ikke ringere
af jeg købte den fra et dødsbo for den latterlige pris af 800,-

mvh
Kim Frederiksen