Stævning grundet uberetiget P-afgift
Fra : lusse

Dato : 27-06-02 10:14

JEg har en sag med Europark, hvor de påstår at jeg har holdt på en af
deres givne P-pladser. Jeg har firmabil som jeg bliver beskattet af, men
ikke ejer, og der er mulighed for at mine kollegaer kører i den. En af
mine kolleger har fået en p-bøde i min bil, men jeg er ikke sikker på
hvem der er (der er ingen der står frem) Nu har jeg haft gentagne
skriftlig korrespondance med advokaten der er tilknttet Euro park, men
de er ikke til at tale med, og det er umuligt at komme igennem
telefonisk. Jeg mener at kende mine rettigheder omkring, at det er
føreren der skal betale bøden og, at jeg ikke har pligt til at oplyse
hvem der har ført bilen, samt at de skal bevise at jeg/bilen har været
der på pågældende tidspunkt. Sagen er blevet sendt til Incasso, og nu er
har jeg fået et skriv om, at jeg vil blive stævnet hvis jeg ikke betaler
i løbet af en uge, fra brevets afsendte tidspunkt. Hvordan skal jeg
forholde mig og hvad er mine chancer for at blive behandlet retfærdigt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter G C

Dato : 27-06-02 10:40

lusse <lusse.news@kandu.dk> skrev:

[klip]

> Hvordan skal jeg
> forholde mig og hvad er mine chancer for at blive behandlet retfærdigt.

Se http://usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#5.2

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : O.p

Dato : 27-06-02 10:47

"der skrives"

Dermed kan dommeren vælge at lægge til grund, at ejeren selv har ført
køretøjet

hvad så hvis ejeren kan bevise at han har været andetsteds på givne
tidspunkt hvor afgiften er udstedt..

eks anden by ??

O.p

Fra : Peter G C

Dato : 27-06-02 11:00

?

> Dermed kan dommeren vælge at lægge til grund, at ejeren selv har ført
> køretøjet

Måske.

> hvad så hvis ejeren kan bevise at han har været andetsteds på givne
> tidspunkt hvor afgiften er udstedt..
>
> eks anden by ??

Ja - det hjælper måske lidt. Herefter skal sagsøgte oplyse, hvem der er
fører af bilen, idet denne undladelse vel nok kan tillægges processuel
skadevirkning. Det er et bevisspørgsmål, som må afgøres konkret.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : O.p

Dato : 27-06-02 12:02

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>

Herefter skal sagsøgte oplyse, hvem der er
fører af bilen, idet denne undladelse vel nok kan tillægges processuel
skadevirkning. Det er et bevisspørgsmål, som må afgøres konkret.

dette er jeg med på. men som følge af den konkrete sag, hvor der er tale om
en firmabil, hvor flere kan have kørt bilen og ingen vil stå frem..kan det
jo ikke bevises tiltrods for at ejer samarbejder..

Jvf. (færdselslov / Bøde) er det bilen..

men her (jvf aftale/ Afgift) er det personen der hæfter, MEN den rette
person kan ikke findes ergo må sagen afsluttes med en annulering i nævnte
tilfælde--eller hvad mener i ??

altså rent teoretisk..
¨
O.p

Fra : Peter G C

Dato : 27-06-02 12:36

O.p <crazymail@REMOVEget2net.dk> skrev:

[klip]

> altså rent teoretisk..

Teoretisk: ejeren pga. den processuelle skadevirkning. - Det er min mening,
som jeg (og andre) mener kan forsvares juridisk.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Claus Plougmann

Dato : 27-06-02 17:07

Peter G C wrote:
> [...]
>
> Teoretisk: ejeren pga. den processuelle skadevirkning. - Det er min
> mening, som jeg (og andre) mener kan forsvares juridisk.

Det vil sige firmaet eftersom spørgeren ikke selv ejer bilen?

Fra : Henning Makholm

Dato : 27-06-02 17:18

Scripsit "Claus Plougmann" <ewarp@get2net.dk>

> Det vil sige firmaet eftersom spørgeren ikke selv ejer bilen?

Hvis der er tale om en firmabil, kan der måske argumenteres for at
hvem der end kører i bilen, har en slags stillingsfuldmagt til at
indgå parkerings(kvasi)aftalen på firmaets vegne.

--
Henning Makholm "Al lykken er i ét ord: Overvægtig!"

Fra : Claus Plougmann

Dato : 27-06-02 22:37

Henning Makholm wrote:
> [...]
> hvem der end kører i bilen, har en slags stillingsfuldmagt til at
> indgå parkerings(kvasi)aftalen på firmaets vegne.

Såvidt jeg har forstået på de efterhånden mange debatter om emnet,
så skal parkeringsfirmaet sandsynliggøre, at den person afgiften er
udstedt til, også har parkeret det pågældende sted.

Hvis det er korrekt, og jeg bagefter kan bevise at jeg var et helt andet
sted, hvad så?

MVH CP

Fra : TGD

Dato : 27-06-02 18:09

"lusse" <lusse.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> JEg har en sag med Europark, hvor de påstår at jeg har holdt på en af
> deres givne P-pladser.
<KLIP>

Det er dem der skal bevise at DU har brugt parkeringen.

Se lidt længere nede i trådene eller www.fs.dk eller forbrugerinformation.

Fra : GMY

Dato : 30-06-02 10:51

Jvf. FDM-bladet MOTOR fra marts 2002 er du ikke forpligtet til at betale den
pågældende afgift. FDM har i øvrigt store problemer med Europark, da de får
ca. en klage om dagen fra deres medlemmer, som føler sig uretfærdigt
behandlet af firmaet. I visse tilfælde drejer det sig sågar om såkaldte
spøgelsesbiler, hvor en bilejer har fået en bøde for at parkere ulovligt i
fx Kalundborg, på trods af at han kan bevise, at bilen har befundet sig i
København hele dagen.