Eudora 5.1 eller Outlook Express 5.0.4
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 27-06-02 08:51

Hvilket email program er bedst til mac hvis valget er mellem Eudora
5.1 eller Outlook Express 5.0.4?

Eudora skal man betale for hvis man vil have alle funktioner og ikke
vil se reklamer. Outlook Express kan til gengæld downloades gratis fra
Microsoft. Trods betaling for Eudora kan programmet vist ikke bruges
til newsgroups, det kan Outlook Express til gengæld.

Kommentarer høres gerne...

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-06-02 10:52

Henrik G. Jacobsen <henrik.g.jacobsenSLET.DENNE.TEKST@brakmark.dk>
wrote:

> [...]
> Microsoft. Trods betaling for Eudora kan programmet vist ikke bruges
> til newsgroups, det kan Outlook Express til gengæld.

Birgitte bruger Eudora 5.1 til mail og det er hun vist meget begejstret
for. Jeg bruger selv Netscape - ja jeg ved at nogen vil ryste på
hovedet, men den fungerer nu fint til mit behov.

MacSOUP er vist den mest foretrukne news klient til OS 9 og nedaf.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jesper

Dato : 27-06-02 16:49

wrote:

> [...]
> Microsoft. Trods betaling for Eudora kan programmet vist ikke bruges
> til newsgroups, det kan Outlook Express til gengæld.

Har prøvet begge og jeg sværger til OE, den kan mere og den bedre til at
fortolke og skrive i HTML og så har OE en mailinglist manager som jeg er
meget begejstret for.
--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-07-02 23:42

On Thu, 27 Jun 2002 17:49:19 +0200, Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Har prøvet begge og jeg sværger til OE, den kan mere og den bedre til at
> fortolke og skrive i HTML

uff snavs! Eudora er i øvrigt lige så god (eller bedre - bruger OE
IE's html fortolker?) til at fortolke html, man skal blot huske at
redigere indstillingerne via xsettings således at Eudora bruger IE's
html fortolker.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Jesper

Dato : 02-07-02 00:00

> [...]
> IE's html fortolker?) til at fortolke html, man skal blot huske at
> redigere indstillingerne via xsettings således at Eudora bruger IE's

Det er meget muligt, men kan du f.eks. få Eurora til at vise
baggrundsbillede i mail? Eller vise animated GIFs som andet end et GIF
billede? Og hvad med Javascript?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-07-02 00:40

On Tue, 2 Jul 2002 00:59:39 +0200,

> Det er meget muligt, men kan du f.eks. få Eurora til at vise
> baggrundsbillede i mail? Eller vise animated GIFs som andet end et GIF
> billede? Og hvad med Javascript?

ja, hvis du ændrer den værdi der afgør om Eudoras egen eller IE's html
fortolker skal benyttes

Fra : Flemming Rubini

Dato : 02-07-02 18:20

> ja, hvis du ændrer den værdi der afgør om Eudoras egen eller IE's html
> fortolker skal benyttes
Jeg har lige været hele baduljen igennem et par gange.
Hvor sidder den "kontakt"?

Mvh.
Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-07-02 19:29

On Tue, 2 Jul 2002 19:20:21 +0200,
Flemming Rubini <rubini@image.dk.NoSpam> wrote:

> Jeg har lige været hele baduljen igennem et par gange.
> Hvor sidder den "kontakt"?

I eudora X-settings, få den fra Adeam C Engst's eudora mailing liste.
(tidbits)

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-07-02 20:26

> I eudora X-settings, få den fra Adeam C Engst's eudora mailing liste.
> (tidbits)

Som siger:

<x-eudora-setting:251>
When checked, Eudora will use Internet Explorer libraries to
display HTML mail

Jeg ved ikke, hvad man skal "checke" den med. Men skriv
<x-eudora-setting:251> i en e-mail og æble-klik på den.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-02 22:58

wrote:

> [...]
> Microsoft. Trods betaling for Eudora kan programmet vist ikke bruges
> til newsgroups, det kan Outlook Express til gengæld.

Jeg har i mange år sværget til Eudora. Jeg har brugt både ver. 3, 4 og
5, og har betalt for dem alle. Eudora er meget fleksibelt og kan stort
set alt. Det er til gengæld en smule kantet, og mange funktioner er gemt
lidt af vejen. Jeg begyndte oprindelig at bruge Eudora, fordi jeg læser
TidBITS, hvor de er ret begejstrede for Eudora. Der har været flere
artikler med gode råd om Eudora, og Adam C. Engst har skrevet en bog om
vist nok ver. 4.
Men jeg må tilstå, at jeg er gået over til Apples egen Mail,
efter jeg gik over til Mac OS X. Jeg har ikke længere behov for så
avanceret et e-mailprogram, og Mail er meget flottere. Eudora har
fortsat lidt problemer med HTML, men også kun lidt. I Mail derimod er
f.eks. Apples egne nyhedsbreve i HTML utroligt flotte.
Så har du brug for avancerede funktioner, kan jeg varmt anbefale
Eudora. Men du skal ofre lidt tid på at sætte dig ind i det. Vent evt.
med at betale til du er sikker på, om du vil beholde det. Så meget
generer reklamerne heller ikke. Har du mindre behov, så er Mail til OS X
vældigt fint. Bruger du ikke Mac OS X, kan du bruge MacSOUP til e-mail.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 28-06-02 03:47

Tak for kommentarerne. Det undrede mig især at Outlook er et gratis
mailprogram, særligt når det tilsyneladende kan mere end Eudora, som
man faktisk skal betale for hvis man ønsker at gøre brug af alle
funktionerne og undgå reklamerne.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-06-02 07:51

henrik.g.jacobsenSLET.DENNE.TEKST@brakmark.dk (Henrik G. Jacobsen) writes:

> [...]
> mailprogram, særligt når det tilsyneladende kan mere end Eudora, som
> man faktisk skal betale for hvis man ønsker at gøre brug af alle

Tjah. Microsoft har råd til at give det væk, og de vil gerne lokke
folk ind i folden.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-07-02 23:46

ffOn 27 Jun 2002 19:46:55 -0700,
Henrik G. Jacobsen <henrik.g.jacobsenSLET.DENNE.TEKST@brakmark.dk> wrote:

> Tak for kommentarerne. Det undrede mig især at Outlook er et gratis
> mailprogram, særligt når det tilsyneladende kan mere end Eudora.

Det er kun på overfladen at OE kan mere, Eudora an enddog rigtigt
meget men indlæringskurven er *ret* høj.