Erstatte trægulv med klinkegulv
Fra : Thïngmand

Dato : 27-06-02 08:15

P.t. har vi liminatgulv, lagt oven på de ru brædder (der ligger på strøerne)
i køkkenet. Ifb. med nyt køkken, vil vi gerne have klinker, med gulvarme i
stedet - hvor stort arbejde er det?

Der er vel en del der skal fyldes op... - hvor meget kan man lave selv?

Fra : arkitekten

Dato : 27-06-02 09:49

"Thïngmand" skrev d. 27-06-02 08:15 dette indlæg :
> [...]
gulvarme i
> stedet - hvor stort arbejde er det?
>
> Der er vel en del der skal fyldes op... - hvor meget kan man lave

Hej
Ja man kan nok lave det hele selv hvis man har forstand. Een ting:
undersøg om I ved støbningen ikke blokerer for en ventilation af
krybekælderen. I modsat fald kan alle jeres gulve rådne i løbet af få
år.
Hilsen Per

http://www.kandu.dk/

Fra : bysse

Dato : 28-06-02 21:19

Så vidt jeg ved skal et betongulv ikke ventileres hr. såkaldt arkitekt, og
hvem snakker om krybekælder
Hilsen Brian Murer

Nå men op med strøerne , .der skal graves ud så der er en frihøjde på 33-35
cm fra jord til færdig gulvhøjde så der er plads til ca 15 kapillarbrydende
afretningslag, (stabiltgrus) min 160mm flamingoplader,støb 80mm klaplag
hvorpå gulvvarmen lægges ud (det er ved pex rør vi snakker om (fjernvarme))
afslut med et pudslag på ca 5 cm.
så har du et færdigt betongulv klar til klinker.

hvis du ikke har begreb om at støbe et 100% vandret pudslag uden lunker så
få en fagmand til at udføre det.
Det sparer dig en hulens masse ekstraarbejde
Hilsen Brian (murer)

Fra : Thïngmand

Dato : 03-07-02 08:01

[klip-klip]

Tak for rådene, begge to. Det er et 60'er parcelhus, så det med krybekælder
er vel begrænset...

Men jeg må vist hellere åbne og tage bestik at situationen og få en fagmand
til at kigge lidt på det...

Fra : arkitekten

Dato : 29-06-02 19:46

> [...]
gulvarme i
> stedet - hvor stort arbejde er det?
>
> Der er vel en del der skal fyldes op... - hvor meget kan man lave

Hej Thingmand
Det må ikke være nemt for dig at skulle forholde dig til alle disse råd,
især ikke når en murer kommer med uartige udfald mod andre bidragydere,
men ikke desto mindre må du ikke blokere for den ventilation du for
håbentlig har under krybekældergulvet. Lad dig ikke forvirre af at en
murer ikke har fantasi. I øvrigt var det måske en ide hvis du ikke vil
ulejlige en professionel rådgiver at kontakte SBI/By og Byg og få råd.
Det er landets byggeforskningsinstitut, og de rådgiver gratis. Hilsen
arkitekten.

http://www.kandu.dk/