Hvad er bedst ?
Fra : Charlotte West

Dato : 27-06-02 00:56

Hej NG !

Håber ikke jeg er havnet i en "gal" gruppe ?
Men hvad er egentlig forskellen på en CombiCamp og en CampLet ?
Vi er blevet enige om, at det måske er en ferieform der tiltaler os,
men hvad skal vi købe ?
Er det bare to forskellige mærker, - eller hvad er bedst ?

På forhånd tak !

De bedste hilsner
Charlotte

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 27-06-02 07:31

Hejsa!!

Er det ikke bare 2 forskellige mærker.

Mvh
H. Hvidberg
www.toyota-forum.dk

Fra : Langgaard

Dato : 27-06-02 11:28

Hej

Du har startet en krig !

Der er kanon stor forskel på de to mærker, men i store træk er der kun en
fordel ved Combi-camp, den er hurtigere at slå op på er rasteplads, uden
fortelt. Men køkkenet er så en løs enhed, man selv skal slæbe ind i teltet,
dette har Camp-let løst meget smartere, man kan bruge køkkenet på en
resteplads (kaffe, varme pølser).

Ejer af en Camp-let GLX 84, indkøbt for 2200,- Kr.

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : sten basbøll

Dato : 27-06-02 13:18

> [...]
> men hvad skal vi købe ?
> Er det bare to forskellige mærker, - eller hvad er bedst ?

Hej Charlotte
Velkommen i Gr. Du kan da a l d r i g havne galt, men nogen spørgsmål er
sommetider lettest at få svar på i den rigtige gr.
Og så er det lettest med lidt godt humør. Det er
vel Ikke traktater i Nato eller FN , selv om det sommetider syntes at blive
læst sådan

Forskelle ? Ja, men jeg er medlem i .cc-club , og som sådan ikke helt
neutral, men har tidligere haft en C-L glx - med det hele - vi kan holde
os til det fysiske.

C-C har skiftet modeller i de senere år op til -98 (?) hvor man med Panda,
med køkkenet fast monteret bag på, fandt en størrelse, der faldt i smag.
Afløseren Venezia er ændret i stangsættet og har alle undervogn der bær op
til 750 kg.
C-C er altså størst - vær opmærksom på vægten, hvis du køber nyt, uden
påløbsbremser. Stor lasteevne, fås op til 750 kg tot vægt. Kik på bilens
reg.att.om du skal ha den med bremser. (Anbefales nu alligevel). Kan også
monteres med støddæmpere og kan så måske godkendes til tempo 100 i
Tyskland.
Større hjul og længere trækstang = kører meget roligt. (også ved absolut
ulovlig tophastighed ;)
(højre mus ude på denne gr.- skriv tempo i søgefeltet, - og indlæggene
kommer frem)
Der er fast gulv m tæppe i indrekabinen, og sengene er væsentlig større.
Madrasserne
er bedre - større bæreevne -Sengene vender ikke ud til forteltet. Man kan
altså lukke døren til vognkabinen og skifte kostume, uden at forstyrre
"publikum" der venter i "salen".
Evt. Anneks til ungerne sidder det rigtige sted med adgang fra
soveafdelingen.
Der er et stort bagagerum under sengene.hvor tunge ting ligger godt, også
under kørsel.
"Grundmodulet" slås op på alle underlag uden pløkker. (Vi har siddet 6 om et
frokostbord inde i det "hellige" - på bænkene og et par stole - og måtte så
ud under "halvtaget" soltaget sat over køkkenet, efter frokosten i boksen,
men syntes nok det kræver disiplin og en vis intimitet hvis det skal ske
ofte.
Køkkenet er lettere tilgængelig på tur, er meget større og har ordentlig
højde., Gasblus, vask og vand fungerer på tur og der er en rigtig Electrolux
230/12V Gas køleboks der også fungerer når bilen kører.
Du kan få 230 V modul med sikringer og hfi - fast monteret.
Der fås nu også en meget stor frontkasse 150 l til alt det grove.
Så er der selvfølgelig forskel på design af gardiner osv, gardinerne er
faste og lynes bare til, når der skal mørklægges.

Camp let er mindre og har ikke en vognkabine m gulv.
Forteltet skal pløkkes, vognen kan ikke bruges uden.
Sengene er direkte ud til forteltet, man skal altså ha en plastikpresenning
og
gulvtæppe, for at ha det rart.på bare fusser.
Ingen fast køleboks, men man køber så en tilsvarende boks, kr. 2700 der så
også
kan bruges i bilen på andre udflugter.
Anneks sættes på siden af forteltet, jeg forestiller mig at bord og stole
spærrer, og at ungerne har svært ved at sove i snakken.

Og så kan vi måske, måske, bedst li camp-lets telt, der syes af Isabella.
Ikke forklejne CC , også meget gedigent, og vi grinede da CL, efter CC, kom
med samme grønne farve, året efter, Altså smådetaljer, hvor CC ellers er
forbedret løbende. CC syr sine telte her i landet.
Camp let har stor set ikke ændret udsende bortset fra farver, de sidste
mange år, og det kan for nogle være en fordel.

Jeg mener at CC ud over det nævnte, har sine styrker til større familier. Vi
har flere gange været 6 personer og klaret os fint.
Vi kan næsten ikke, med alle klude sat, være på en 10x10 m plads.
Selvfølgelig kunne køleboksen så være større, men hvornår er den
tilstrækkelig.

Så har jeg ikke omtalt benzinforbruget. FDM lavede en test hvor en bil der
normalt kørte 11- med CV kørte 8-9 stykker og med en CC kom op på 14 - 15.
Man forklarede latterligt, med at de nok havde kørt 70 med CC en, men en
seriøs test har vel foregået ved samme hastighed for begge
Imidlertid er det kendt fra skibe der forlænges, at de både sejler
hurtigere, og bruger mindre olie. Ændringerne i luftmodstanden ved det
længere slip må spille ind . Vores erfaring er, at vi ikke bruger mere med
slæb, også selv om det sydpå går stærkt. Andre har vist samme erfaring. selv
om det sikkert er stærkt afhængig at facon på bilen og vindretning.
C-L er lidt kortere, og når den gemmer sig nede bag bilen, kan man så
spekulere på om der egentlig skulle køres tandem - med 2
C-L på række, for at opnå samme virkning

Jeg forventer, at glade C-L ejere har en række bemærkninger til denne
farvede fremstilling )

mvh sten

..

..

Fra : Brian S. Nielsen

Dato : 27-06-02 14:44

On Thu, 27 Jun 2002 14:17:58 +0200, "sten basbøll" <sogs@image.dk>
wrote:

>Velkommen i Gr. Du kan da a l d r i g havne galt, men nogen spørgsmål er

>mvh sten

GODT jeg ikke skrev det....
Havde det været i dk.erhverv var du blevet bombarderet med mails fra
deres 'Netpoliti'

Men her er folk heldigvis mere søde, rare og forstående...

mvh
Brian Nielsen

Fra : sten basbøll

Dato : 27-06-02 15:15

"Brian S. Nielsen" <bimmer@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres 'Netpoliti'
>
> Men her er folk heldigvis mere søde, rare og forstående...

Er det mig, sten du mener ? Jeg forstår det med søde og rare, men resten
flimrer lidt.........Meningen er da neutral og tydelig nok - tror du
misforstår - nok med vilje
over and out -
mvh sten

Fra : Charlotte West

Dato : 27-06-02 23:34

wrote:

>Forskelle ? Ja, men jeg er medlem i .cc-club , og som sådan ikke helt
>neutral, men har tidligere haft en C-L glx - med det hele - vi kan holde
>os til det fysiske.

Mange tak for dine mange fine detaljer ! Det har bestemt givet stof
til eftertanke.
Jeg tror faktisk vi (= jeg) er blevet enig(e) om at vi vil prøve at
leje en af slagsen i en uges tid, når vi skal til Fyn i august !
Så kan vi også få afprøvet om det overhovedet er noget for os og
samtidig se os lidt omkring hos de forskellige
campingudlejere/sælgere.
Så vidt jeg kan forstå på din beretning, så tror jeg at man skal sætte
sig lidt mere ind i detaljerne inden man bare går ud og køber som
"nybegynder".

De bedste hilsner
Charlotte

Fra : Tommy Hansen

Dato : 27-06-02 17:15

> [...]
> men hvad skal vi købe ?
> Er det bare to forskellige mærker, - eller hvad er bedst ?

Nej, der er væsentlige forskelle.
De er gode på hver sin måde, men en afgørende forskel er forteltet. På en
Combi-Camp slår man dette op på samme måde som forteltet til en campingvogn
(løse stænger m.m.). På en CampLet bliver det slået op i samme håndvendig
som resten af vognen.
Køkkenet er der også forskel på. Køkkenet på CampLet er altid placeret inde
i forteltet. På Combi-Campen findes (alt efter vognens alder) to systemer:

- Et hvor køkkenet er placeret på trækstangen. Dette skal sættes på ben
og bæres om hvor det skal bruges.

- Et hvor køkkenet er placeret bag på vognen og det kan bruges både med
og uden fortelt.

Hvis I altid gerne vil have god plads i forteltet og I vil slå det op hver
gang, så vil jeg anbefale CampLet.

Hvis I er mest interesserede i Combi-Camp, så køb en af de nyeste modeller.
Da er de smarteste og mest gennemtænkte.
Ellers er det en smagssag.

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : sten basbøll

Dato : 28-06-02 06:31

"Tommy Hansen" <tommy.hansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Tommy

Blot et par detaljer

> Combi-Camp slår man dette op på samme måde som forteltet til en
campingvogn

I Venezia har man lavet teleskopstænger, sådan at de vandrette stænger i
forteltet trækkes ud af stængerne på teltbuerne på vognteltet. Man skal
altså bare samle gavlen og klikke den på, efter at ha trukket de 3 bærende
stænger ud.

> Hvis I altid gerne vil have god plads i forteltet og I vil slå det op hver
> gang, så vil jeg anbefale CampLet.

Jeg mener, at det afgørende her er, om man på enkeltovernatninger kan være i
vognkabinen. Men forteltet til Panda og Venezia er altså større . 3x4 m. og
for en CL -Royal 2.75 x 4 m. I daglig brug er det dejligt, at der et
værelse mere i CC, i det man har inderkabinen, den med gulvet, til hvad man
nu vil lave alene. I Cl skal alt foregå oppe i sengene, der vendet fremad
mod forteltet. eller ude i selve forteltet.
Er man kun to, generer det vel ikke i CL - men har så i CC endnu lettere ved
at klare sig i vognen uden fortelt. I den situation er CC en rigtig nem
vogn.

Vi lader tag og sidder på forteltet være lynet på, når vi slår sammen, og
skal så bare samle de sidste stænger og lyne gavlstykket på. Med
teleskopstængerne i Venezia skulle det ikke ta lang tid. Pløkkerne er vel
ca. det samme.
Alligevel nosser vi altid lidt i det, så jeg tror nok at en CL for os vil
være hurtigere at slå op. Skyldes især, at teltet i CC er så højt, at vi har
en lille trappestige med for at nå op til teleskoperne og for at samle
enhedderne. (Jeg er 179) Jeg mener at CC overvejer, at sætte et lille trin
på side af køkkenet. Vi har også set nogen der hopper rundt oppe på låget af
køkkenet for at nå.
Men højden vil sikkert være en kvalitet for mange.

> Hvis I er mest interesserede i Combi-Camp, så køb en af de nyeste
modeller.
> Da er de smarteste og mest gennemtænkte.
> Ellers er det en smagssag.

Hørt Ingen krig her - kun glade campister.
mvh sten

Fra : Langgaard

Dato : 01-07-02 10:30

Hej

Er der ikke noget med at man i en Combi-camp, skal vade i gennem den ene
kabine for at komme ind i den næste, eller er det en anden model jeg tænker
på ?

Fra : sten basbøll

Dato : 01-07-02 18:11

"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der ikke noget med at man i en Combi-camp, skal vade i gennem den ene
> kabine for at komme ind i den næste, eller er det en anden model jeg

Hej
Det hænder at nye cc campister skal ha guide i den første svære tid.......
fortelt m køkken - vognkabine med gulv m ægte tæppe - sovekabiner eller
anneks - kan sikkert leveres med streger i gulvet og lys til markering af
nødudgange, hvis der stadig er problemer med at finde rundt.
mvh sten www.cc-club.dk