ATI produktions stop?
Fra : Ener

Dato : 27-06-02 01:24

Er det korrekt at ATI er holdt op med at producere egne kort (Built by ATI)?

Jeg har ledt længe efter en dansk forhandler af ALL-IN-WONDER® RADEONT 8500
128MB - built by ATI.
Kan det købes i Danmark - hvor?

Jeg vælger primært ATI kortet på grund af TV-out kvaliteten og det gode VIVO
software. Jeg ville ellers gerne have et Ti4200 baseret kort - men det er
vist rigtigt dårligt med hensyn til TV billedkvalitet - er der nogen som
bekræfte eller afkræfte dette?

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-06-02 09:35

Ener wrote:

> Er det korrekt at ATI er holdt op med at producere egne kort (Built by ATI)?

Nej, men de har åbnet op for at andre også kan producere kort med deres chips.
Eksempelvis er Hercules vistnok begyndt at lave kort med ATI chips.

> Jeg har ledt længe efter en dansk forhandler af ALL-IN-WONDER® RADEONT 8500
> 128MB - built by ATI.
> Kan det købes i Danmark - hvor?

Prøv og kig på www.edbpriser.dk, hvis ikke du kan finde ATI's eget så kan du
sikkert finde et fornuftigt andet.

> [...]
> vist rigtigt dårligt med hensyn til TV billedkvalitet - er der nogen som

Om den er dårlig ved jeg ikke, men efter sigende skulle VIVO være det bedste
blandt dem som er til og betale og har en ordentlig 3D hastighed.

mvh

Bruno

Fra : JRS

Dato : 27-06-02 09:50

"Ener" <noemail@please.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vist rigtigt dårligt med hensyn til TV billedkvalitet - er der nogen som

ATI har da sikkert en bedre kvalitet, men nvidias er nu også ok .. Har selv
et GF4MX440 .. Det er nu rimeligt .. HVis jeg sammenligner det med mit
matrox g400 er det selvfølgelig ringere, men fint nok til at smide film på
TV'et ..

MVH
JRS

Fra : Uffe Bilde

Dato : 27-06-02 11:18

> [...]
> vist rigtigt dårligt med hensyn til TV billedkvalitet - er der nogen som

Hvor god eller dårlig billed kvaliteten er i forhold skal jeg ikke udtale
mig om. Men der er forskel på TV-out kvaliteten på GF4 kortene. Det af GF4
kortene der skulle have den bedste TV-out skulle vist være Leadtek. Correct
me if i'm wrong.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 27-06-02 14:59

Ener wrote:
> Er det korrekt at ATI er holdt op med at producere egne kort (Built by ATI)?

nej

> Jeg har ledt længe efter en dansk forhandler af ALL-IN-WONDER® RADEONT 8500
> 128MB - built by ATI.
> Kan det købes i Danmark - hvor?

dette er blevet spurgt efter før.. søg her i gruppen..

> [...]
> vist rigtigt dårligt med hensyn til TV billedkvalitet - er der nogen som

jeg kan bekræfte at ATI er et fornuftigt valg.. :)

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 27-06-02 21:33

Ener wrote:

> Er det korrekt at ATI er holdt op med at producere egne kort
> (Built by ATI)?
<snip>

Nej, men Hercules har fået enedistribution til Europa, med dertil
hørende ret til at sætte egne klistermærker på.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 28-06-02 08:00

> [...]
ATI)?

> Jeg har ledt længe efter en dansk forhandler af ALL-IN-WONDER® RADEONT

Nope. Jeg har netop spurgt ATI US og Hercules DK og det nævnte kort er
fremstillet ekslusivt til Compac i Canada. Alternativet er Hercules 3D
Prophet All-In-Wonder 8500 DV, som understøtter DV via Firewire, men kun har
64MB. Jeg var også selv lun på ATI's, men hopper nu på Hercules'.

http://europe.hercules.com/showpage.php?p=39

http://www.tbreak.com/hard/grfx/hercules_8500dv/page1.html

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe