Velkomst bowle
Fra : Brizz

Dato : 26-06-02 21:53

Er der nogen der kan diske op med en frisk og god velkomst bowle. Den skal
bruges til en svendegilde = unge mennesker men også nogen i forældre
klassen. Den skal ikke slå benene væk under folk men der må gerne være lidt
alkohol i den.
Skal faktisk bruge den allerede imorgen så nogen der er hurtige?
På forhånd tak
Brian

Fra : sune vuorela

Dato : 26-06-02 22:31

On Wed, 26 Jun 2002 22:52:46 +0200, "Brizz"
<bs_jeg_gider_ikke_spammail@XXXgronaerten.dk> wrote:

> [...]
>alkohol i den.
>Skal faktisk bruge den allerede imorgen så nogen der er hurtige?

Der er en der postede noget med noget sodavand, hvidvin og sprut i
dk.binaer for en dag siden

--
sune

Fra : Annika P

Dato : 26-06-02 22:42

> Der er en der postede noget med noget sodavand, hvidvin og sprut
> i dk.binaer for en dag siden

Den fra Binaer:

Velkomstdrik by request - Af Janus Høi
Danskernes svar på amerikanernes største sportsbegivenhed,
'Superbowl':
Her KOOOOOOMMMERRR SUPERBOWLE!
---
Du skal bruge følgende:
2 Flasker hvidvin. (Muligvis 3 hvis man er svagdrikker)
1 Øl. (Efter eget favoritvalg)
2 Dåser ananas i tern.
1 Dåse blandede syltede frugter.
Isterninger (Ikke for mange. Ellers bliver drikken for tynd.)
Og ikke mindst:1/1 flaske blå Aalborg. (Den 3kantede)
---
Tilberedningen påbegyndes Ca. 5 timer før servering.
Det er vel overflødigt at nævne, at det hele bør have
køleskabstemperatur… (?)
Frugter og væde skilles. (Hvis du bruger en si vil dette blive en del
nemmere)
VIGTIGT! Hverken væde eller frugter må smides ud.
Frugter og brændevin hældes sammen og stilles i køleskabet i 4-5
timer.
Øllen drikker du medens du venter.
Hvidvin og væden fra dåsefrugterne blandes i med nænsom hånd.
Umiddelbart før servering pyntes med isterninger.
Og VOILA!
Nu har du en velkomstdrik der på kort tid har den ønskede effekt:
Gæsterne vil med garanti føle sig meget velkomne.
Jeg fik opskriften da jeg stod på Q8 af en lokal taxachauffør. Og jeg
siger jer, hvis nogle ved noget om alkohol, så er det en
hyrevognschauffør.
Selv om havefesternes storhedssæson er ved at være overstået for i
år, kan man jo altid tage det mest tiltalende med indenfor.
P.S: Hvis du skal holde børnefest kan du med et godt resultat hælde
en enkelt rød sodavand i, så er den også fin til det formål.

Den lyder ret traditionel, hvis man lige tager den sidste ingrediens
fra.
Af frugter er jordbær, ananas og i den stil ofte en god ting.

--
AnnikaP & Chili
http://annika.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-06-02 00:28

Annika P skrev:

>Øllen drikker du medens du venter.

Sådan!

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.55)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-06-02 07:09

Annika P <newsgroup@annika.dk> writes:

> [...]

[snip]

> [...]
> Isterninger (Ikke for mange. Ellers bliver drikken for tynd.)
> Og ikke mindst:1/1 flaske blå Aalborg. (Den 3kantede)

Den ville jeg aldrig kunne finde på at servere for en flok studenter,
hvis det er først på dagen, så skal de måske nå 15 steder mere og hvis
det er sidst på dagen har de sikkert fået så hatten passer. Det er jo
meningen de skal have en god oplevelse, ikke at de skal til udpumpning
så hurtigt som muligt.

Nej, lav noget med kun lidt alkohol i, og bild dem ind at det er meget
stærkt. Lav to ens og sig at den til højre er meget stærk og den til
venstre er mildere. Husk at der skal være noget uden alkohol i til dem
der har styr på sig selv og til dem der ikke drikker alkohol.

Mvh Trine, som var på hestevognstur for 4 år siden.

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Jinnie Laursen

Dato : 27-06-02 12:46

Hejsa...
Vi lavede en der var ½ hvidvin og ½ æble eller pære-cider......den er
utrolig frisk og smager godt...alle kan lide den....og husk isterninger.
Knus Jinnie

Fra : Flemming

Dato : 27-06-02 18:57

Hejsa
Hvidvin, appelsinjuice, og danskvand, frosne druer og frosne jordbær gør det
ud for isterninger. Blandes i forholdet 1 flaske hvidvin, 3/4 liter juice og
½ liter danskvand.
Velbekom og god fest
Gitte Jahns

Fra : Brizz