Endnu en betjent..
Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 26-06-02 22:42

Undertegnede kommer susende ned af vigerslev allé, jeg er i godt humør, og
gassen får måske lige en tand mere end normalt. En meget lille (..næsten
ufrivilig), meget hurtig overstået powerwheelie indtræffer. Heh, tænker jeg
no harm done.. På vej ned af søndre fasanvej opdager jeg pludselig en hvid
hjelm der stikker op bag den bagvedkørende bil, ups, 50 km/t, højt gear
(Akrapovicen, skal helst ikke larme for meget, så vi lader EXUP'en lukke for
hullet). Det er selvfølgelig mig han er efter, og vi holder ind til siden.

"Du kørte alt for hurtigt ned af Vigerslev Allé OG Søndre fasanvej, mindst
90"
"Din udstødning larmer alt for meget"
"Dit bagdækmønster er under al kritik"
"Hvor er din nummerpladebelysning?"
"Hvorfor har du savet din bagskærm over så højt oppe at HELE dit bagdæk er
frit"

...kunne han have sagt.

"Pas lidt på med hastigheden, og du kan ikke bremse når dit forhjul er i
luften. Jeg vil ikke give dig en bøde, så har du lidt mere til sådan et dyrt
bagdæk, så kør nu direkte hjem og få det skiftet, hav en god dag."

...sagde han i stedet.

Flinker mand.

Kenneth (..som kørte meget stille og roligt hjem ()
R1

Fra : Christian Knudsen

Dato : 26-06-02 23:16

Der ville jeg også godt nok have fået sved på panden.....
flink fyr

mvmch
christian

Fra : Søren Jim

Dato : 27-06-02 01:19

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message

> [...]
>
> ..sagde han i stedet.
>
> Flinker mand.
>
> Kenneth (..som kørte meget stille og roligt hjem ()

Hva kan jeg sige , Det er sq iorden........................
Mvh Søren CBR1000F
(der måske nok syntes at man ikke skal køre uden supergoe dæk, specielt når
man kun bruge det ene.....)

Fra : Anni Sten og Max Pet~

Dato : 27-06-02 07:32

Flink mand?

Jeg kalder det sgu pligtforsømmelse

Max
Honda CB500F ´75
Suzuki GSX750 '82

Fra : Morten Juel

Dato : 27-06-02 07:30

Tjaa verden er nu bedst når den er i gråtoner og ikke sort/hvid ) ...
bare min mening..

mvh
Morten

Fra : Anni Sten og Max Pet~

Dato : 27-06-02 08:08

Du har ret! At overtræde fartbegrænsningerne moderat kan være acceptabelt og
måske endda sjovt...

Men at køre 90 km/t (og lette forhjul) i den indre by med ulovlig
udstødning, nedslidt bagdæk, mangelfuldt lys og blottet bagdæk ligger så
langt til højre i grå-spektret, at jeg ikke kan skelne det fra sort.

Derimod er det jo ikke ulovligt at prioritere andres sikkerhed før egen
morskab.

Max
Honda CB500F ´75
Suzuki GSX750 '82

Fra : origo@earthling.net

Dato : 27-06-02 08:13

"Anni Sten og Max Petersen" <maxpet@worldonline.dk> wrote in message
> Men at køre 90 km/t (og lette forhjul) i den indre by med ulovlig
> udstødning, nedslidt bagdæk, mangelfuldt lys og blottet bagdæk ligger så
> langt til højre i grå-spektret, at jeg ikke kan skelne det fra sort.

Tjae, Vigerslev Alle er ikke indre by. Lette forhjulet er et spørsmål om
hvor meget. En R1'er kan gjøre det i 40km/t, og sålenge man legger den
direkte ned igjen skal man være mere enn alminnelig klumset for å utgjøre en
risiko. En slipon til en R1'er larmer mindre enn en standard udstødning på
en Aprilia Mille, og med hensyn til bakdekket vet vi jo ikke hvorvidt det
var ulovlig, eller blot slitt ned mot grensen.

JS

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-06-02 10:00

> Tjae, Vigerslev Alle er ikke indre by.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor på vigerslev alle det var, tidspunktet på
dagen og om det var foran skolen - men de "mindst 90" er nu nok i overkanten
af det "forsvarlige"... Det er ikke længe siden at det var en grim mc-ulykke
på vigerslevvej (der er lige så meget "by" som vigerslev alle) hvor
motorcyklisten "formodenligt" kørte noget over de tilladte 60 (Der i øvrigt
er uforståelig, da det er på en strækning med butikker og masser af
kanstensparkede biler og handlende der krydser vejen)

Men det lød også på Kenneth som om han var klar over at hans kørsel ikke var
for smart, og at maskinen ikke helt lever op til kravene ...

/A - \Vigerslevvej \Valby

Fra : origo@earthling.net

Dato : 27-06-02 10:16

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:afek6f$e9v$3@sunsite.dk...
> Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor på vigerslev alle det var, tidspunktet

> dagen og om det var foran skolen - men de "mindst 90" er nu nok i
overkanten
> af det "forsvarlige"...
Enig, men jeg leste det bare som om at hastigheten kom opp på 90 et
øyeblikk, i motsatt fall tviler jeg på at en betjent ville se igjennom
fingrene med det. Man når jo fint opp på 90 og tilbake til 50 iløpet av et
par sekunder.

JS

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-06-02 11:50

> [...]

var
> for smart, og at maskinen ikke helt lever op til kravene ...

Vigerslev Allé, ikke Vigerslevvej.

Max 90, ikke Min.

Kenneth
R1

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-06-02 14:31

> Kenneth
> Max 90, ikke Min.

Du skrev nu selv: "mindst 90" ...

> Vigerslev Allé, ikke Vigerslevvej.

Yep - kender forskellen men begge veje er i samme område. Sjovt nok er 60
tilladt på størstedelen af vigerslevej, mens man kun må køre 50 på vigerslev
alle. Der er skoler på begge veje, men flere butikker på vigerslevvej. For
et års tid siden var der en taxa chauffør der kørte en ned på vigerslev alle
(med dødelig udgang). Der var i ugevis en masse skriveri i aviserne for taxa
chaufføren havde "kørt ræs" med helt op mod 80km/t .....

Hastighedsgrænserne er ikke altid logiske. Jeg har også fået et dårligt foto
for at køre 60 på gammel køge landevej (1000kr . Jeg troede egenligt at
jeg måtte køre 60 på den strækning af den fine 4sporede vej - men nej
grænsen var kun 50...

/A

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-06-02 14:48

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:aff3qk$2mh$2@sunsite.dk...

> Du skrev nu selv: "mindst 90" ...

Ja, ok. Det var en frygtet udtalelse fra betjenten jeg beskrev...

Jeg tror max det var 90, i 2-3 sek måske. Min cykel kan køre omkring 135
km/t i 1., og den var ikke meget over 6-7000 omdrejninger.

(..og nu sidder der en masse helligånder og regner ud hvor langt man kører i
3 sek ved 90 kmt/t...

Kenneth

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-06-02 20:43

> Ja, ok. Det var en frygtet udtalelse fra betjenten jeg beskrev...

Men den eneste information at brygge videre på Men havde du holdt det i
snit var du nok heller ikke sluppet med en påtale ...

> (..og nu sidder der en masse helligånder og regner ud hvor langt man kører
> 3 sek ved 90 kmt/t...

Det er nu ikke så slemt her som i d.f.bil ...

/Anders - der 7-9-13 ikke er blevet taget for at køre for stærkt på MC men
har fået to "dumme billeder/bøder" for at køre hendholdvis mindst 58 og 60 i
50 zone

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 28-06-02 15:40

> /Anders - der 7-9-13 ikke er blevet taget for at køre for stærkt på MC men
> har fået to "dumme billeder/bøder" for at køre hendholdvis mindst 58 og 60
> 50 zone

Giver ny mening til ordet dummebøder. Nu overtaget af politioet

Mads Kristiansen

Fra : james

Dato : 27-06-02 11:03

> [...]
> "Hvor er din nummerpladebelysning?"
> "Hvorfor har du savet din bagskærm over så højt oppe at HELE dit bagdæk er

Det var Kenneths egne bekymringer...det er ikke sikkert at det hele er så
galt.....med det kan tænkes!

-james

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-06-02 11:51

"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message

> Det var Kenneths egne bekymringer...det er ikke sikkert at det hele er så
> galt.....med det kan tænkes!
>
> -james

tak, det var mine egne bekymringer, betjenten sagde jo ikke noget om det.

Kenneth
R1

Fra : SØREN F. NIELSEN

Dato : 29-06-02 22:41

Ja der findes altså flinke betjente !!!

Men hvis du en dag bliver stoppe og han begynder med , "du kørte alt
forhurtig hva kørte du ?" Så lade være med at sige det sige "det ved jeg
ikke jeg kigget ikke efter" Og det er fuldstændig at han begynder med at
han får det at vide om lidt og lige gyndig hvad han siger så sige ikke at du
har kørt for hurtig.
For verden er engang indrette sådan at hvis du siger "okay jeg kørte 70 "
Ja så har du tilstået at du har kørt for hurtig og han kan give dig en bøde
for 70 oh han behøver ikke nogen måling.
Eller sagt med andre ord en betjent kan stoppe en har ikke har målt og give
han/hende en bøde hvis betjenten kan få han/hende til at tilstå at man har
kørt for hurtig.

Søren

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-06-02 11:48

> [...]
> udstødning, nedslidt bagdæk, mangelfuldt lys og blottet bagdæk ligger så
> langt til højre i grå-spektret, at jeg ikke kan skelne det fra sort.

Ok, for lige at få nogen ting på det rene:

Forhjulsletning: Forhjulsletningen var ved omkring 50km/t og blev sat ned
umiddelbart efter, ikke en planlagt 2 km's wheelie ned gennem strøget, men
en hurtig (power-)wheelie efter et kryds på en ellers halvtom Vigerslev
Allé. Hjul i luften måske 1-2 sekunder. Mon ikke betjenten havde reageret
anderledes hvis andet var foregået?

Ulovlig udstødning: Ok, en Acrapovic titanium, hvormange har ikke en
lignende potte?

Nedslidt bagdæk: På midten har jeg ca. 1/2 mm, det er ikke fordi jeg kører
rundt på lærredet.

Mangelfuldt lys: Nummepladebelysning mangler i broad daylight, her er den
store trafiksikkerhedssynder, det kan jeg godt se (not!!).

Blottet bagdæk: Det kan godt være du kører med din bagskærm 15cm under dit
baghjusnav, i et mislykket forsøg på ikke at give den bagvedliggende
stenslag. Newsflash!! det hjælper ikke alligevel!.

Kenneth (..som ser livet i farver
R1

Fra : james

Dato : 27-06-02 18:24

> Nedslidt bagdæk: På midten har jeg ca. 1/2 mm, det er ikke fordi jeg kører
> rundt på lærredet.

....og som skifter ved 2-3 mm, da jeg vil ikke køre mere end 135 på under
3mm......Tilsalg: Et sæt Avon Azaro II, 3mm mønster tilbage, sælges billig....

-james

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-06-02 19:17

> ...og som skifter ved 2-3 mm, da jeg vil ikke køre mere end 135 på under
> 3mm......Tilsalg: Et sæt Avon Azaro II, 3mm mønster tilbage, sælges
billig....

> -james

Jeg takker, men jeg har faktisk taget imod et tilbud fra Jørund (JS), både
for og bagdæk.

Kenneth (..som aldrig kører i regnvejr)
R1

Fra : RasmusZX9R

Dato : 28-06-02 07:01

> ....og som skifter ved 2-3 mm, da jeg vil ikke køre mere end 135 på
under
> 3mm......
Så skal du ikke købe et race dæk!!
Avon Azarro sport AV 40 har ca 3 mm mønster ned til slidmærket på
midten, fra ny af.
Mvh
Rasmus ZX9R-C (der kører på ovenævnte dæk)

http://www.kandu.dk/

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-06-02 11:22

"Morten Juel" <mp@mail1.OSTEPOPSstofanet.dk> wrote in message
> Tjaa verden er nu bedst når den er i gråtoner og ikke sort/hvid ) ...
> bare min mening..
>
> mvh
> Morten
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeps.... Grå-zoner er godt ellers ville mange sq have mistet kørekort
eller fået en heeeeel del bøder.

Kommer forresten i tanke om, for at snakke om andet end betjente, at jeg en
dag holdt ved et kryds.. der trækker en anden MC op på siden af mig iden
anden vejbane.. Så spørger han om jeg køre af en eller anden vej hjem når
jeg kommer hjem fra arbejde.. Så svarede jeg at det da hændte.. og så
skældte han mig ellers hæder og ære fra og sagde at han kunne HØRE hvor
stærkt jeg kørte ( nu er det sådan at jeg har et rabalderrør på og den
larmer lidt mere en normalt selv ved lav hastighed, og jeg ved jeg aldrig
har kørt for stærkt på nævnte vejstrækning, fordi jeg ved det er skolevej og
der er vejbump). Mon ikke polititet i Odense skulle hyre ham.. han må da
være billigere end alle deres fine kameravogne

--
Jon Larsen , som aller er blevet stoppet af en hvidskal
Gixxer 250

Fra : james

Dato : 27-06-02 11:02

Anni Sten og Max Petersen wrote:

> Flink mand?
>
> Jeg kalder det sgu pligtforsømmelse

Ja, han skulle heller "thrown the book at him.!" Skæl ud, afskilte MC'en på
stedet, givet ham en skyhøje bøde....alle ville være tjent med det, at sådan en
får et smæk og lærer at livet er surt, man skal have respekt.

Nu går han Kenneth der, og tror at politiet er mennesker, som kan give et råd
og opfordre til en masse godt. Dumme knægt! Jeg glemmer aldrig den
politibetjent som "lod mig slippe." Han spurgte hvor jeg gik på skole, hvad min
far lavede osv. Da jeg mødte på min efterskole-arbejde (der hvor min far
arbejdede) stod de alle sammen og kiggede, smilede og rystede på hovedet. "Nu
skal du få," sagde de. Det viste sig at betjenten havde aflagt et lille besøg
hos min far. Han sagde at han mente nok jeg var en god nok dreng, men havde
fået en uvanne med at køre for stærk...og at det nok ville hjælpe om far havde
en lille snak med mig!!!!! Det var 10 gange mer virkningsfuldt end om jeg måtte
betale 100 kroner skal jeg hilse og sige!

Men det var jo også dengang før verden gik ad lave....

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-06-02 11:24

> [...]

måtte
> betale 100 kroner skal jeg hilse og sige!
>
> Men det var jo også dengang før verden gik ad lave....

...bare rolig jeg har fået min fair share af bøder tror jeg... det er meget
får gange jeg er gået fri, derfor bliver jeg så glad, når det endelig sker.
Det skal siges at jeg ikke kørte 'åndsvagt', det kan nok have haft en
mildnende effekt på strisseren.

Kenneth
R1

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-06-02 11:35

> Flink mand?
>
> Jeg kalder det sgu pligtforsømmelse

OMG

Kenneth
R1

Fra : james

Dato : 27-06-02 10:54

....og løftede telefonrøret og bestilte dæk, ikke?

-james

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-06-02 11:29

> ...og løftede telefonrøret og bestilte dæk, ikke?
>

> -james

Heh, jeg sidder netop og checker priser..

btw. er der nogen der ved et billigt sted at købe og få monteret et Michelin
Pilot Sport 190/50-17?

Kenneth
R1

Fra : origo@earthling.net

Dato : 27-06-02 12:26

> btw. er der nogen der ved et billigt sted at købe og få monteret et
Michelin
> Pilot Sport 190/50-17?

En snikende salgsreklame, men er du interessert i et lettere brukt (på
kantene) 190/55 * 17 + 120/70*17 Metzeler Rennsport, så har jet noen
liggende til favørpris. Email meg direkte hvis du er interessert. Benytt dog
jse@motorcycle-dk.com

JS

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 27-06-02 14:01

<origo@earthling.net> wrote in message
> [...]
> kantene) 190/55 * 17 + 120/70*17 Metzeler Rennsport, så har jet noen
> liggende til favørpris. Email meg direkte hvis du er interessert. Benytt

Har sendt mail...

Kenneth
R1