/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
erfaringer med benzin V-power og lign.
Fra : Per


Dato : 26-06-02 22:08

Hej NG!
Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med de der nye moderne
benzintyper.
Jeg tænker bla. på V-power fra Shell og Hydro Texaco har vist også noget.

Er det noget der virker, giver det mere effekt, bedre acceleration, bedre
økonomi og hvad de ellers reklamerer med..

Eller er det spild af penge.

Mvh. Per!



 
 
Janner (26-06-2002)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 26-06-02 22:40

Prøvede Hydro's Nitro 3000 på Bladen ........ uden en skid forskel hvis jeg
sammenligner med Q8's klassiske 95 ....... Så fup og fiduser vil min dom
lyde på.

Hygge
Onkel Jan på vej til Assen om 7 timer ...... Så må jeg se om Fejebladet kan
trække derned .... heh måske runder den ligefrem de 2 K km. .... i regnvejr





Lasse Stolz (27-06-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Stolz


Dato : 27-06-02 02:04

Jeg synes at SV'eren kører bedre med V-Power; det er lige som om, motoren
kører mere "rent". Men om det er fordi jeg har set for mange reklamer ved
jeg ikke ;)

/Lasse
SV650S


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d1a2c7f$0$1574$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG!
> Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med de der nye moderne
> benzintyper.
> Jeg tænker bla. på V-power fra Shell og Hydro Texaco har vist også noget.
>
> Er det noget der virker, giver det mere effekt, bedre acceleration, bedre
> økonomi og hvad de ellers reklamerer med..
>
> Eller er det spild af penge.
>
> Mvh. Per!
>
>



Asger Steffensen (27-06-2002)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 27-06-02 22:07


"Lasse Stolz" <stolz@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
news:1025139856.145542@kalvebod.groenjord.dk...
> Jeg synes at SV'eren kører bedre med V-Power; det er lige som om, motoren
> kører mere "rent". Men om det er fordi jeg har set for mange reklamer ved
> jeg ikke ;)
>
Det er nok fordi det er en V-motor....
;-P
Asger
ZX-10

--
In 2001, 89% of all statistics are made up on the spot. This is up by 45%
from 2000.




RasmusZX9R (27-06-2002)
Kommentar
Fra : RasmusZX9R


Dato : 27-06-02 09:17

" > Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med de der nye
moderne
> benzintyper.
> Jeg tænker bla. på V-power fra Shell og Hydro Texaco har vist også
noget.

Jeg går i øjeblikket og afventer svar fra Hydro Texaco`s tekniske
afdeling.
De har fået en prøve af mit motorolie plus min gamle kobling ind til
analyse, da min kobling begyndte at fedte efter at jeg havde tanket 4
tankfulde Nitro 3000.
Jeg skiftede så olie og koblingsplader og venter nu på svar på om det er
noget de vil betale.
Det er jo en lidt uheldig sag for dem hvis det viser sig at deres
"vidunder" benzin ikke kan bruges af motorer med vådkobling.
De siger ellers at de har testet det på en motor med vådkobling....
En traktor!!!
Ikke helt det samme som en zx9er med ca 155 hk på krumtappen,der skal
overføres.
Jeg er ret spændt!!
Mvh
Rasmus ZX9R-C

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Armand (27-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-06-02 14:39


RasmusZX9R <RasmusZX9R.news@kandu.dk> skrev i en
news:hMzS8.86965$N46.2396416@news010.worldonline.dk...
>
> De siger ellers at de har testet det på en motor med vådkobling....
> En traktor!!!
> Ikke helt det samme som en zx9er med ca 155 hk på krumtappen,der skal
> overføres.

Nu er det altså drejningsmomentet at koblingen skal modstå, så jeg vil
nok tro at en traktor leverer mere moment end selv en
allerhelvedestilvild ZX9'er!
Men når det er sagt så er de respektive koblinger velsagtens
dimensioneret til de kræfter de udsættes for, hvorved
sammenligningsmuligheden er ligefrem!

--
Armand





RasmusZX9R (28-06-2002)
Kommentar
Fra : RasmusZX9R


Dato : 28-06-02 06:50

>
> Nu er det altså drejningsmomentet at koblingen skal modstå, så jeg vil
> nok tro at en traktor leverer mere moment end selv en
> allerhelvedestilvild ZX9'er!
> Men når det er sagt så er de respektive koblinger velsagtens
> dimensioneret til de kræfter de udsættes for, hvorved
> sammenligningsmuligheden er ligefrem!

En traktor der kører med 1500 omd. og en mc der kører med 11500 har vel
ikke helt de samme arbejdsbetingelser?
Der er vel heller ikke så mange der ligger og voldpiner deres gamle
Massey Ferguson for at forsøge at få den på baghjul..((-:
Og dog...
Jeg kommer i tanke om dengang jeg arbejdede på en gård og vi kørte roer
op.
Da kunne vores gamle Ford 4000, faktisk køre ret langt på baghjulene,
når roeoptageren sad bagpå..((-:
Spøg tilside!
Eftersom de påstår at deres vidunderadditiv bliver optaget i motorolien
ved hjælp af den oliefilm der bliver efterladt på cylindervæggen ved
hvert stempelslag må omdrejninger og arbejdstemperatur/tryk da have en
væsentlig indflydelse.
Derfor irriterede det mig at de spiste mig af med en forklaring om en
traktor.
De indrømmede da også at der var en hvis forskel og det var derfor at de
gerne ville have min olie og kobling ind til analyse.
Så må jeg jo bare vente og se.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


RasmusZX9R (03-07-2002)
Kommentar
Fra : RasmusZX9R


Dato : 03-07-02 12:13

> De indrømmede da også at der var en hvis forskel og det var derfor at
de
> gerne ville have min olie og kobling ind til analyse.
> Så må jeg jo bare vente og se.

Nu har jeg lige snakket med HydroTexaco´s tekniske afdeling her i
Danmark og de har sendt min kobling og olieprøve videre til Gent i
Belgien hvor de åbentbart har deres tekniske hovedkvarter.
Så må jeg så bare vente og se hvad de kan finde ud af.

> Mvh
> Rasmus ZX9R-C


--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


RasmusZX9R (22-08-2002)
Kommentar
Fra : RasmusZX9R


Dato : 22-08-02 11:48

> Så må jeg så bare vente og se hvad de kan finde ud af.

Så er der kommet svar fra Belgien,som jeg dog ikke bliver særlig meget
klogere af..(-:
De har haft meget besvær ved at analysere min olie og har fundet et
eller andet stof som hedder antamon??
Er der nogen der ved hvad det er for en fisk?
Nåh, men de kan ihvertifald ikke forstå hvad det laver i min olie, så nu
skulle de lige høre hvad det var for en olie der var i, så de kunne
sammeligne mit olie, med en prøve af det nye.
Umiddelbart mener de dog stadig ikke at det er deres skyld at min
kobling blev dårlig, da de kun kan finde ca 1/10 af det antifriktions
stof i min olie, som deres test er blevet godkendt med.
Vi får se hvad det ender med..((-:
Mvh
Rasmus ZX9R-C

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik Steen Larsen (22-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 22-08-02 14:12

> De har haft meget besvær ved at analysere min olie og har fundet et
> eller andet stof som hedder antamon??

Atamon... LOL... Det er et konserveringsmiddel man bruger til syltetøj?

Og hvis det er det, har jeg virkelig ingen anelse om, hvad det laver i din
olie...


med forundret hilsen
Henrik



Kristoffer Lippert (22-08-2002)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 22-08-02 14:28

Heh! - ja, den bruger næppe mindre olie, fordi man konservere den. - men på
den anden side, så er det ikke umuligt at olie indeholder Atamon, for at
undgå de olieædende svampe m.m. ? - men det er nu rent gætværk.

/Kristoffer


"Henrik Steen Larsen" <hsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3d64e325$0$88389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > De har haft meget besvær ved at analysere min olie og har fundet et
> > eller andet stof som hedder antamon??
>
> Atamon... LOL... Det er et konserveringsmiddel man bruger til syltetøj?
>
> Og hvis det er det, har jeg virkelig ingen anelse om, hvad det laver i din
> olie...
>
>
> med forundret hilsen
> Henrik
>
>



Ib Jakobsen (22-08-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 22-08-02 17:27

RasmusZX9R wrote:

> > Så må jeg så bare vente og se hvad de kan finde ud af.
>
> Så er der kommet svar fra Belgien,som jeg dog ikke bliver særlig meget
> klogere af..(-:
> De har haft meget besvær ved at analysere min olie og har fundet et
> eller andet stof som hedder antamon??

Der er noget der hedder antimon. Der er/var meget brugt i hvidmetallejer.
Det er et metal der smelter ved 630°C. Populært kan man sige, at den tin/bly
et hvidmetalleje består af er "lim" der holder antimonen. Om det er det de
har kunnet analysere sig frem til i olien skal jeg lade være usagt.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Rasmus Hauch (22-08-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Hauch


Dato : 22-08-02 21:15

> Der er noget der hedder antimon. Der er/var meget brugt i hvidmetallejer.
> Det er et metal der smelter ved 630°C. Populært kan man sige, at den
tin/bly
> et hvidmetalleje består af er "lim" der holder antimonen. Om det er det de
> har kunnet analysere sig frem til i olien skal jeg lade være usagt.
>
Det var Antimon de havde fundet.
Jeg huskede lige lidt forkert.
Jeg bryder mig da ikke om at der ligger rester af lejer i min motorolie../-:
Det synes jeg ikke lyder særligt godt.
Er det hvidmetal lejer man bruger i moderne motorcylelmotorer idag?
Nu venter jeg da endnu mere i spænding...
Mvh
Rasmus ZX9R-C



Ib Jakobsen (22-08-2002)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 22-08-02 23:18

Rasmus Hauch wrote:

>
> Jeg bryder mig da ikke om at der ligger rester af lejer i min motorolie../-:
> Det synes jeg ikke lyder særligt godt.
> Er det hvidmetal lejer man bruger i moderne motorcylelmotorer idag?
> Nu venter jeg da endnu mere i spænding...

Hvis det er glidelejer, hvad det næsten altid er på firetaktsmotorer, så "ja".
Men om man bruger antimon i dag ved jeg ikke.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Mads Lund (22-08-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 22-08-02 15:14

> > De siger ellers at de har testet det på en motor med vådkobling....
> > En traktor!!!
> > Ikke helt det samme som en zx9er med ca 155 hk på krumtappen,der skal
> > overføres.
>
> Nu er det altså drejningsmomentet at koblingen skal modstå, så jeg vil
> nok tro at en traktor leverer mere moment end selv en
> allerhelvedestilvild ZX9'er!

Næ, og alle de traktorer jeg har haft skilt ad har haft tør kobling (pånær
når det var fordi den bagerste pakdåse var årsagen til en adskilelse).

Mads Lund
ex. Case 7250 Magnum med 400 hk ved 2 bars ladetryk




Kristoffer Lippert (27-06-2002)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 27-06-02 10:55

IMHO - lir, jeg kunne hverken høre eller se forskel på min Kawa... men jeg
gav også op efter v-power, så jeg har ikke prøvet nitro tingen fra texaco.

Nogen nævnte på et tidspunkt at det var et spørgsmål om at de kunne være med
til at fjerne belægninger, som typisk opstår i forkert indstillede eller
gamle motorer.. - jeg kan bare ikke huske om det var her eller et andet sted
jeg læste det...

Mvh
Kristoffer

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d1a2c7f$0$1574$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG!
> Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med de der nye moderne
> benzintyper.
> Jeg tænker bla. på V-power fra Shell og Hydro Texaco har vist også noget.
>
> Er det noget der virker, giver det mere effekt, bedre acceleration, bedre
> økonomi og hvad de ellers reklamerer med..
>
> Eller er det spild af penge.
>
> Mvh. Per!
>
>



René Hansen (27-06-2002)
Kommentar
Fra : René Hansen


Dato : 27-06-02 15:56

Så vidt jæ' ka' se på tv reklamer, så er det helt pellefantastisk hvis man
så'n lie har tænkt sig at køre om kap med fisk...
Ren
"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
news:3d1ae01c$0$671$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> IMHO - lir, jeg kunne hverken høre eller se forskel på min Kawa... men jeg
> gav også op efter v-power, så jeg har ikke prøvet nitro tingen fra texaco.
>
> Nogen nævnte på et tidspunkt at det var et spørgsmål om at de kunne være
med
> til at fjerne belægninger, som typisk opstår i forkert indstillede eller
> gamle motorer.. - jeg kan bare ikke huske om det var her eller et andet
sted
> jeg læste det...
>
> Mvh
> Kristoffer
>
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3d1a2c7f$0$1574$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej NG!
> > Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med de der nye moderne
> > benzintyper.
> > Jeg tænker bla. på V-power fra Shell og Hydro Texaco har vist også
noget.
> >
> > Er det noget der virker, giver det mere effekt, bedre acceleration,
bedre
> > økonomi og hvad de ellers reklamerer med..
> >
> > Eller er det spild af penge.
> >
> > Mvh. Per!
> >
> >
>
>



Mads Stetter (27-06-2002)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 27-06-02 21:20


"René Hansen" <ddunck@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3d1b27fa$0$1543$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Så vidt jæ' ka' se på tv reklamer, så er det helt pellefantastisk hvis man
> så'n lie har tænkt sig at køre om kap med fisk...
> Ren
>

Så rent teoretisk er det faktisk en fordel for benz drevne ubåde.... som
goldwing og ligende!



--
Mvh Mads Stetter
DT125R
RF400R



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste