Myrer i Drivhus / plantekasser.
Fra : Allan & Maj-Britt Th~

Dato : 26-06-02 19:18

Hej

Vi har et lille problem med myrer i vores drivhus, de har været der før uden
at skabe problemer, men vi har sådan nogle flamingoplantekasser, og tro det
eller lad være, men de (myrerne) er begyndt at grave gange i vores
flamingokasser, så lige pludselig fosser vandet ud af et lille hul, og flere
steder kan man se mindre 'ganganlæg' i kassen.

Er der nogen der kender en rimelig ugiftig metode til at komme af med
myrerne på, eller er nogen bekendt med plantekasser af plast istedet for
flamingo ?

På forhånd tak.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-06-02 23:23

Allan & Maj-Britt Thomsen <Maj-Britt_Thomsen@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
>
> Er der nogen der kender en rimelig ugiftig metode til at komme af med
> myrerne på, eller er nogen bekendt med plantekasser af plast istedet for

Har ikke hørt den om myrerne før. Mine er er i hvert fald ikke
Polystyren-myrer. Det er en god gardering altid at fore plantekasser med
afdækningsplast. Men det er jo for sent nu.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Dan Andersen

Dato : 26-06-02 23:29

"Allan & Maj-Britt Thomsen" <Maj-Britt_Thomsen@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d1a0571$0$1560$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> flamingo ?
>
> På forhånd tak.
>
> Lav kasserne selv Af træ og bassinfolie.
Jeg har i Bauhaus i Sverige købt nogle myrelokkedåser indeholderne en
påfyldningsflaske med 6,5 % Boax. Det labber myrerne i sig og efter ganske
få dage er de forsvundet.
Mvh. Dan

Fra : All@din

Dato : 30-06-02 20:00

Køb et par dværgvagtler, de æder stort set alt der bevæger sig.

Eneste ulempe er i foråret hvor de kradser spirene op, men det kan løses med
et bur i den relative korte periode.