Knirkende gulv
Fra : Margit

Dato : 26-06-02 18:51

Vores gulv knirker. Nu vil vi gerne have det lavet.
Det er spånplader. Tømreren har anbefalet at skrue
nogle lange skruer i, så det er vi startet med. Så
håber vi, det hjælper. Vi vil jo helst undgå at få
det brækket op.
Jeg har opdaget, at pladerne ligger på tværs af
strøerne. Skal de ligge på langs? Er det derfor.
Så ville de jo være understøttet i begge sider og
midt på. Umiddelbart synes jeg, det måtte være
bedre.
Har I et godt forslag til, hvad vi kan gøre. Vi er
ikke håndværkere, så det må ikke være alt for
kompliceret.
Mvh. Margit

Fra : Per H

Dato : 26-06-02 20:02

On Wed, 26 Jun 2002 19:50:55 +0200, "Margit" <saaj@esenet.dk> skrev:

>Jeg har opdaget, at pladerne ligger på tværs af
>strøerne. Skal de ligge på langs? Er det derfor.

der er gulvplader som er bærende i fer og not, alså skal der ik være
understøtning, men dine er måske af den type som skal understøttes i
samlingerne. Den med at efterskrue det , er en udemærket ide, og jeg
tror ikke at der er andet at gøre.

Jeg tror nu ikke at knirken er fordi underlaget måske ligger
forkert, men snarre at det ikke er sømmet godtnok.

Det næste er strøafstanden, og det kommer an på tykkelsen af
gulvpladen.

Vh Per
ICQ 8212837