Aspargeskartoftler
Fra : HSC

Dato : 26-06-02 15:10

Vi har plantet et net aspargeskartoftler i Maj, og planterne er da også fine
og store nu, men begyndende blomster i nogle i af dem.
Men en del af bladene er begyndt at blive gule/brune (visne?), og så tænker
jeg jo straks på Kartoffelskimmel, som alle snakker om - er det det mine
planter har fået ? eller er det helt normalt.
Det er føste gang vi har asparges kartofler, og jeg har da også fået vide de
er sværere at få noget ud af, end alm kartoftler.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 26-06-02 19:17

HSC <HS@NOSPAMbaghjul.dk> skrev i en
> [...]
de
> er sværere at få noget ud af, end alm kartoftler.

Det lyder ikke rigtig som skimmel - der skal være en
lysegrøn rand, hvor svampen huserer. På bagsiden
er der en tynd belægning af svampehyfer.
Se billedet på:
http://hjem.get2net.dk/per.hansen/faq.htm

under punkt kartoffelskimmel.
Aspargeskartofler givet et lille udbytte i forhold til andre
sorter, men avles pga. smagen.

Per A. Hansen