LaTeX og OSX
Fra : walther

Dato : 26-06-02 13:47

Hej,

Beklager hvis dette har været oppe før, for det er jeg ret sikker på at
det har...

Hvorfor skal LaTeX altid være så p.... bøvlet?

Jeg skal _bare_ bruge pdf output med danske bogstaver og skrifter der
ikke ligner noget fra en matrix printer, under OSX.

Jeg har prøvet TeXsHoP, og efter at den dumpede 3.493.367.345 filer på
min disk var resultatet ikke imponerende.

Hvis en eller anden har en simpel let løsning, vil jeg dedikere en side
til løsningen (www.fledelius.com/latex), som man kan henvise til i al
fremtid.

tak,
walther

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-06-02 14:01

walther <walther_hansen@hotmail.com> writes:

> Jeg skal _bare_ bruge pdf output med danske bogstaver og skrifter der
> ikke ligner noget fra en matrix printer, under OSX.

Sørg for at "pdflatex" er installeret, og så skift til en Postscript
font. Jeg installerede teTeX via fink.

Mht skrivemiljø har Emacs en fantastisk pakke i AUC-TeX

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Hans Huttel

Dato : 26-06-02 14:48

walther skrev:

> [...]
>
> Jeg har prøvet TeXsHoP, og efter at den dumpede 3.493.367.345 filer på
> min disk var resultatet ikke imponerende.

Jeg har installeret TeXShop med teTeX på min iBook SE og det fungerer
fint. Jeg lader TeXShop generere PDF
via pdflatex. I den nyeste version af TeXShop er Computer Modern (den
gængse TeX-font) understøttet, så PDF-resultatet bliver pænt (d.v.s. ikke
bitmaps). teTeX er god at have også uden TeXShop.

TeXShop og teTeX til MacOS kan findes via siden

http://www.uoregon.edu/~koch/texshop/texshop.html

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-07-02 14:00

walther <walther_hansen@hotmail.com> writes:

> Hvorfor skal LaTeX altid være så p.... bøvlet? Jeg skal _bare_
> bruge pdf output med danske bogstaver og skrifter der ikke ligner
> noget fra en matrix printer, under OSX.

Hvis det er fordi du gerne vil have LaTex-look mens ikke gider lære
LaTEx, skal du måske kigge på LyX:

http://www.lyx.org

som er en slags grafisk ovberbygning til LaTex, eller WYSIWYM-editor,
som de selv kalder projektet. Den kan det meste til rapporter,
manualer og den slags.

-j

--
Hvad med en villa i Transylvanien?