h2 fuld bredde i Explorer?
Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-06-02 14:09

Jeg har lavet et design hvor jeg har en (blålig) baggrundsfarve i en
tabel, og så med en anden (hvid) baggrundsfarve på h2 laver fulde
header-linier, det ser glimrende ud i mozilla og opera osv, men Explorer
5.5 (måske m.fl.) vil ikke vise linierne med baggrundsfarven fuldt
udsluttet...

Den vil gerne gøre det på de linier hvor der er et form-felt med i
h2-tagget, men det hjælper ikke at sætte et <br> med i...

Jeg har et screendump af problemet (jeg kan ikke vise jer koden uden at
skulle fjerne en masse, da det er inde midt i et admin-modul)

<http://www.it-vest.sdu.dk/_Arbejds_filer/problem_ex.gif>

Kan jeg bruge en style-property? (jeg har prøvet width: 100% i min
h2-definition, det gør ingen forskel

pf tak for al hjælp

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : scn

Dato : 26-06-02 14:18

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> <http://www.it-vest.sdu.dk/_Arbejds_filer/problem_ex.gif>
>
> Kan jeg bruge en style-property? (jeg har prøvet width: 100% i min

Hvad med:

og en css med:
td.hvid{background-color:white;}

(er ikke testet)

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-06-02 14:26

scn wrote:
> "Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med:
>
> og en css med:
> td.hvid{background-color:white;}
>
> (er ikke testet)

Det vil garanteret virke - hvis havde en td til rådighed så kunne jeg
også bare lave den til th og gi den en class - problemet er at der kun
er en td til hver spalte (og jeg vil nødig hen at redesigne).

Jeg har dog måske fundet problemet med lidt "blind-shot-testing": det
tyder på at være fordi jeg har sat td-bredden til 300, de indlejrede
<input> er så bredere end det jeg har sat (det er død-irriterende at
browserne er så uenige om at fortolke size <input ... size="">, og at
det ikke hænger sammen med hverken pixels eller andet lignende som vi
normalt kan måle i.), men explorer "husker" de 300 og laver så h2'erne
300 brede

mvh (og tak)

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-06-02 14:18

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> writes:

> Kan jeg bruge en style-property? (jeg har prøvet width: 100% i min
> h2-definition, det gør ingen forskel

Proev at tilfoeje
style="display: block"
til dit <h2> tag.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-06-02 14:47

Nu har jeg ganske vist løst det - ved at fjerne breddeangivelserne på
min hovedtabel, og så blot lade <input size...> styre bredden

Jonas Voss wrote:
> Proev at tilfoeje
> style="display: block"
> til dit <h2> tag.

Jeg prøvede da lige dit råd - desværre virkede det ikke...

tak for hjælpen

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk