Udbringning af post
Fra : Smith

Dato : 26-06-02 13:07

Jeg har fået oplyst, at post til firmaer skal være ude senest kl 10.00 og
til private kl 13.00.

Er det rigtigt, og i hvilken lov, bekendtgørelsen e.l står det?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-06-02 20:09

Der kan højst være tale om Postdanmarks egne, interne retningslinier.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-06-02 23:30

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse
> Der kan højst være tale om Postdanmarks egne, interne retningslinier.
>
> "Smith" <a_smith_denmark@hotmail.com> wrote in message
> og

Hovedspørgsmålet er i og for sig, hvorvidt du vil blive betragtet som firma.
Der har for et par år siden være megen diskussion i bl.a. Erhvervsbladet,
hvor GD Israelsen vist ikke ligefrem stod til at vinde nogen præmie i en
popularitetskontest for sine holdninger om, hvornår virksomheder var at
betrage som firmaer med krav om udbringning inden kl. 10:00.

Så skulle en postboks måske være løsningen, men der var da meldinger om, at
de fleste posthuse (af dem, der er tilbage) altid "reserverede et vist antal
til eventuelle nye virksomheder med en mængde post (vist overstigende 10
breve om dagen) i stedet for at allokere boksene til dem, der allerede havde
et behov.

Det endte med, at det vist efterhånden kun var nogle i størrelse med DSB
eller Mærsk, der kunne vide sig sikker, men efter megen verbal tumult er der
vist ændret lidt på opfattelserne.

En måde at "skyde genvej", hvis man har et ubetinget behov for at få sin
post kl. 08:00, og der er knas med opfattelserne om udbringstidpunkter
versus tildeling af postboks, vil være at få al sin post sendt "poste
restante" til sit posthus, og så give posthuset meddelelse om, at man vil
afhente sin post kl. 08:00 hver morgen. Den ordning kan de ikke nægte dig,
uanset hvor meget de slår sig i tøjret. Jeg prøvede den selv for adskillige
år side, og tænk - der gik mindre en 3 dage, så havde de pludselig fundet en
nøgle til en ledig boks uden krav om postmængde o.s.v.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Jesper Brock

Dato : 02-08-02 22:59

> [...]
> til private kl 13.00.
> Er det rigtigt, og i hvilken lov, bekendtgørelsen e.l står det?

Det er ikke en lov - Der er tale om Post Danmarks egne interne servicemål
(jeg er tidligere ansat i etaten), men det afhænger af hvilken post, der er
tale om

Brevpost: skal være ude ved alle erhvervsdrivende kl. 10. En
erhvervsdrivende er defineret ved at der findes et kontor, som er bemandet
hele dagen - ellers er servicemålet kl. 13.

Pakkepost: her opereres med 3 modtagergrupper.
Erhverv: er producerende erhverv, industri mv. Disse skal have pakker senest
kl 10
Liberale erhverv: er serviceerhverv, forretninger, mv. Her er servicemålet
kl. 13.
Private: efter indførslen af aftenomdeling er servicemålet nu først kl 21.

--
/Jesper
Flashlight-Gruppen.dk

Gud sagde: lad der blive lys... og det blev der.
For heldigvis havde vi været der dagen før og lagt kabler ud...