Problem med tilbagebetaling af depositum
Fra : Christian Andersen

Dato : 26-06-02 11:45

Præcis som frygtet har jeg fået problemer med mit boligadministrations-
selskab om tilbagebetaling af depositum.

Det drejer sig om ca. 3500 kr.

Kronologi:

25. februar 2002
   Anbefalet brev om opsigelse af lejemål pr. 1. juni.
11. marts 2002
   Bekræftelse af brev om opsigelse.
15. marts 2002
   Fraflytning.
19. marts 2002
   Flyttesyn.
26. marts 2002
   Anbefalet brev hvor jeg spørger om specificeret opgørelse over
   nødvendig rengøring efter flyttesyn.
18. juni 2002
   Tlf.samtale hvor jeg får at vide at jeg får opgørelsen og chekken
   i posten "sidst i denne uge eller begyndelsen af næste."
26. juni 2002
   Tlf.samtale hvor jeg først får at vide at opgørelsen blev
   sendt i mandags men efterfølgende finder hun den og lover at sende
   den i dag, så den kommer frem i morgen.
   Jeg informerer hende derefter om at hvis den ikke er i posten i
   morgen, sender jeg et nyt anbefalet brev hvori jeg vil kræve at få
   pengene inden 10 dage ellers begynder jeg en retssag mod dem.

Så mit spørgsmål er: Hvem skal jeg kontakte om 11 dage for at kunne ramme
dem bedst muligt?

På forhånd tak.

--
..signature

Fra : O.p

Dato : 26-06-02 12:44

lejernes landorganisation tror jeg men er ikke sikker

http://www.llo.dk/hovedstaden/default.asp

O.p

Fra : Christian Andersen

Dato : 26-06-02 14:41

O.p wrote:

> lejernes landorganisation tror jeg men er ikke sikker
>
> http://www.llo.dk/hovedstaden/default.asp

Mange tak for svaret. Jeg bor godt nok i Århus, men der er også et
telefonnummer til Århusafdelingen.

--
..signature

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-06-02 18:17

In article <afc5uj$iqj$1@sunsite.dk>,
Christian Andersen <tcd977fzm1001@sneakemail.com> wrote:

> [...]
>    pengene inden 10 dage ellers begynder jeg en retssag mod dem.
>
> Så mit spørgsmål er: Hvem skal jeg kontakte om 11 dage for at kunne ramme

Husk på, at såfremt varme ikke er indeholdt i huslejen kan udlejer
tilbageholde depositum helt eller delvist indtil det årlige
varmeregnskab foreligger. Du kan altså være uheldig at skulle vente over
et år på dine penge.

Du skal checke om udlejer har lejet lejligheden ud før 1. juni, så skal
du nemlig ikke betale husleje. Han skal også have søgt at leje den ud.
Lejernes LO kan godt lide at slås med dumme udlejere.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-06-02 21:19

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev:

> Husk på, at såfremt varme ikke er indeholdt i huslejen kan udlejer
> tilbageholde depositum helt eller delvist indtil det årlige
> varmeregnskab foreligger.

Hvor ser du, at udlejer kan det?

Man betaler et a'conto beløb der dækker det gennemsnitlige
varmeforbrug.

> Du kan altså være uheldig at skulle
> vente over et år på dine penge.

Over et år når der skal aflægges varmeregnskab en gang årligt?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-06-02 02:57

In article <Xns9239E312F602F.miljokemi.dk@172.16.16.111>,
"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Hvor ser du, at udlejer kan det?

Han kan tilbageholde penge til at dækkke dine forpligtelser.

> Man betaler et a'conto beløb der dækker det gennemsnitlige
> varmeforbrug.

Men hvis du har boet der om vinteren skal du af med meget mere.

> Over et år når der skal aflægges varmeregnskab en gang årligt?

Aflæsnin i januar, regnskab klaer i februar. Du skal cente til næste feb
før du kan kræve penge selvom du er flyttet midt januar.

Fra : Christian Andersen

Dato : 26-06-02 21:49

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> tilbageholde depositum helt eller delvist indtil det årlige
> varmeregnskab foreligger. Du kan altså være uheldig at skulle vente over

Udlejer tilbageholder kr. 1000,- for at afslutte varmeregnskab, det har
jeg allerede fået at vide.

> Du skal checke om udlejer har lejet lejligheden ud før 1. juni, så skal
> du nemlig ikke betale husleje.

En af mine venner holder øje. Den er ikke blevet lejet ud.

> Han skal også have søgt at leje den ud.

Jeg ved det. Det har jeg gjort ham opmærksom på.

> Lejernes LO kan godt lide at slås med dumme udlejere.

Jeg har deres nummer.

Mange tak for dit svar.

--
..signature

Fra : Peter G C

Dato : 27-06-02 10:56

Christian Andersen <tcd977fzm1001@sneakemail.com> skrev:

[klip]

> Så mit spørgsmål er: Hvem skal jeg kontakte om 11 dage for at kunne ramme
> dem bedst muligt?

Hold op med at sende anbefalede breve - det er alt for dyrt.

Bliv i stedet for ved med at ringe hver dag.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Christian Andersen

Dato : 27-06-02 13:48

Peter G C wrote:

> Hold op med at sende anbefalede breve - det er alt for dyrt.

Hvordan kan jeg ellers bevise at et brev er kommet modtageren i
hænde?

> Bliv i stedet for ved med at ringe hver dag.

Jeg fik checken i dag, så noget må der jo være sket.

Jeg er glad. Tak for dit svar

--
..signature

Fra : Peter G C

Dato : 27-06-02 15:49

Christian Andersen <tcd977fzm1001@sneakemail.com> skrev:

[klip]

> Hvordan kan jeg ellers bevise at et brev er kommet modtageren i
> hænde?

Normalt beholder man bare en kopi af brevet. Det er som hovedregel nok.

[klip]

> Jeg fik checken i dag, så noget må der jo være sket.

Dejligt

> Jeg er glad. Tak for dit svar

Velbekomme - nyd dagen

/Peter