Tage på
Fra : Peter

Dato : 26-06-02 10:22

Hej

Jeg løber ca 4-5 gange 6 km om ugen.
Samtidig træner jeg tungt med vægte.

Jeg spiser så meget jeg kan komme til der har højt proteinindhold og stort
set intet fedt.

Problemet er at jeg bliver ved med at tabe mig - er 182 og vejer nu 64.
Løb rev lige 1-2 kilo og det ser ud til at min vægt er faldende.

Jeg må konstatere at de rigelige mængder mælk og kød jeg spiser ikke er nok.

Hvor mange gram protein skal man have hver dag for ikke at tabe sig, når man
løber som jeg gør?

Hilsen Peter

Fra : B.Ikkala

Dato : 26-06-02 11:02

Wed, 26 Jun 2002 11:21:42 +0200, "Peter" <no_spam@no.where>

>Hvor mange gram protein skal man have hver dag for ikke at tabe sig, når man
>løber som jeg gør?

Som tommelfinger-regel anbefales vist 2-3g protein pr. kg kropsvægt,
hvis man træner intensivt for muskelopbygning.

Men ellers SKAL du skal have et energi-overskud for at tage på...det
har umiddelbart intet med protein-indtagelsen at gøre.

Spis nogle flere kulhydrater.

Fra : Peter

Dato : 26-06-02 12:08

"B.Ikkala" <bkkl02@fabel.dk> wrote in message
> Wed, 26 Jun 2002 11:21:42 +0200, "Peter" <no_spam@no.where>

> Som tommelfinger-regel anbefales vist 2-3g protein pr. kg kropsvægt,
> hvis man træner intensivt for muskelopbygning.

Er det pr måltid eller kun én gang om dagen?

> Men ellers SKAL du skal have et energi-overskud for at tage på...det
> har umiddelbart intet med protein-indtagelsen at gøre.
>
> Spis nogle flere kulhydrater.

Ja ok det kan være jeg skulle gøre mig lidt i det.
Har et par kasser druesukker som jeg måske skulle have gang i når jeg løber
og træner.

Hilsen Peter

Fra : B.Ikkala

Dato : 27-06-02 09:15

Wed, 26 Jun 2002 13:08:07 +0200, "Peter" <no_spam@no.where>

>Er det pr måltid eller kun én gang om dagen?

Pr. dag...men jeg vil ikke anbefale dig at få hele dagsrationen på én
gang. Husk at der også er en del protein i kød og mejeriprodukter.

>Ja ok det kan være jeg skulle gøre mig lidt i det.
>Har et par kasser druesukker som jeg måske skulle have gang i når jeg løber
>og træner.

Jeg tænkte nu på lidt langsommere kulhydrater; brød, pasta og ris !

Men kig på <http://www.motiononline.dk> og eventuelt
<http://www.getbig.dk>. De har masser af artikler og indlæg om
ernæring, træning, vægttab og muskelvækst.

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 27-06-02 12:19

> Hvor mange gram protein skal man have hver dag for ikke at tabe sig, når
man
> løber som jeg gør?

som sagt så spis 2-3g. protein om dagen fordelt, af portioner på ca. 30-40g.
det er bedst efter træning og om aftenen og lige før du går iseng.
kroppen genopbygges om natten, under rem-søvn ( dyb søvn ). og så kulhydrat
dagen, så du har noget energi at bruge når du træner.
umidelbart efter træning skal det være en blanding af kulh.og protein.
mvh
bo thomsen

Fra : Morten Dall

Dato : 27-06-02 13:15

"Bo Thomsen, "fjernes_" i email" wrote in message...
> kroppen genopbygges om natten, under rem-søvn ( dyb søvn ).

Nah, REM (Rapid Eye Movement)-søvn har intet med dyb søvn at gøre. Tværtimod
indfinder REM-søvn sig umiddelbart før og efter dybsøvnsperioder. Desuden
har kroppens genopbygning ikke det store med søvnperiodetyper at gøre.
Kroppen bliver genopbygget hele natten.

Peter>>
Jeg tror umiddelbart, at du er for bange for at få fedt. Du er tydeligvis en
spinkel type, og så er det altså drønsvært at tage på, hvis du fantatisk
undgår fedt. Sørg for at få dine essentielle fedtsyrer i første omgang. Gør
dig selv en tjeneste og læs denne artikel:
http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=330

Hæld noget indenbords! ;)

Morten

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 27-06-02 23:27

> Nah, REM (Rapid Eye Movement)-søvn har intet med dyb søvn at gøre.
Tværtimod
> indfinder REM-søvn sig umiddelbart før og efter dybsøvnsperioder.
ups der har du ski ret ( måtte lige læse på lektien igen:)
>Desuden
> har kroppens genopbygning ikke det store med søvnperiodetyper at gøre.
> Kroppen bliver genopbygget hele natten.
der er jeg dog ikk 100% enig, genopbyggelsen er størst under ( nu :) NREM.
Det sku vist nok være pga. forskellen mellem de hormoner der bliver
frigivet.
mvh
bo thomsen

Fra : Morten Dall

Dato : 28-06-02 07:22

"Bo Thomsen wrote in message...
> der er jeg dog ikk 100% enig, genopbyggelsen er størst under ( nu :) NREM.
> Det sku vist nok være pga. forskellen mellem de hormoner der bliver
> frigivet.

Okay, det lyder sandsynligt. Omend søvntyper er et fascinerende område, så
er det dog ikke så relevant en diskussion for Peters problemstilling.

Morten