OCR program
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 26-06-02 10:14

så var der lige en reklme mail fra Yahoo, normalt smider jeg sådan noget
direkte i papirkurven, men så var der lige det jeg fil øje på ordet Mac
klip fra mailen:

You can take advantage of the "Try before you buy" technology
built in FineReader to personally test
(at no charge) its recognition quality!

And when you'll be ready to
purchase - instantly convert
Try&Buy version to
fully-functional at an unbeatable price $129.

You can download Try&Buy
version on our web site:

http://www.MacFineReader.com/
slut
Nogen der kender noget til det. Er det noget der er seriøst?

Hilsen Hanne

Fra : Karl Antz

Dato : 26-06-02 10:29

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> http://www.MacFineReader.com/
> slut
> Nogen der kender noget til det. Er det noget der er seriøst?

Har lige brugt den til at indscanne manus'en til en 450-siders-bog som
jeg skulle oversætte. Er _vældig_ tilfreds - meget få læsefejl. Desværre
kører den endnu ikke native under OS X - men den kører perfekt i
Classic´.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 26-06-02 11:21

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> [...]
> jeg skulle oversætte. Er _vældig_ tilfreds - meget få læsefejl. Desværre
> kører den endnu ikke native under OS X - men den kører perfekt i

"Scanwizard", der er scannersoftwaren til Microtekscannere bruger Fine
Readers OCR engine. Fungerer fint i Classic.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-06-02 11:14

On Wed, 26 Jun 2002 11:13:55 +0200, Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> http://www.MacFineReader.com/
> slut
> Nogen der kender noget til det. Er det noget der er seriøst?

Det er det bedste som findes (i øvrigt til både PC og Mac) Karl, er der
kommet en native version?

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Karl Antz

Dato : 26-06-02 11:33

> Det er det bedste som findes (i øvrigt til både PC og Mac) Karl, er der
> kommet en native version?

desværre ikke (endnu?) - men den fungerer perfekt under Classic.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 26-06-02 11:56

karlantz@isa.dknet.dk writes:

> [...]
>jeg skulle oversætte. Er _vældig_ tilfreds - meget få læsefejl. Desværre
>kører den endnu ikke native under OS X - men den kører perfekt i

Det lyder da godt. så kan man roligt hente det

Tak for alle svarene

Hilsen Hanne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-06-02 08:01

Hej Hanne

Jeg har ikke prøvet denne version, men en tidligere, og den var jeg ikke
imponeret over. - Min gamle OmniPage Direct gjorde det faktisk bedre end
FineReader. Jeg syntes, den var for tung at køre med og altfor besværlig at
indstille ordentlig, - men OK, det kan også have noget med scanneren at gøre.
- Min er en efterhånden 6 år gammel Agfa Studioscan IIsi, som stadig gør et
både godt og hurtigt arbejde - normalt da....

Hvis jeg skal sammenligne FR med andre scanner/OCR programmer, så har jeg
desuden selv en OmniPage Pro 8.03, en I.R.I.S et-eller-andet, samt en Xerox
TextBridge Pro 8.5.

Afprøvet på Mac OS 8.6, 9.0.4 og 9.1 på Beige G3/233DT
De brugte skrifttyper var Arial, Apple Garamond, Times, Tines New Roman,
Geneva, Zürich Regular samt Baskeville OlsStyle

Kvalitet ved indscanning
Omnipage Direct, meget god
OmniPage Pro 8, særdeles god, men ret besværlig i opsætning
FineReader 4, hæderlig, men tung og besværlig, kun TWAIN
TextBridge Pro 8.5, Fremragende! - hurtig og sikker
I.R.I.S., meget god og rimelig hurtig, kun TWAIN
SilverFast til SS IIsi, hurtig til meget hurtig, både med Photoshop plug-in
og TWAIN

Genkendelsesfejl
OmniPage Direct, få, bedst med sanserif skrifter
OmniPage Pro 8, meget få
FineReader 4, for mange, især med sanserif skrifter
TextBridge Pro 8.5, meget få, dog bedst med sanserif skrifter
I.R.I.S., for mange uanset skrifttype
SilverFast til SS IIsi, rimeligt få, men bedst med serif skrifter

Prissammenligning
OmniPage Direct, var kun bundled, så pris kan ikke sammenlignes
OmniPage Pro 8, for dyr! og MEGET besværlig registreringspolitik!!!
FineReader 4, Alt for dyr i forhold til kvalitet og andre programmer
TextBridge Pro 8.5, dyr, men pengene værd
I.R.I.S., normalt for dyr, men der køres tit tilbud
SilverFast til SS IIsi, billig og man får meget for pengene

Hvis jeg skal give karakter i henhold til 13-skalaen...
OmniPage Direct, 8
OmniPage Pro 8, 9
FineReader 4, 7
TextBridge Pro 8.5, 10
I.R.I.S., 7
SilverFast til SS IIsi, 9

Jeg véd ikke, om du kan bruge det til noget. Testen blev lavet i forbindelse
med testning af forskelligt andet software til brug for svagtseende og
blinde, og her er jo hastighed og fejlkorrektion jo af ret væsentlig
betydning, så jeg mener godt at sammenligningen kan bruges.

mvh. Erik Richard

Hanne Hertzog wrote:

> [...]
> purchase - instantly convert
> Try&Buy version to
> fully-functional at an unbeatable price $129.

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Peter_Gimm

Dato : 27-06-02 09:22

Det er måske ikke helt fair at sammenligne produkter man ikke kan købe
længere...?!

Den nyeste OmniPage til mac er version X
og den nyeste finereader er version 5 til Mac

Den Finereader der fulgte med min scanner fungerer upåklageligt.

Man kan sammenligne priser på OCR produkterne her:

www.supplyforum.dk

Mvh
Peter

http://www.kandu.dk/