Styring af Caps-, Scroll- og Num Lock lamp~
Fra : ApoX

Dato : 26-06-02 09:19

Hej,

I sin tid fandt jeg ud af at ændre på om lamperne med caps, num og scroll
skulle lyse eller ej. Dette var imidlertid kun en løsning for Win 98 og
nedefter. Er der nogen der ved, hvordan jeg får det til at ske i WinXP ?

/Thomas

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 27-06-02 13:25

"ApoX" <blomme@post.com> skrev i en meddelelse news:3d197901$0$78774

> I sin tid fandt jeg ud af at ændre på om lamperne med caps, num og scroll
> skulle lyse eller ej. Dette var imidlertid kun en løsning for Win 98 og
> nedefter. Er der nogen der ved, hvordan jeg får det til at ske i WinXP ?

Brug keybd_event - f.eks sætter denne linie capslock til at være aktiv

keybd_event(VK_CAPITAL, 0,0, KEYEVENTF_KEYUP);

Fra : ApoX

Dato : 27-06-02 19:41

> Brug keybd_event - f.eks sætter denne linie capslock til at være aktiv
>
> keybd_event(VK_CAPITAL, 0,0, KEYEVENTF_KEYUP);

Det får mig ofte til at føle mig pinligt berørt når jeg ikke er i stand til
at løse en helt simpel opgave. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan
jeg slukker for lampen igen. Har prøvet at kigge i windows.pas og har
derefter prøvet på at tilpasse parametrene, men intet har hjulpet.
Nogen forslag ?

- Thomas

Fra : Harald

Dato : 27-06-02 20:42

> [...]
> jeg slukker for lampen igen. Har prøvet at kigge i windows.pas og har
> derefter prøvet på at tilpasse parametrene, men intet har hjulpet.

Jeg fandt lidt C kode i Win32 Prog Ref. som jeg har rettet til Pascal:

procedure SetOnOff(VKeyCode : byte;LightOnOff : boolean);
var
KeyState : TKeyboardState;
begin
GetKeyboardState(KeyState);
if (KeyState[VKeyCode]=1)=(not LightOnOff) then
begin
// Simulate a key press
keybd_event(VKeyCode,45,KEYEVENTF_EXTENDEDKEY or 0,0 );
// Simulate a key release
keybd_event(VKeyCode,45,KEYEVENTF_EXTENDEDKEY or KEYEVENTF_KEYUP,0);
end;
end;

Du kan kalde proceduren på følgende måde:

// tænder CapsLock hvis den er slukket
SetOnOff(VK_CAPITAL,true);

// slukker CapsLock hvis den er tændt
SetOnOff(VK_CAPITAL,false);

du kan udskifte VK_CAPITAL med VK_NUMLOCK eller VK_SCROLL for at
tænde/slukke de andre lamper.

Mvh
HK

Fra : ApoX

Dato : 27-06-02 20:56

> Jeg fandt lidt C kode i Win32 Prog Ref. som jeg har rettet til Pascal:

Tak skal du have !

- Thomas