kommando fra browserens adressefelt
Fra : Poul Abildgaard

Dato : 26-06-02 08:27

Hej

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man vha java får fat i den url,
som en bruger indtaster i browserens adressefelt. Jeg underviser ældre i
Internet og en af de alm. fejl er to punktummer i url-adr, punktum efter
landekode, mellemrum etc.
Jeg ønsker at lave et lile program, der tjekker for disse fejl og komemr med
en fejlmeddelelse til brugeren.
Tak

Mvh Poul

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 26-06-02 10:24

Poul Abildgaard wrote:
> [...]
> landekode, mellemrum etc.
> Jeg ønsker at lave et lile program, der tjekker for disse fejl og komemr med

Mener du ikke vha. JavaScript? Java og JavaScript er ikke det samme.
JavaScript kan findes fx under: dk.edb.internet.webdesign.clientside

....men prøv med: var adresse = window.location;

Fra : Jakob Møllerhøj

Dato : 26-06-02 19:19

> Mener du ikke vha. JavaScript? Java og JavaScript er ikke det samme.
> JavaScript kan findes fx under: dk.edb.internet.webdesign.clientside
>
> ...men prøv med: var adresse = window.location;

Nej, det mener han ikke.... Det lyder som om, han vil lave et program, der
kører i baggrunden
mens brugeren indtaster adresser i IE. Hvis adresserne er ulovlige dvs.
indeholder mellemrum el.
andet godt, så skal programmet reagere på en eller anden måde.

Jakob