JVM og JNI
Fra : David Poulsen

Dato : 26-06-02 08:00

Hejsa

Er der nogen i denne NG som har arbejdet med JNI og implementering af JVM i
C/C++

For som jeg har skrevet før så er mit problem:

Når jeg implementerer JVM.lib i C/C++ og det er Version.1.2 så fejler mit
program som er skrevet i C/C++

Men Hvis jeg implementerer JVM version 1.1.x så er der ingen problemer og
jeg har søgt på Google, Sun Microsystem, Yahoo, Kvasir og så videre og der
er ingen som kan give mig noget konkret hjælp jeg har også spurgt mange
nyhedsgrupper bl.a. jer og nu forsøger jeg så 1. gang til for det skal kunne
lade sig gøre uden at programmet fejler.

Hvis I har noget af værdi så må også meget gerne konatakte mig på min Email
eller ICQ

--
Best regards / Med venlig hilsen

David Poulsen
Email: dpoulsen@e-box.dk
ICQ: 150873892

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 26-06-02 08:15

David Poulsen wrote:
> Hejsa
>
> Er der nogen i denne NG som har arbejdet med JNI og implementering af JVM i
> C/C++

Ja, næsten. Ihvertfal invokering af Java-kode i en JVM indbygget
(loadet) fra et native program.

> For som jeg har skrevet før så er mit problem:
>
> Når jeg implementerer JVM.lib i C/C++ og det er Version.1.2 så fejler mit
> program som er skrevet i C/C++

JVM.lib siger mig godtnok ikke lige noget. Jeg fandt en header fil, og
lavede kald ind i JVM-dll'en via denne. Der var en del problemer der var
meget svære at finde, hvor JVM'en bare ville gå ned.

Det er typisk forkert brug af JVM'en der gør at den går ned - f.eks.
forkerte pointere, (de-)allokering af resourcer og den slags.

> Men Hvis jeg implementerer JVM version 1.1.x så er der ingen problemer og
[SNIP]

Der er også store ændringer mellem de to versioner. Det skal sikkert
gøres lidt anderledes for 1.2.x (Java2). Jeg er overbevist om, at du kan
finde noget eksempel kode (eller i det mindste en header fil) et eller
andet sted.

> Hvis I har noget af værdi så må også meget gerne konatakte mig på min Email
> eller ICQ

Jeg ville kigger her i gruppen efter svar ;)

-dennis

Fra : David Poulsen

Dato : 26-06-02 09:05

"Dennis Thrysøe" <dt@netnord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet sted.

Email

> Jeg ville kigger her i gruppen efter svar ;)

Det lyder meget betryggende at du siger at jeg skal kigge efter i denne
gruppe men nu har jeg brugt dagen i går og dagen i dag på at lede efter gode
eksempler, tutorials, hjælp, men jeg kan intet finde

Kunne du ikke sende mig noget af det du har arbejdet med så jeg kan
sammenligne mine kildekoder med dine og se hvad jeg måske gør forkert.

Jeg fandt også en lib fil og gjorde kald til dll filen via lib filen og det
hele kunne godt fungere, jeg mener at det blev compilet næsten uden
problemer og da problemet var løst og det blev kompilet helt uden error og
warnings så kørte jeg min fil og den crashed (hmm)

Alt dette var gjort med JDK JVM Version 1.2 og som jeg har skrevet så hvis
jeg gjorde det samme i 1.1.1 selvfølgelig ændrede jeg kaldene så de passede
med 1.1.1 specifikationerne så kørte det fint men jeg SKAL altså bruge det
med 1.2 da jeg bruger nogle af de nye funktioner

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 26-06-02 09:15

David Poulsen wrote:
> Det lyder meget betryggende at du siger at jeg skal kigge efter i denne
> gruppe men nu har jeg brugt dagen i går og dagen i dag på at lede efter gode
> eksempler, tutorials, hjælp, men jeg kan intet finde

Jeg tænkte på at kigge her frem for mail/icq.

> Kunne du ikke sende mig noget af det du har arbejdet med så jeg kan
> sammenligne mine kildekoder med dine og se hvad jeg måske gør forkert.

Det drejer sig om mange tusinde linier Delphi kode. Jeg fandt en header
fil et eller andet sted og kunne sagtens invokere JVM'en. Jeg kan huske,
at der var problemer med at kalde på nogle bestemte måde og ikke på
andre. Men det er for længe siden til at huske detaljer.

> [...]
> problemer og da problemet var løst og det blev kompilet helt uden error og
> warnings så kørte jeg min fil og den crashed (hmm)

Jeg tror, at JVM'en er *ekstremt* følsom mht. invokering. Alt skal gøres
rigtigt, ellers får man et godt gammelt crash.

> [...]
> med 1.1.1 specifikationerne så kørte det fint men jeg SKAL altså bruge det
> med 1.2 da jeg bruger nogle af de nye funktioner

Vi gjorde det med JDK 1.2.2, så det kan godt lade sig gøre ;)

Prøv med
http://www.google.com/search?q=java+jvm+invoke+jni+problem&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0
og
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=ISO-8859-1&q=java+jvm+invoke+jni+problem&sa=N&tab=wg

-dennis

Fra : David Poulsen

Dato : 26-06-02 09:17

> [...]
> rigtigt, ellers får man et godt gammelt crash.

> Vi gjorde det med JDK 1.2.2, så det kan godt lade sig gøre ;)

okay...

Nå men jeg vil prøve de to links du har givet mig

Takker for din hjælp